Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Karmen Vesselov
06. aprill 2005 2:12
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Tiimide tabeliseisu otsustavad mõlemad sõitjad

Markko Märtin. Foto: Peugeot Sport2005. aastal on osa võistlejaist vahetanud meeskonda. Mitmed neist saanud nö "teiseks sõitjaks", kuid punktisaagi suurendamist ootavad tiimijuhid neilt ometi sama lootusrikkalt, kui "esisõitjailt".

Autoralli MM-võistlustel osalevad rallimeeskonnad jahivad teist hooaega punkte kahe autoga. Veel 2003. aastal said tiimile punktilisa tuua kaks paremat kolmest, nüüd on vastutus võrdselt mõlemal meeskonda esindaval rallipaaril. Reeglina panustab iga sarjas osalev tootja ühele piloodile, kuid vastutusrikas roll skoori suurendamisel on täita ka nn "teisel sõitjal". Kuidas on "kehvemini koheldud" meestel sel hooajal MM-rallidel läinud?

Pärast kolme esimest etappi on autoralli MM-võistlustel edukaim olnud Peugeot’ meeskonna sõitja Markko Märtin (fotol), kes on individuaalarvestuses teisel kohal, jäädes liidrile alla vaid ühe punktiga. Siiski ei saa mullu Fordis "esisõitja ametis" olnud eestlast pidada tavapäraseks "teiseks sõitjaks", sest Peugeot kinnitas enne hooaja algust, et kohtleb mõlemaid piloote võrdselt ja nomineerib nad kõikidel rallidel punktidele sõitma. Tänu tugevatele sõitjatele Marcus Grönholmile ja Markko Märtinile on Peugeot juhtimas ka tootjate arvestuses.

Tehastemeeskondadest on teisel kohal Fordi tiim, kes on kõikidel rallidel kasutanud erinevaid "teisi sõitjaid". Edukaimaks neist on norralane Henning Solberg, kes tuli Rootsi rallil viiendaks. Mehhiko ralliks nomineeritud hispaanlane Dani Sola oli sarnast saavutust kordamas, kuid sõitis neli katset enne lõppu teelt välja ja katkestas.

Kogu hooaja Focusel sõitev Roman Kresta oli punktide eest võitlemas aasta avaetapil Monte Carlos, kus ta tuli kaheksandale kohale. Noor tšehh võitis Montes ühe kiiruskatse ja lõpetas Rootsis samuti viimasel punktikohal, Mehhikos tuli tal aga tehniliste probleemide tõttu katkestada.

Mitsubishi meeskond on möödunud aasta madalseisust välja saanud ja teinud edusamme nii auto kiiruse kui ka vastupidavuse mõttes. Tänu oma stabiilsete sõitjatele on Mitsubishi hetkel tootjate arvestuses kolmandal kohal. Monte Carlos ja Mehhikos teise sõitjana üles astunud Gilles Panizzil on asfaldietapilt ette näidata koguni poodiumikoht, Mehhikos lõpetas ta viimasel punktikohal. Rootsis sõitnud andekas itaallane Gigi Galli aga tegi hea sõidu Rootsis, kus ta finišeerus seitsmendal kohal.

Subaru lähtus oma teiste sõitjate palkamisel soovist leida andekaid noori. Monte Carlos ja Rootsis sõitis punktidele Stephane Sarrazin. Prantslase head tulemused WRC-autoga asfaldirallidel debüteerides üllatasid möödunud aastal kõiki, kuid kogemuste puudumine annab sel hooajal tunda ja punktikohale ei ole ta veel jõudnud.

Andekas austraallane Chris Atkinson näitas Mehhiko rallil oma suurepäraseid võimeid ning sõitis pikka aega stabiilselt viiendal kohal, kuid oli sunnitud lõpuks katkestama sõiduvigadest tingitud tehniliste probleemide tõttu.

Möödunud aasta tootjate meister Citroen on 2005. hooaega alustanud kahvatult. Fordist lahkunud Francois Duvali parimaks kohaks sel hooajal on 12. koht Rootsis, ülejäänud kahel etapil ta finišisse ei jõudnud. Nüüdseks väidab kogu hooaja kaasa sõitev belglane end uue autoga kohanenud olevat ja on võtnud eesmärgiks lõpetada eelolev etapp Uus-Meremaal esimese viie seas.

Väga nõrgalt on alustanud ka Škoda meeskond. Hooaja avaetapil punktide eest sõitnud Alexandre Bengué lõpetas Monte Carlo ralli üheksanda kohaga, teise päeva lõpul oli ta sunnitud tehniliste probleemide tõttu katkestama.

Rootsis jahtisid Tšehhi autotootjale punkte Janne Touhino ja Mattias Ekström, sest nende tavapärane esisõitja Armin Schwarz ei olnud eelmisel etapil avariis saadud vigastustest paranenud. Tuohino oli võtmas punktikohta, kuid katkestas ratta kaotuse tõttu viimasel katsel. Noor rootslane lõpetas oma debüüdi WRC-autol üheksandal kohal.

Škoda meeskonna eest Mehhikos sõitnud Jani Paasonen valmistas aga meeskonnale pettumuse, kui ta pärast paljulubavat algust teisel kiiruskatsel teelt välja sõitis.

Sel nädalavahetusel Uus-Meremaa rallil võistlevad meeskondade teiste sõitjatena Francois Duval ja Stephane Prevot (Citroen), Roman Kresta ja Jan Mozny (Ford), Chris Atkinson ja Glenn MacNeall (Subaru), Markko Märtin ja Michael Park (Peugeot), Gigi Galli ja Guido d’Amore (Mitsubishi) ning Janne Tuohino ja Mikko Markkula (Škoda).
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Artikli juurde
24.04.2024
Rahvasprint sõidetakse Valge Daami ralli kiiruskatsel
Artikli juurde
23.04.2024
Romet Jürgenson jõudis juunioride MM-sarjas etapivõiduni
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia