Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Autoralli > Toni Gardemeister: Ootan pingsalt Fabia rooli pääsemist |
|
Toni Gardemeister: Ootan pingsalt Fabia rooli pääsemist
|
Loe lisaks |
|
|
See täiesti uus Škoda Fabia WRC auto debüteeris Genfi motoshowl. Uus Škoda võistlusauto märgib põneva peatüki algust Tšehhi pikas autospordi ajaloos. Škoda Motorsport loodab auto võistlustulle tuua juba selle aasta viimases kvartalis.
Kasutades nelja aastaga ralli MM-il saadud teadmisi, on uuel WRC autol kõik vajalik, et pakkuda tugevat konkurentsi. Škoda Auto esimees Vratislav Kulhanek on öelnud, et uus Fabia WRC on siiani toodetud võistlusautode seas kõige keerulisema ehitusega. "Ma olen väga õnnelik, et saan esindada brändi, mis kuulub ühte kuuest eksklusiivsest tootjast, kes osalevad ralli MM'il."
Uus ralliauto baseerub sportlikul Škoda Fabia RS'il, mis on Škoda laias mudelivalikus uusim. Fabia RS mudel debüteeris koos WRC autoga autonäitusel Genfis.
Genfis erikülalisena viibinud Volkswagen Group Motorspordi esimees Josef Paefgn märkis, et "Škodal on silmapaistev koht maailma autospordis, eriti rallis. Me ootame huviga uue WRC auto osalust võistlustel."
Škoda Autol on kindel plaan osaleda autospordi kõrgeimal tasemel - ralli MMil. Tehase juhtkond on paika pannud strateegilise plaani järgmise kolme aasta tarvis. Ülim siht on võistelda poodiumi kohtade peale ja rallisid võita.
Škoda autospordi meeskond läbib praegu väga intensiivset arendusfaasi. Inseneride gruppi toetab hulk sõitjaid kes toovad kaasa kogemusi ja võidutahet. Uue ralliauto arendamine on veel üks aste selles protsessis.
Kuigi Fabia WRC`l on ilmsed sarnasused tavaautoga, on seda laialdaselt modifitseeritud peaaegu kõigis osades, jäädes siiski FIA täpselt seatud piiridesse. "Kere jäikus on tunduvalt suurem, võrreldes baasmudeliga," selgitas Škoda tehnilise arenduse eest vastutav Harald Ludanek.
"See tuleneb loomulikult salongi lisatud turvatorudest, aga ka üldistest keretugevdustest. Auto põhi ja välimised detailid on kohandatud nii, et mahutada suuremaid rattaid, ralli vedrustust, neliveoks vajalikke süsteeme ja 90 liitrist kütusepaaki. Tähtis osa on ka aerodünaamilistel elementidel nagu esi- ja tagastange, ning suur tagaspoiler, mis on laialdase tuuletunneli kasutamise tulemus."
Fabia RS, mis läheb müüki sel suvel, liigub 130 hp 1,9 liitrise TDI PD mootori jõul. Fabia WRC auto kasutab uusimat 2-liitrist turbolaadimisega mootorit, mis läbi aastate on tõestanud enda vastupidavust Škoda Octavia ralliautodel. Jõuallika viimane versioon on 300 hp (221kw). See on võrdne teiste tootjate WRC autodega, mis on takistatud 34 mm õhuvõtu seadeldisega (nii näevad ette reeglid).
Et saavutada suurimat võimalikku pöördemomenti, suurima võimaliku kiirusega, optimaalse juhitavuse ja tundlikkusega, kontrollib WRC 2-liitirst mootorit täielikult elektrooniline süsteem. Mootori juhtimisseade on ühendatud eraldiasetseva seadmega, mis kontrollib kogu süsteemi kõigil ratastel. Seadmega on omakorda ühenduses käigukastis asetsev kesk- ja esidiferentsiaal. Käiguvahetus käib roolil olevatelt nuppudelt, tagavaraks ka tavaline käigukang.
Samal ajal kui Octavia WRC on hetkel võistlemas selle aasta MM-il, teeb tema pärija Fabia WRC läbi intensiivset ja paljunõudvat arenduskuuri.
"Autoga MM-sarjas osalemine sõltub sellest, kuidas kulgevad testid. Ise usun, et pääsen juba järgmisel või ülejärgmisel nädalal autot testima," rääkis Toni Gardemeister. "Nägin nüüd autot põhimõtteliselt esimest korda ja ootan pingsalt roolitaha pääsemist. Auto tundub hea ja pisike," lisas ta.
Plaanide kohaselt näeb uut Fabiat esmakordselt võistlustules 2003 aasta neljandas kvartalis.
|
|
|
|