Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
01. märts 2005 13:03
Loe kommentaare (23)
Trüki lehekülg

Rallisprindi teine etapp sõideti Kulbilohu krossirajal

 Loe lisaks
Eesti rallisprindi MV punktiseis pärast 2005. aasta 2. etappi

Rallisprindi järgmine etapp peetakse Kulbilohus

2WD ERK klassi liider Mait Koosa VW Golfil. Foto: Romet Tsirna
Rallisprindi Eesti meistrivõistlused jätkusid 26. veebruaril Tartumaal Kulbilohu krossirajal peetud teise etapiga. 2,2 kilomeetrisel rajal võtsid kuues arvestusklassis mõõtu enam kui 30 võistlejat.

26. veebruaril peeti Eesti meistrivõistluste teine etapp sõidu- ja veoautode rallisprindis. Võistluse korraldas MTÜ Reinsalu Sport.

Päev algas ebameeldiva üllatusega kuni 18-aastaste noorte arvestuses võistlevale Priit Ollinole, kes hooaja avaetapilt sai kirja vaid 6 meistrivõistluste punkti, ning vajanuks seekord hädasti lisa. "Enam halvemini minna ei saa," rääkis Ollino. "Neljapäeval läks auto käigukast. Siis panime originaali alla ja tundus toimivat. Vahetult enne võistlust ütles aga mootor üles, ei jõudnud startigi! Käisime pidureid timmimas ja sellega asi lõppes."

Analoogsel põhjusel ei startinud Kulbilohus ka Hendrik Kers. "Mootori saaled läbi," kommenteeris 16-aastane piloot. Tartlasel on meistrivõistluste punkte kirjas 10, nagu ka mõlemal etapil osalenud Karl-Artur Viitral ning Kulbilohu sprindi neljanda kohaga lõpetanud Egon Kauril.

Lada Samaral võistelnud Kaur märkis, et tehnilised probleemid vaevasid ka tema võistlusautot. "Meil purunes Kulbilohus kaks pooltelge. Üldiselt saime targemaks, et piikidega sõiduks on poolteljed üsna nõrgad ja väga kanget blokki kasutada ei tohi," ütles pärnakas.

J18 klassis pääsesid Elva ligidal peetud rallisprindil poodiumile Ott Tänak (VW Golf), Rainer Aus (Lada VFTS) ning Timmu Kõrge.

"Seekord aitas mind väga palju 2003. aasta Tartu rahvaralli kogemus. Rada oli enam-vähem sama, mis tookord. Trass oli vaid lühem ja sõita tuli väga puhtalt, sest mängus olid ka sekundikümnendikud," rääkis kahes sõiduvoorus parimat aega näidanud Tänak. "Esimeses voorus startisin päris eesotsas ja rajal oli palju lund. Millegipärast oli väga libe ja õiget jälge ei olnud ka veel ees," jätkas saarlane.

"Kuna auto töötas hästi ja rehv oli ka hea, siis tuli klassi parim aeg ja olin rahul. Teises voorus startisin mõttega endast kõik välja panna ja sõita nii sirgelt, kui võimalik. See mul päriselt ei õnnestunud, aga ju siis teised tegid rohkem vigu ja tuligi järjekordne sõidu võit ning võitja punktid. Viimasesse vooru ma ei läinud, sest võit oli kahe sõiduga kindlustatud," rääkis J18 klassi meistrivõistluste liider.

Kuni 16-aastased noored said Kulbilohu sprindi järel meistrivõistluste punktid kirja esmakordselt. Parima tulemusega lõpetas võistluse Tiit Rattasep (Lada Samara). Teise koha saavutas Kristen Kelement (Lada VFTS) ning kolmanda koha punktid sai kirja Kaspar Koitla, kes võistles rallisprindil teistkordselt Ats Remmelgu Lada Samaral.

"Mina jäin väga napilt poodiumikohast ilma," tunnistas neljanda kohaga võistluse lõpetanud Romet Tsirna. "Viimases voorus tuli kahjuks just selline 3-sekundiline kaotus. See voor otsustas, kas olen teine, kolmas või neljas. Kaotasin, kuna samas kolmandas voorus oleks mul auto käest läinud. Sinna mu kolm sekundit kadus," märkis Hondal võistelnud Tsirna.

VW Golfil startinud noorel soomlasel Aki Vatanenil nii hästi ei läinud. "Ta pani täiega Grönholmi! Hüppas autol ratta alt ära," kirjeldas Tsirna viiendaks tulnud konkurendi sõitu. Võistlusautol tagumise vasaku ratta kaotanud Vatanen kolmandas voorus seetõttu enam ei startinud.

Esmakordselt tegi rallisprindi meistrivõistlustel kaasa Roland Murakas. J16 klassis Lada Samaral võistelnud 12-aastane Koeru poiss tunnistas sõidu lõppedes, et eakaaslastele on vara vastu saada. "Nii kõva tasemega sõitja ma veel ei ole," rääkis Murakas. "Minu parim aeg oli 2.07 ja keskmine noorte aeg oli 1.55-1.56. Aga need on parimad noored ja nendega ma veel võidu sõita ei jõua."

"Päris hästi mul ei läinud, kuigi parandasin oma ringi aega kolmandas voorus päris tublisti," ütles Roland Murakas. "Isa istus mul sõidu ajal kõrval ja ta ütles, et sõit tuli enam-vähem välja. Ta sai ise ka pähe nende parimate noorte käest."

2WD klassis ei andnud konkurentidele sõnaõigust avaetapi võitja Ats Remmelg, kes võitis mõlemad sõiduvoorud ning kindlustas meistrivõistluste liidrikohta 20 lisapunktiga. Lada Samaral võistelnud hiidlasele pidi teistkordselt alla vanduma Honda Civicul kihutanud Riivo Pappel. Kahe etapi kokkuvõttes kaotab JR Racingu võistleja liidrile 10 punktiga.

Kolmanda tulemuse sai Kulbilohus kirja Alo Hintser (Opel Kadett). Kuigi Ford Fiestal sõitnud Tarmo Järveoja oli kahes voorus Hintserist nobedam, tegi viimane kolmandas sõidus 2WD klassi parima aja.

Järveoja püüdis teist kohta, ent liigne pingutamine maksis rängalt kätte. "Lohakas sõit, mis muud," nentis autol ratta kaotanud Järveoja. "Kurv läks vähe pikaks, seal oli väike kivi, mida rammides purunes esimene parempoolne käändtelg. Sama poolega sain paugu ka Sarma rallil, eks tehnika andis järgi," rääkis meistrivõistluste kokkuvõttes Marko Virkoja järel viiendal kohal platseeruv tartlane.

Ka Timo Kasesalu autol ei pidanud tehnika "hirmsale valule" vastu. Esimeses sõiduvoorus olid tema Lada VFTS-il esimesed rattad blokeerunud ning sõitu noormees ei lõpetanud. Kolmanda vooru lõppedes purunes autol aga hooratas. Timo Kasesalu kirjeldas: "Esimeses sõidus olid pidurid peal, ratas blokkis. Sedasi ei olnud mõtet kulgeda ja katkestasin vooru. Selgus, et pidurisilindriga oli probleeme, midagi oli seal peale jäänud. Kolmanda vooru viimasel tagasipöördel enne finišit tuli aga hooratas tuppa. Hea, et varvas otsa jäi."

Noortekassis võistelnud Romet Tsirna kinnitusel käis Kasesalu auto purunemisel suur pauk: "Jube litakas käis. Ma kuulsin seda 200 meetri kaugusele. Hiljem kiikasin autosse sisse ka, hooratta tükid olid pedaalide juures."

Analoogne juhtum leidis aset 2003. aasta Hõreda rallisprindil, kui Marco Lee GAZ 51 mootor samuti kolmandas sõiduvoorus purunes. Ka toona oli tegemist õnneliku õnnetusega - mootori detailid tungisid läbi põhja juhikabiini ja jätsid konkurendi autot roolinud Raivo Prukneri jalad vaid imekombel ilma tõsisemate vigastusteta.

2WD ERK klassis startis Kulbilohu rallisprindil kaheksa meest. Parima tulemus ja meistrivõistluste maksimumpunktid kuulusid taas Mait Koosale (VW Golf). Teise kohaga lõpetas võistluse Margus Jamnes (Lada Samara) ning kolmanda tulemuse sai kirja Mario Karuse (VAZ 2108). Meistrivõistluste kokkuvõttes pärast kaht etappi on samad mehed ka esikolmikus, punkte vastavalt 40, 30 ja 22.

Eestlastele konkurentsi pakkunud lätlane Atis Riekstins (VW Golf) lõpetas võistluse Jarek Lepiku (Opel Corsa) ja Asso Ojandu (VAZ 2108) järel kuuenda kohaga.

Neljarattaveoliste autode arvestuses oli parim Mitsubishi Lanceril võistelnud Slava Popov. Hooaja avaetapi võitnud Andres Kask (Subaru Impreza) pidi sel korral leppima teise kohaga, kuid kahe etapi kokkuvõttes on tal Popovi ees 15 punktiline edu.

Veoauto tõi Kulbilohus ainsana starti Kalju Parker.

Eesti meistrivõistluste kolmas etapp rallisprindis sõidetakse aprillis Viljandis.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia