Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Märtin: Auto ei ole veel nii stabiilne, kui tahaksin
Kolmel rallil Peugeot ralliautol võistelnud Markko Märtin läheb MM-võistluste neljandale etapile vastu enesekindlamana. Siiski märkis eestlane tiimi pressiteates, et auto vajab veel arendustööd.
Peugeot' rallimeeskonna pressiteates ütles Markko Märtin, et tulemus Uus-Meremaa rallilt sõltub paljuski autost. "See ei ole veel nii stabiilne, kui tahaksin. Hetkel on auto ülejuhitav ja seega on käitumine üsna närviline. Eelistan pigem neutraalset või veidi alajuhitavat autot, mis reageeriks sujuvalt," sõnas Märtin. Eestlase kinnitusel nuriseb auto käitumise üle ka tema meeskonnakaaslane Marcus Grönholm.
Koostöö samas meeskonnas kahekordse maailmameistriga on eestlase hinnangul sujunud hästi. "Katsetel on ta loomulikult mulle tõsiseks konkurendiks, kuna ta on väga kiire. Saame hästi läbi ning teeme koostööd, et autot arendada. Meie koostöö on siiski veidi keerukas, kuna meie sõidustiilid ja auto seaded on suhteliselt erinevad. Kuid isegi niimoodi oleme leidnud mõned väga head ideed, mis on asju õiges suunas edasi viinud. Iga ralli järel läheb olukord paremaks," rääkis Märtin.
Autoralli MM-võistlustel on Markko Märtin individuaalarvestuses enne neljandat etappi punkti kaugusel liidrist, mis annab tunnistust piloodi heast sõiduoskusest ning kohanemisvõimest uue meeskonnaga.
"Mind on tiimis väga hästi vastu võetud ja see on lihtsustanud mu meeskonda sulandumist," rääkis Märtin. "Vajasin algul veidi aega, et õppida 307 WRC-d tundma. Esimestel kahel rallil püüdsin pigem autole vastu hakata, kui sellega koostööd teha. Alates Rootsi rallist oleme teinud suuri edusamme, kuid ideaalist oleme veel kaugel."
Kas neljandalt rallilt võiksid Markko Märtin - Michael Park võtta rallivõidu? Eestlane Uus-Meremaa ralli eel fännide lootusi üles kütta ei taha. "Ma ei saa päris täpselt öelda, kuna rallivõit realiseerub, kuid viimased tulemused tõestavad, et me teeme edusamme. Oleme võitnud hulga kiiruskatseid, kuid siiski ei ole meie tulemused piisavalt stabiilsed," rääkis Märtin. "Uus-Meremaa ralli ise meeldib mulle väga ning tegemist on tõeliste sõitjate ralliga. Teedel on hea haarduvus ja sõita saab täisgaasil. Et olla konkurentsis, peab tundma hästi kiiruskatseid ja need teadmised on meil olemas. Kuid lisaks sellel on vaja ka kindlustunnet oma auto suhtes ja meie oodatav tulemus sõltubki peamiselt sellest," ütles Märtin.
"On selge, et ma ei ole veel saavutanud oma tippvormi, kuid tunnen end roolis kindlalt ja vabalt. Tänu sellele saan ma sõita paremini, kuigi ma pean ideaalse tulemuse saavutamiseks veel veidi õppima. Pärast Rootsi rallit analüüsisin kogutud andmeid koos inseneridega, et leida auto seadele sobiv lahendus, mis sobiks mu sõidustiiliga ja vastupidi."
"Meil on vaja teha veel veidi tööd, kuid ma tunnen, et liigume õiges suunas. Tänased WRC-autod on keerulised ja parema tulemuse saamiseks on vaja seada iga detaili. Selleks aga kulub aega," lisas eestlane.
|
|
|
|