Autoralli MM-võistluste 2005 hooaja algusest hakkas kehtima uus reegel, mille kohaselt peavad tehasetiimid autol kasutama sama mootorit kahel etapil. Subaru tiimi juht David Lapworth kinnitas, et Subarule see probleeme ei valmista.
FIA on reeglite järgi on MM-rallid jagatud kahekaupa paaridesse ning meeskonnad peavad kahel järjestikusel rallil kasutama sama mootorit. Mootorivahetus kahe võistluse vahel toob kaasa 20-sekundilise karistuse.
Subaru meeskonna juhi David Lapworthi sõnul ei toonud uus reegel kaasa olulisi muudatusi Impreza mootori arendustöös, muutunud on vaid jõuallika kasutamise taktika. Subaru on tuntud oma töökindluse poolest ning sellele pööratakse tiimis ka palju tähelepanu.
"Mootorit võib kasutada viimsele piirile viiduna, et suurendada auto jõudlust, kuid sellega käib alati kaasas suur risk. Järelikult peame leidma tasakaalu töökindluse ja mootori suutlikkuse vahel," sõnas Lapworth.
Meeskond on varem püüdnud teha mootori pigem töökindlaks, kuid suurendanud mootori võimsust, kui oli võimalus võita ja võitlus käis sekundite eest. Nüüd, mil on oluline lõpetada kaks etappi sama mootoriga, ei ole eriti tõenäoline, et Subaru käituks niimoodi kahest rallist esimese ajal. Vaatamata sellele on Subaru taktika minna pigem võidule, kui võtta lihtsalt punkte.
Kuna FIA homologeerimisreeglid ei luba autole erinevateks etappideks teha muudatusi, on oluline leida mootorile kogu hooajaks sobiv seade. Erinevad etapid mõjuvad mootorile erinevalt, näiteks kõrgel mägedes toimuv Mehhiko ralli ei koorma mootorit nii palju, kui kiire Rootsi ralli.
Mehhiko ja Uus-Meremaa etapid on tõenäoliselt uue mootorireegli seisukohalt üks huvitavamaid paare. Mehhiko ralli sõideti enam kui 2000 meetri kõrgusel merepinnast, samas kui järgmine etapp Uus-Meremaal on ainult mõnesaja meetri kõrgusel.
Varem oli lubatud mootorit oludega kohandada, kuid nüüd peavad meeskonnad leidma mõlemaks ralliks sobiva kompromissi auto seades.
Vaata lisaks:
www.swrt.com