Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
24. aprill 2005 2:35
Loe kommentaare (57)
Trüki lehekülg

Koitla ja Aus võtsid noorteralli etapilt maksimumpunktid

 Loe lisaks
Roland Murakas: Kokkuvõttes olen ise sõiduga rahul

Saarlased jätsid võidu koju vaid Moskvich Liigas

Saarlased Saaremaa rahvaralli avapäeva järel liidrid

Saaremaa rahvaralli kohta jagab infot Kadi raadio

Saaremaa rahvaralli starti pääseb 145 ekipaaži

Kuu aja pärast sõidetakse Saaremaal rahvarallit

Kaspar Koitla - Ats Remmelg Lada Samaral. Foto: Karmen Vesselov
Eesti noorteralli meistrivõistlused jätkusid teise etapiga Saaremaal. Noortearvestuses alustas 22. ja 23. aprillil peetud rahvarallit "Saaremaa 2005" ühtekokku 29 ekipaaži, neist finišisse jõudis 22.

Eesti noorteralli meistrivõistluste hooaeg sai alguse veebruaris, kui sõideti Koeru rahvarallit. Teine etapp peeti sel nädalavahetusel Saaremaal, kus võistlejad said kihutada kokku kümnel kiiruskatsel, millest paljusid on kasutatud ka sportlikul autorallil.

Kuni 18-aastaste arvestuses alustas Saaremaa rahvarallit kaheksa ekipaaži, neist finišeeris viis. Nooremas vanuserühmas startis 21 rallipaari ning tulemuse sai kirja 17.

Ei juhtu väga tihti, et nooremas, kuni 16-aastaste vanuserühmas meistritiitli nimel kihutavad ekipaažid oma vanematele kolleegidele tagatulesid näitavad. Saaremaa rahvaralli avapäeval aga just nii juhtus. Sel korral sai J18 klassis võistlevaist noortest läbitud kolme kiiruskatsega jagu kaks rallipaari, kuna kogenumad sõitjad Ott Tänak - Hanno Lõpp, Rainer Aus - Timo Kasesalu ja Egon Kaur - Rain Kaur lühendasid võistlustrassi šikaanide "sirgeks sõitmisega" ning said ajalise karistuse.

"Esimese päeva katsed olid head ja nõudlikud, täiesti mõnus oli sõita. Mitteametlike tulemuste põhjal olime esimese päeva lõpuks endagi üllatuseks Raineri järel teisel kohal. Hommikuks aga olime mina, Rainer ja Ott šikaanide vale läbimise eest trahvi saanud," rääkis Egon Kaur. "Mina ja Ott saime karistuse šikaani eest, mida tutvumisel legendis kirjas ei olnud ning mis pimedas tuli ootamatult. Hullema vältimiseks sõitsime sealt läbi lindi."

Kuni 18-aastaste arvestuses oli esimesel võistluspäeval kiireim Timmu Kõrge. Saaremaalt pärit noormees sai ralli avakatselt kirja kolmanda aja, järgmiselt võttis klassivõidu ning Kogula kiiruskatse lõpetas neljandana. Teise aja said J18 klassis päeva kokkuvõttes Hendrik Kers - Toomas Männisalu (Peugeot 205 GTi) ning kolmanda Raido Kevvai - Raul Ellermäe (Ford Fiesta).

Avapäeva kuni 16-aastaste arvestuses parimana lõpetanud Martin Kiil - Mihkel Haavel (Honda Integra Type-R) alustasid teist rallipäeva regrupeeringu järel esimesena liidrikohalt, koos Ats Remmelguga sõitev Kaspar Koitla (Lada Samara) kuklasse hingamas.

"Olime üllatunud, kui laupäeval avastasime, et oleme liidrid. Oma arvestuste järgi olime teised. Absoluudi koht oli aga selle tõttu hea, et sõitsime valges, erinevalt konkurentidest, kes pidid katsed läbima pimeda ajal," rääkis Martin Kiil.

Pidu saarlaste õuel sai aga üsna ruttu läbi. Kuuendal kiiruskatsel lagunes Hondal tagasild ning Kiil - Haavel olid sunnitud ralli pooleli jätma. "Kõruse katsel ei seisnud auto enam teel. Arvasime, et suurte kivide ja liiga suure rõhu tõttu rehvides, aga selgus, et tagasilla tala kinnituspolt oli purunenud. Ralli kokku oli hea ja olime konkurentsis," märkis Kiil.

Teisel päeval J18 klassis katsevõite noppinud Ott Tänakul tuli samuti võistlus katkestada. Noor piloot tunnistas, et põhjuseks olid sõiduvead. "Panin paaril korral kummidesse. Esimesel, Vaivere katsel panin vastu rehve ja roolivarras läks kõveraks. Randveres sõitsin jälle kummi ning pidin tagurdama, aga siis auto haiget ei saanud. Ralli lõppes meile kahjuks katkestamisega Kehila katsel, kui poldid pooleks läksid ja ratas alt ära tuli," kommenteeris Tänak.

Rallit edukalt alustanud Timmu Kõrge - Erki Pints pidid oma Opel Astra rajaveerde keerama enne kaheksandat kiiruskatset. "Kolm katset jäi veel sõita, kuid auto ei pidanud vastu. Sidur andis otsad," selgitasid sõitjad. Katkestamisele vaatamata on J18 klassis võistleval ekipaažil meistrivõistluste punktitabelis kirjas ka maksimumpunktid avaetapilt ning võimalus konkurendid meistrimedali nimel alistada.

Ralli jäi sel korral pooleli ka mullustel J16 klassi meistritel Hendrik Kersil ja Toomas Männisalul. Nende Peugeot' jäi rajaveerde samuti siduri purunemise tõttu.

Kuigi oodatud duell Ott Tänaku ja Rainer Ausi vahel jäi publikul seekord nägemata, jõudis üks noormeestest siiski poodiumile. Avaetapi Egon Kauri järel kolmandana lõpetanud 18-aastane tallinlane sai saarlase katkestamise järel kolmelt katselt kirja klassivõidu ning kindlustas sellega esikoha.

Esimese võistluspäeva J18 klassis kolmanda kohaga lõpetanud Raido Kevvai - Raul Ellermäe (Ford Fiesta) suutsid head tempot hoida ning lõpetasid võistluse teise kohaga, jäädes võitjapaarile alla 18,8 sekundiga. Kolmanda tulemuse said kirja Egon Kaur ja Rain Kaur.

"Kiiruskatsed olid päris mõnusad," märkis Kaur. "Meid aitas paljuski poodiumile see, et oli katkestajaid. Ise oleks kah peaaegu nendega ühinenud, kuid suutsime hooldusalani venitada ning saime mure lahendatud," rääkis käiguhoovastiku purunemise tõttu ärevaid hetki üle elanud Egon Kaur. "Teise päeva lõpuks katkestas meie arvestusklassis mitu kiiret ekipaaži, nii et avastasime end kolmandalt kohalt. Kokkuvõtteks kahe päeva peale korralik segadus, meie jaoks lõppes ralli õnnelikult, saime lõpuni ja ise oleme rahul."

Stabiilselt sõitnud Kristjan Laskar ja Helmut Laskar märkisid, et neljandast kohast enamat olnuks keeruline püüda. "Esimene katse ei usaldanud poiss üldse legendi. Teine katse istus enam-vähem. Kolmanda katse peal Kogulas kustus kaks korda kaardilugeja tuli ja pimesi panime," rääkis Helmut Laskar. Samuti tunnistas kogenud rallimees, et Saaremaal peetud võistlusel kasutasid nad kruusarehve, millega harjumine võtab noorel piloodil veel aega.

J16 klassis näitasid alates avakatsest väga häid aegu Kaspar Koitla - Ats Remmelg. Lada Samaral kihutanud rallipaar võitis kümnest katsest kuus ning lõpetas võistluse esikohal. 15-aastane piloot märkis, et neile šikaanid probleeme ei valmistanud, kuid apsudest siiski pääsu ei olnud.

"Šikaanidega oli kõik okei. Seal ei ole ju midagi võita, tuleb vaikselt läbi sõita ja edasi lasta. Esimesel päeval ei sujunud meil tegelikult sõit üldse. Avakatsel tegin kolm ja teisel katsel kaks käiguviga. Kogulas jäi katusest väga vähe puudu," ütles Koitla.

Parimateks kiiruskatseteks hindas kaks etappi võitnud noor piloot seekord Kehila ja Kõruse katseid: "Seal oli ka šikaane kõige vähem." Kuna Kaspar Koitla on Eesti noorteralli meistrivõistluste kindel liider, loodab ta järgmistel etappidel vajalikke punkte kindlasti oma kontosse juurde saada. "See plaan on. Ja proovin ikka konkurentsis püsida!"

Teise kohaga lõpetasid Saaremaa rahvaralli J16 klassis Rando Mäeots - Hannes Türnpu. Peugeot'l kihutanud rallipaar jäi võitjaile alla 14,5 sekundiga. Kolmanda tulemuse said kirja esmakordselt rahvarallil osalenud Aki Vatanen ja Pentti Tiainen. VW Golfil võistelnud soomlased kaotasid Koitlale - Remmelgule 56,6 sekundiga.

"Its good, its good," rõõmustas Tiainen pärast viimase kiiruskatse lõppu. Vatanen ja Tiainen kinnitasid, et kui sprintidel hakati Eestis osalema juba mullu, siis sel aastal on noormehe võistluskalendris ka rallid. "Järgmise sõidu teeb Aki Narva rallisprindil," lisas Tiainen.

Hondal kihutanud Romet Tsirna - Arne Tsirna pidid sel korral leppima neljanda tulemusega. "Normaalne võidusõit oli, kuigi oleks võinud vähe paremini välja tulla," kinnitasid nad. "Kokkuvõttes ei ole viga, parem kui eelmisel Saaremaa rahvarallil," tunnustas Arne Tsirna kolm aastat sõitnud Rometi tulemust. 15-ndat korda noorterallil kihutanud Romet Tsirna hindas võistlust samuti positiivseks: "Muljed on vinged. Võimas!"

Seitsmeteistkümne finišisse jõudnud J16 klassi ekipaaži hulgas suutsid viienda koha saavutada teistkordselt koos võistelnud Mart Uibo - Alar Tatrik. "Katse kolmandat kohta oli meil kaks tükki, aga rikkusime sõidu ära, kuna käisime kaks korda väljas. Kummid olid nii tihedalt pandud ja hoog oli suur," ütles Tatrik. "Minul on üldmulje rallist hea ja olen rahul," lisas Ford Escorti rooli keeranud Mart Uibo.

Pingelise võidusõidu lõpetasid kuuendana Rihard Toots - Riko Muttik (Ford Fiesta) ning seitsmendana Jako Renter - Priit Pihlakas (Lada Samara). Renter kukkus viimase kiiruskatsega kahe koha võrra, kuna autol purunes Oriküla paarisrajal parempoolne esirehv. "Oli sisse sõidetud selline kuradi rööbas. Lõhkus rehvi," lasi noor piloot rehvivahetuse ajal kommentaari lendu.

Fordil võistelnud Meelis Lillemets ja Mart Teesalu lõpetasid Saaremaa rahvaralli J16 klassis kaheksanda kohaga. Lillemets sõnas, et tulemus on üsna hea: "Päris normaalne võistlus, kuigi viperusi oli. Eksisime eelviimasel Kõruse katsel."

Rahuloluks peab rallipaaril tõesti põhjust olema, sest vaid pool aastat võistlustel osalenud piloot ja esmakordselt rallil võistelnud Teesalu jätsid selja taha Sander Pärna ja Ken Järveoja. Üheksandale kohale tulnud Elva ASK rallipaar lõpetas võistluse 1,1 sekundilise kaotusega Lillemetsale ja Teesalule.

Koos Ain Rajasega Fordil võistelnud Karl-Artur Viitra tunnistas ralli lõppedes, et viimane katse läks untsu: "Olen päris vihane!Kast hakkas jamama ja lõi teist käiku pidevalt välja." Võistlustrassi hindas noormees aga heaks: "Saaremaa teed olid väga korralikud. See oleks muidugi rohkem meeldinud, kui korduvkatseid oleks vähem olnud. Kuigi šikaanid olid väga kitsad ja seal pidi hoo maha võtma, miinuseid ei ole. Kokkvõttes olen rahul nii korralduse kui võistlusega."

Esimest korda rahvarallil võistelnud Martin Kangur ja Meelis Vooro jäid samuti võistlusega rahule. "Ralli oli meile väga hea! Suuremaid eksimusi ette ei tulnud. Kiiruse all natuke kannatas aga eesmärk sai täidetud, tahtsime kindlalt lõpetada," ütles Ford Fiestas noorele piloodile kaarti lugenud Meelis Vooro.

Saaremaa rahvarallil J16 klassis võistelnud Indrek Ups oli sel korral võistlustules uue kaardilugejaga. Hooaja avaetapil saavutas koos Priit Hanniga võistelnud Ups kümnenda, sel korral 13-nda koha. "Algus oli raske. Ma ei ole selle autoga enne kruusal sõitnud, kruusarehviga samuti mitte. See oli meile õppimine. Esimese kruusaralli kohta tuli siiski üsna hästi," märkis koos Tarmo Laiga võistelnud Indrek Ups.

Kõige enam valmistasid noortele rallisõitjatele probleeme šikaanid ja mahapöörded. "Need olid tõesti kõige keerulisemad," kinnitas ka neljandat korda rahvarallil osalenud Sander Sepale kaarti lugenud Priit Vahstein.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia