Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Mehhikos teeb debüüdi Subaru Impreza WRC 2005
|
Loe lisaks |
|
|
Pärast aasta pikkust arendusprogrammi saab Subaru rallimeeskond enda käsutusse uue võistlusauto. Subaru tiim arendas Impreza WRC 2005 mudeli välja koostöös Jaapani firmaga Fuji Heavi Industries.
11. märtsil teeb Mehhiko rallil debüüdi Subaru rallimeeskonna võistlusauto Subaru Impreza WRC 2005. Uus Impreza mudel vahetab välja Impreza WRC 2004 modifikatsiooni, millega Petter Solberg
saavutas viis rallivõitu.
Viimase kaheteistkümne aasta jooksul on Imprezal võidetud kuus maailmameistri tiitlit ja saavutanud võidud 44 rallilt. Esmakordselt tutvustati Imprezat 1993. aastal.
Auto on läbi teinud uuenduskuuri. Uuendatud on nii keret, mootorit, kui ka vedrustust. Ralliteedele mõeldud Impreza on ehitatud täielikult FIA autoralli MM-i uute reeglite järgi. See on oma eelkäijast 30 mm laiem, mistõttu eksterjöör jätab agressiivsema mulje. Autot on disaininud Jaapani disainerid.
"Laiem auto annab parima juhitavuse, eriti asfaldil," selgitas Subaru tiimi pealik David Lapworth. "Oluline on kaalujaotus. Auto laius ja raskuskese on omavahel seotud. Praegusel juhul on auto laiemaks tegemine samaväärne selle madalamaks tegemisega."
Peale auto väljanägemise on uuendatud ka mootorit ja vedrustust. Jõuallikaks on Subaru rallitiimi uusimal võistlusautol 1993-kuupsentimeetrine boxer-tüüpi mootor. Sellel on uus turbo, uus vee- ja kütusepump ja kergem hooratas. Samuti on insenerid leidnud lahendusi mitmete mootoridetailide kaalu vähendamiseks.
"Mootori projekt on näide koostööst," lausus Lapworth. "Töö oli jaotatud Inglismaa ja Jaapani vahel ning tulemus on positiivne samm edasi. Meie arendustiim Suurbritannias tegi suuri pingutusi turbo projekti arendamisel ja FTI tegeles mootorile jõu lisamisega."
Viimane test toimus selle kuu alguses Sardiinias, kus autot testisid Pasi Hagström, Chris Atkinson ja Petter Solberg.
"Rooli taga saab kiiresti aru, et auto on üldiselt parem kui eelmine mudel," lausus Solberg. "Sel on palju pisiuuendusi. Auto tundub paremini tasakaalus. Insenerid on mootori kallal palju vaeva näinud, kuna väändemoment on parem ja see reageerib kiiremini gaasile. Kindlasti autot tuleb aasta jooksul edasi arendada, kuid olen õnnelik, et meil see olemas on. Ootan Mehhiko ralli starti," lisas norralane.
Subaru Impreza WRC 2005 mootoriruum. Foto: SWRT
|
|
|
|