Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Jaan Mölder junior kihutab sel nädalal Saksamaal
|
Loe lisaks |
|
|
Jaan Mölder junior ja Tõnu Vunn osalevad nädalavahetusel Saksamaal peetaval Vogelsbergi rallil. 17-aastasele piloodile on see esimene kord kihutada asfaldirallil, samuti täiesti uuel võistlusautol.
15.-16. aprillil peetakse Schlitzis Saksamaa autoralli meistrivõistluste kolmas etapp. Võistlusraja kogupikkus on ADAC Hessen Vogelsberg rallil 383,60 kilomeetrit, sealhulgas 12 kiiruskatset kogupikkusega 174,4 kilomeetrit.
Võistlusel osalevad MTEC Spordi meeskonna Lada S1600 ralliautol ka JR Racingu sõitjad Jaan Mölder junior ja Tõnu Vunn. Pooleteist aasta jooksul Eesti ralliteedel N-rühma Mitsubishi Lanceril kihutanud piloodile saab eelolev võistlus olema täiesti uus kogemus - seda nii auto, võistlusraja kui ka keskkonna suhtes. Varem on Jaan Mölder junior piiri taga võistelnud vaid Lätis, Leedus ja Rootsis peetud kruusa- ning talverallidel.
Kogenud kaardilugeja Tõnu Vunn on esmakordselt Saksamaa asfaldil võistlustulle astuvale noorele piloodile väärt nõuandja. 1980-ndate aastate lõpul võistles ta koos Raido Rüütliga neljal aslfaldirallil Belgias ning aasta hiljem tegi kaasa Saksamaal Kieli lähedal peetud võistlusel.
Kõige enam võib Tõnu Vunni hinnangul Jaan Mölder juniorile probleeme valmistada kohanemine uue autoga. "Keskkond rallisõitu ei määra, küll aga harjumine asfaldiga. Kõige rohkem õppimist on Jaanil muidugi autoga. Tal on Mitsubishiga välja kujunenud sõidurütm ja seda äkitselt muuta on võrdlemisi keeruline," rääkis Vunn.
Läinud nädalal testis Jaan Mölder junior Saksamaal 200-hobujõulist Lada S1600 ralliautot ligi 70 kilomeetril, kuid Tõnu Vunni hinnangul oleks vaja rohkem treenida. "Teste on enne rallit vähe. Testikatset läbime kuuel korral, sealt tuleb lisa 10-15 kilomeetrit, ent see ei ole piisav. Oleks vaja läbida 200-300 testikilomeetrit," sõnas Vunn.
Jaan Mölder juniorile on nii autoga kohanemine, kui harjumine asfaldil sõitmisega ühtviisi olulised. "Ilmselt on asfaltkattega teedel võistlemine üsna keeruline, kuna võistluskilomeetreid asfaldil on vähe ja kogemus praktiliselt puudub. Aga pärast testi tunnen end väga eneskindlalt ja arvan, et suuremat probleemi sellest ei ole. Autoga tuleb mul veel harjuda, sest sel Ladal on palju erinevusi võrreldes nendega, millega varem sõitnud olen," rääkis Jaan Mölder junior.
Väärtusliku kogemuse annab Saksamaal kõrge keskmise kiirusega asfaltkattega võistlusrajal kihutamine noorele sõidumehele kindlasti. "Kõige tähtsam ongi võimalikult palju uut õppida ja kogemust saada. Päris piiri peal ei saa seal ikka sõita, kuna primaarne eesmärk on finišeerida," ütles Mölder junior.
Masinaklassis A7, kus võistlevad ka eestlased, stardib reedel ja laupäeval peetaval ADAC Hessen Vogelsberg rallil viis rallipaari. Favoriitidena lähevad rajale Horst Rotter ja Sabrina Berdi Opel Corsa S1600-l. Kas Lada S1600 autol debüteerivail eestlastel võiks sakslaste vastu šansse olla? "Esialgu ei oska tulemust prognoosida, sest ei tea mida teised autod ja võistlejad endast kujutavad. Samuti on keeruline hinnata enda võimeid asfaldil võistlusolukorras," jääb Jaan Mölder junior tagsihoidlikuks.
Esimese ajavõrdluse konkurentidega saavad rallihuvilised juba neljapäeva õhtul, kui läbitakse 2,2 kilomeetri pikkune testikatse.
|
|
|
|