Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
29. märts 2005 3:49
Loe kommentaare (3)
Trüki lehekülg

Antony Warmbold: Tahan kindlustada kohta Fordi tiimis

Antony Warmbold. Foto: FordMehhiko ralli seitsmenda kohaga lõpetanud Antony Warmboldi arvates on ta kahe hooaja jooksul MM-sarjas omandanud piisavalt kogemusi, et kandideerida järgmisel hooajal mõne tehasemeeskonna koosseisu. Saksa väljaandele rallye1.de antud intervjuus rääkis piloot oma kogemustest ja eesmärkidest.

Antony, lõpetasid Mehhiko ralli 7. kohal ja see on seni su parim tulemus MM-rallil. Oled olnud mitmel korral kiirem kui tehasesõitjad. Millega selgitad oma äkki saavutatud kiirust?

Olen alates 2003. aastast teinud kõvasti tööd, et mõista, kuidas WRC-autot juhtida ja sobivat seadistust leida. Nüüd oleme punktis, kus saame hakata kogemusi kasutama.

Oled sõitnud Ford Focus WRC02-ga kaks hooaega, kuidas need aastad enda jaoks kokku võtad?

Kui sõitsin esimest korda Focusega, oli mul väga vähe võistluskogemust, eriti tipptasemel. Mul ei ole näiteks ka kardisõidu kogemust, mis on paljudel teistel noortel. Olen kahe aasta jooksul õppinud korralikult sõitma, kuulates kaardilugejat ja mitte lootes enda mälule. Samal ajal olen õppinud valima WRC-autole sobivaid seadeid, see on ülimalt oluline ja samas keerukas töö.

Miks on auto seadistus nii oluline?

WRC-auto ülekandeid kontrollivad aktiivdiferentsiaalid, mille käitumist on keerukas mõista. Esiteks pead sa teadma, mida sa tahad saada, kuid see on alles pool võitu, sest seejärel pead ka teadma, kuidas seda saavutada. Lisaks on tänapäeva autod väga tundliku vedrustusega, kõik peab olema tasakaalus.

Kas see on mõnede sõitjate jaoks lihtsam kui teistele?

Jah, loomulikult. Kõigepealt peab juht õppima, kuidas panna auto kiiresti liikuma. Mõnedel on parem tunnetus kui teistel, juht võib sõita katse läbi ja teha 20 minutit kõva tööd, kuid finišisse jõudes võib ta leida, et on kaotanud aega. Hea tunnetusega juht aga mõistab, et auto ei käitu õigesti juba startides. Mõned võivad end leida tippmeeskondadest liiga noorena ja lõigata kasu meeskonna poolt jagatavatest teadmistest, teised peavad kõik ise avastama.

Millisesse kategooriasse sina kuulud?

Mina kuulun "avasta-kõik-ise" kategooriasse. Õnneks saan arvestada oma isa abiga. Ta oli väga hea sõitja ja tunneb auto seadistust läbi ja lõhki. Rallidel võib kaotada palju aega just tänu sellele, et peab katsetama paljusid erinevaid asju. Asja hea külg on see, et tehes samm-sammult kogu selle keeruka protsessi ise läbi, õpid tundma olulisimaid asju, mis on abiks siis, kui kaalul on kümnendiksekundid.

Kui tähtis on see, et suudad sõita legendi järgi, mitte mälu järgi?

Väga tähtis! Hooajal on 16 etappi, igaühel neist 200 kilomeetrit kiiruskatseid, mis läbitakse kaks korda. Katsed muutuvad aastast aastasse ja me ei sõida alati samadel teedel. Ühel 20-kilomeetrisel rallil võib olla kuni 200 erinevat kurvi ja võib vaid oletada, kui kaua võtaks aega, et need teed pähe õppida. Selleks kuluks aastaid.

Kui on hea legendikirjutamise süsteem, mis kirjeldab juhile teed piisava täpsusega, siis võid sõita maksimaalsel kiirusel ka täiesti uuel katsel. See teeb enesekindlamaks. Igas riigis võite leida kohalikke spetse, kes on väga kiired, kuid ainult nende kodustel teedel ja mitte kusagil mujal. Selleks, et olla kiire, on vaja head legendi.

Ja mida ütled kaardilugeja kohta?

Kaardilugeja peab olema professionaal. Ta peab täielikult mõistma sinu legendisüsteemi ja ajastama kogu info õigeaegselt. Lisaks sellele peab kaardilugeja olema ka hea mehaanik, sest hooldusaegade vahel tuleb läbida väga palju kilomeetreid ja vahepeal on vaja kiiresti autot remontida.

Kui olulised on auto omadused?

Need on loomulikult samuti äärmiselt olulised. Rallit ei ole võimalik võita ilma korraliku autota.

Nii et kõik, mis võtmiseks on vaja, on hea auto?

Jah, kuid sa pead teadma, milline on sinu sõiduks sobilik seadistus. Igal sõitjal on oma stiil, kuidas ta kurve läbib. Auto peab olema seatud vastavalt sellele. Sõitja peab teadma, kuidas ta auto käitub. Tänapäeva autod on väga täpsed ja metsik külg ees kihutamine ei too enam kaasa head tulemust.

Kuidas end Ford Focus WRC 04 roolis tunned?

Praegu on mul olemas sobiv legendisüsteem, mul on professionaalne kaardilugeja ja ma saan aru auto seadistusest. Olen osalenud meistrivõistlustel kahel hooajal ning 31-st rallist olen katkestanud vaid kuuel. Samas ei tunne ma uut autot veel väga hästi. Focus 04-ga sõitsin kruusal esmakordselt Mehhikos. Mul on vaja veel veidi aega, et õppida tundma kõiki võimalusi. Lihtne on vajutada gaasipedaal põrandani, kuid jõuülekanded ja vedrustus peavad olema paigas. Ja kui sa ei ole enesekindel, ei saa sa kiiresti sõita.

Mis on su eesmärk sel hooajal?

Mu sihiks on jõuda esiviisikusse ja saavutada stabiilsust. Tahan olla nende sõitjate seas, kelle hulgast valitakse meeskonna teine sõitja. Loomulikult on mu peaeesmärk jõuda Fordi tehasemeeskonda.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia