Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
22. märts 2005 5:17
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Subaru tiim paneb rõhku mootori töökindlusele

 Foto: SWRTAutoralli MM-võistluste 2005 hooaja algusest hakkas kehtima uus reegel, mille kohaselt peavad tehasetiimid autol kasutama sama mootorit kahel etapil. Subaru tiimi juht David Lapworth kinnitas, et Subarule see probleeme ei valmista.

FIA on reeglite järgi on MM-rallid jagatud kahekaupa paaridesse ning meeskonnad peavad kahel järjestikusel rallil kasutama sama mootorit. Mootorivahetus kahe võistluse vahel toob kaasa 20-sekundilise karistuse.

Subaru meeskonna juhi David Lapworthi sõnul ei toonud uus reegel kaasa olulisi muudatusi Impreza mootori arendustöös, muutunud on vaid jõuallika kasutamise taktika. Subaru on tuntud oma töökindluse poolest ning sellele pööratakse tiimis ka palju tähelepanu.

"Mootorit võib kasutada viimsele piirile viiduna, et suurendada auto jõudlust, kuid sellega käib alati kaasas suur risk. Järelikult peame leidma tasakaalu töökindluse ja mootori suutlikkuse vahel," sõnas Lapworth.

Meeskond on varem püüdnud teha mootori pigem töökindlaks, kuid suurendanud mootori võimsust, kui oli võimalus võita ja võitlus käis sekundite eest. Nüüd, mil on oluline lõpetada kaks etappi sama mootoriga, ei ole eriti tõenäoline, et Subaru käituks niimoodi kahest rallist esimese ajal. Vaatamata sellele on Subaru taktika minna pigem võidule, kui võtta lihtsalt punkte.

Kuna FIA homologeerimisreeglid ei luba autole erinevateks etappideks teha muudatusi, on oluline leida mootorile kogu hooajaks sobiv seade. Erinevad etapid mõjuvad mootorile erinevalt, näiteks kõrgel mägedes toimuv Mehhiko ralli ei koorma mootorit nii palju, kui kiire Rootsi ralli.

Mehhiko ja Uus-Meremaa etapid on tõenäoliselt uue mootorireegli seisukohalt üks huvitavamaid paare. Mehhiko ralli sõideti enam kui 2000 meetri kõrgusel merepinnast, samas kui järgmine etapp Uus-Meremaal on ainult mõnesaja meetri kõrgusel.

Varem oli lubatud mootorit oludega kohandada, kuid nüüd peavad meeskonnad leidma mõlemaks ralliks sobiva kompromissi auto seades.

Vaata lisaks:
www.swrt.com

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia