Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Heimtali rallisprindil trotsiti libedat võistlusrada |
|
Heimtali rallisprindil trotsiti libedat võistlusrada
|
Loe lisaks |
|
|
9. aprillil sõideti Viljandi maakonnas Heimtalis Eesti meistrivõistluste kolmas etapp rallisprindis. Navaka Racingu korraldusel peetud võidusõidul "Kevadkarikas 2005" osales kokku 44 võistlejat.
Kuni 16-aastaste noorte arvestuses võttis 2,6 kilomeetri pikkusel võistlusrajal mõõtu kuus sõitjat. Võidu saavutas meistrivõistluste liider Tiit Rattasep (VAZ 21083). Teise tulemuse sai kirja Kaspar Koitla (Lada Samara) ning kolmanda Kristen Kelement (Lada VFTS).
Hooaja esimeselt kahelt etapilt J18 klassis maksimumpunktid kogunud Ott Tänak (VW Golf) pidi sel korral tunnistama pearivaali paremust ning etapi võitis Rainer Aus (Lada VFTS). Tänaku auto mootorit kimbutasid tehnilised probleemid ning seetõttu saarlane viimases sõiduvoorus ei startinud. Kolmanda kohaga lõpetas Heimtali rallisprindi Egon Kaur (Lada Samara).
"Enda sõiduga jäin enam-vähem rahule, kuid sõidujoon ja pidurdusmaad tahavad edaspidi kindlasti töötlemist saada," kommenteeris Egon Kaur. Samuti märkis pärnakas, et rada oli üsna kiire. "Ilm küll rikkus natuke ära, aga üldmulje sellegipoolest täiesti positiivne."
Hendrik Kers (Peugeot 205) jäi sel korral neljandaks. "Konkurents oli tihe ja hinge kripeldama ei jäänud, et poodiumile ei pääsenud," ütles tartlane.
"Vihma sadas ja pidamine läks iga sõiduga üha kehvemaks," märkis Hondal kihutanud Martin Kiil, kes viimases sõiduvoodus ka rajalt väljas käis. "Autol olid all kuivailma rehvid," selgitas saarlane. "Algul need töötasid, kuna rada oli kiire, kuid lõpuks kadus pidamine."
Raja libedust kurtis ka Fordil võistelnud Karl-Artur Viitra, kel tuli seekord leppida viimase kohaga. "Rada oli libe, kuna vihma sadas kogu võistluse ajal." Võistlusrada pidas noormees huvitavaks ja sõiduoskust nõudvaks. "Viimastes kurvides oli mäenõlv, kus oli oht alla sõita. Õnneks ei käinud sealt keegi väljas peale Asso Ojandu."
2WD ralli võistlusklassis käis rajal kõige enam võistlejaid, kokku 14. Parima tulemuse sai libedal rajal peetud rallisprindilt kirja Renault Cliol kihutanud Arvo Ojaperv. Samal autol esmakordselt rallisprindil osalenud Timo Vaarmann märkis, et meeskonnakaaslane jäi sõiduga rahule ning sel võistlusel otsustas paremuse kogemustepagas.
"Rada oli jube libe, eriti teisel ja kolmandal läbimisel," lausus Vaarmann. "Mina läkisn sinna ainult trenni tegemise mõttega, kuna see võimaldas esmakordselt uut autot proovida ja saada kogemust märjal kruusal."
Teise koha saavutas Ojaperve järel mullune sprindimeister Riivo Pappel (Mitsubishi Colt) ning kolmandana pääses 2WD ralli võistlusklassis poodiumile Lembit Soe (Toyota Starlet). Kahe etapi järel meistrivõistluste arvestuses liidrikohale tõusnud Ats Remmelg sel korral tulemust kirja ei saanud, kuna tema võistlusautol ütles käigukast töölepingu üles. Võistlusauto tehniliste probleemide tõttu jäi sõit pooleli ka Ago Ahul ja Imre Kuusel.
Et võistlustrass oli lakkamatu vihmasaju tõttu võrdlemisi libe, maksid väiksemadki sõiduvead end kiirelt kätte. Nii sai teises sõiduvoorus kannatada 2WD ERK arvestuses kihutanud Severi Švetersi VW Golf, millel purunes uks ja peegel. Kokkuvõttes tagas kiire sõit mehele siiski kolmanda koha. Temast paremaid aegu näitasid Mario Karuse (VAZ 2108) ning Joel Kislõi (Honda Civic).
Veoautode arvestuses võidutses Marco Lee. Teise koha saavutas Jaanus Ligur ning kolmanda Aivar Kender. Helmut Uusmägi ning ainsana GAZ 53 starti toonud Kalju Parker olid vastavalt neljas ja viies.
Rallisprindi meistrivõistlused jätkuvad 30. aprillil Narvas peetava neljanda etapiga.
|
|
|
|