Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Tõnu Kees
20. märts 2005 19:57
Loe kommentaare (15)
Trüki lehekülg

Harri Rovanperä: Ma ei ole Märtinist kehvem

Harri Rovanperä. Foto: MitsubishiAutoralli MM-võistlustel kuuendat kohta hoidev Harri Rovanperä ei ole kibestunud, et Peugeot' tiim ta mullu Markko Märtini vastu vahetas. Samas annab soomlane endale aru, et sügisel võib Märtin temalt samamoodi võtta töö Mitsubishis, kirjutab Postimees.

Motorexi messile Tallinna toodi 39-aastane Harri Rovanperä helikopteriga vaid paariks tunniks. Napi aja jooksul pidi ta promoma oma erasponsorit Exidet, andma ridamisi intervjuusid ja jagama kümneid autogramme.

Uurisin usutluse eel teie kaasmaalaselt, kolmekordselt maailmameistrilt Juha Piironenilt pisut taustasid. Ta ütles, et vääriksite tegelikult tšempioni tiitlit, kuid siiani on teid rallimaailmas alahinnatud.

Pean Juhale kohvi välja tegema. Kuid tõetera on jutus sees. Peaksin vahel suu rohkem lahti tegema ja enda eest võitlema, aga see ei sobi minu loomusega. Ma ei jaksa endas viha kanda, mässata ega kurja häält teha. Nii olengi senistes meeskondades sattunud mõnikord vaeslapse rolli.

Öeldakse, et autosport on teatud määral õnnemäng – et väljuda kasiinost võitjana, pead istuma õigel ajal õige automaadi taha. Teie olete WRC-etappidelt saanud kuus 2. kohta, kuid täistabamusi on kirjas vaid üks. Kas olete ikka ja jälle sattunud valele toolile?

Nii on mõned korrad juhtunud küll. Samas tean, et pelgalt õnnega tippu ei jõua. Sa pead olema ise hea ja usaldama oma meeskonda, siis teed vähem vigu. Päris eksimusteta ei pääse paraku keegi, ka tiimide bossid teevad sõitjaid vahetades teinekord suuri vigu.

Kas eksis ka Peugeot, kui teile 2003. aasta lõpus hundipassi andis ja järgmisel hooajal jälle tagasi kutsus? Selleks, et sügisel juba lõplikult kinga anda.

Tagantjärele vaadates kindlasti. 2003. aasta sügisel oli Peugeot’ boss raskes seisus, panustas kordamööda kõigile pilootidele, kuid edu ei tulnud. Nii otsustaski ta uue mehe kasuks, mina jäin tuulte tallata. Kujutan ette, et minu tagasikutsumine 2004. aasta veebruaris polnud bossile kerge.

Nüüd on teie koha Peugeot’s hõivanud Märtin ja kurdab, et pole siiani päriselt kohanenud. Kas Fordist on raske Peugeot’sse siirduda?

Kas Märtinil on raskusi tiimi või autoga kohanemisel? Meeskonna osas ei oska midagi öelda, igal tallil on omad probleemid, igal pool aetakse mingit poliitikat. Aga autovahetus on kindlasti raske. Ford on WRC-sarja autodest kõige paremini juhitav, öeldakse, et rooli võid keerata suisa ühe käega. Peugeot on seevastu väga eriline, harjumine nõuab aega.

Teie peaksite Peugeot 307st küll kõike teadma. Kas nõustute väitega, et tegemist pole võitja-autoga? Ja et allesjäänud aja jooksul ei jõuta temast enam ka võitja-autot vormida.

Raske öelda. Peugeot’ tiim teeb kõvasti tööd, testisõite on neil mitu korda rohkem kui meil. Tegelikult peaks ju vastupidi olema, sest Peugeot lahkub MM-sarjast, Mitsubishi aga alles naaseb areenile.

Aga millised on praegu kokkuvõttes teist kohta hoidva Märtini võimalused tulla maailmameistriks?

Kunagi pole miski võimatu, aga praegu on Solbergi ja Loebi hoos püsimine meile kõigile raske.

Kas Mitsubishi tiimis valitseb parem miljöö kui Peugeot’s?

Ütlen vaid, et neljast aastast samas meeskonnas piisab igaühele. Seetõttu tuli tiimi vahetamine kasuks. Kuna hooaeg on alanud üllatavalt hästi, olen igati rahul.

Kas olukorras, kus Peugeot ja Citroën lahkuvad peagi areenilt, võite Mitsubishi piloodina end õnneseeneks pidada? Või juhtub taas nii, et sügisel koputavad Märtin ja Grönholm Mitsubishi uksele ja teie peate lahkuma?

Nii nad kindlasti teevadki. Suures plaanis on rallisõit äri, seepärast ei oska kunagi ette öelda, milliseks tulevik kujuneb.

Määravaks võivad saada vägagi erinevad tegurid, aga kui oled piisavalt hea, siis leiad kuskilt töökoha ikka. Tuleb vaid loota, et rallimaailm ei sula reeglite muudatustes päris kokku. Kui sõitma jäävad vaid Märtin, Loeb ja Solberg, kaotab asi mõtte.

Aga ikkagi. Kas praegu viirastub teil juba silme ees hirmus päev, mil Märtin Mitsubishi bossiga läbirääkimisi pidama asub?

Olen täiesti rahulik. Kui praegu niisugustele asjadele mõtleksin, siis sõita ei saakski. Pealegi tean, et tegelikult pole ma kellestki kehvem.

Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia