Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Avaleht > Timo Rautiainen: Adrenaliin tekitab sõltuvust |
|
Timo Rautiainen: Adrenaliin tekitab sõltuvust
Marcus Grönholmi kaardilugeja Timo Rautiainen räägib oma tööst, sellest, miks ta eelistab sturmani ametit piloodi omale. Rautiainen on sündinud 1964. aastal, debüüdi autospordis tegi kaheksakümnendate lõpul.
Türgi ralli on esmakordselt MM-kalendris. Mida tähendab Türgi ralli kaardilugejale?
Uue ralliga seoses muutuvad ööd minu jaoks pikemaks, kuna ma pean treeningperioodi vältel kogu legendi sisuliselt uuesti kirjutama. Rajal hüplevas autos pole see sugugi lihtne. Olen oma töösse väga süvenenud, kuna me ei tohi vigu teha. Tavaliselt kirjutan seetõttu õhtuti legendi veelkord ümber.
Kuidas valmistute MM etapiks? Kas te tutvute kaardimaterjalidega või analüüsite eelmiste aastate materjale?
Türgi rallist teadsime me võrdlemisi vähe. Reeglina uurin võistlust kajastavaid materjale, kuid tegelikult saabume kohale nagu turistid ja õpime rada tundma alles treeningu käigus. Iga treeningu algus on meile nö. tabula rasa, ja see on tõeline väljakutse.
Üle kümne aasta olete te oma õemehe, maailmameistri Marcus Grönholmi, kaardilugeja MM etappidel. Kuidas te iseloomustate meeskonnatööd?
Meie läbisaamine on väga hea, sest me tunneme teineteist juba palju aastaid ning me oleme ka head sõbrad. See lihtsustab oluliselt tööd.
Miks otsustasite kaardilugeja töö kasuks?
Minu jaoks oli vaid üks võimalus - saada co-driveriks, sest ma ei ole hea sõitja. Minu jaoks on ka pärast neid paljusid aastaid positiivseks kogemuseks teha just kaardilugeja tööd - panna pähe kiiver, oodata starti ja siis legendi lugeda. Arvan, et adrenaliinist võib sõltuvusse jääda.
Kas on asju, mis teile kaardilugejana ei meeldi?
Mulle meeldib ka treeningutel. Ainsa asjana ei meeldi mulle pikad ülesõidud, siis tuleb kaua autos istuda ja teha pole suurt midagi. Aga enamusel rallidel on ülesõidud üsna lühikesed ja seetõttu ollakse ka pidevalt tegevuses.
|
|
|
|