Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Võistlusjuhend
Põltsamaa Autospordiklubi lahtised võistlused jäärajasõidus
Võistlus registreeritud EAL-s nr 33/J
1. Võistluste koht, ajakava ja korraldaja
1.1 Võistlus toimub 5. märtsil 2005 a. Kamari järve jääl, Põltsamaa lähistel.Võistluspaika suunavad viidad Põltsamaa linnast ja juhend klubi kodulehel.
1.2 Võistluste ajakava
08.00 - 09.00 Registreerimine, tehniline ülevaatus tänavasõiduautodele
08.00 - 08.45 Rajaga tutvumine- jalgsi
09.00 - 12.00 Võistlussõidud tänavasõiduautodele
11.00 - 12.30 Registreerimine, tehniline ülevaatus 2WD PIIK autodele
12.00 - 13.00 Rajaga tutvumine- jalgsi 2WD PIIK autodele
12.30 - 13.00 Autasustamine tänavasõiduautodele
13.00 Võistlussõidud 2WD PIIK autodele
15.30 Võistluste lõpp ja autasustamine võistluspaigas (aeg on orienteeruv)
1.3 Võistluste korraldaja Põltsamaa Autospordiklubi. Info Hillar Kalam, tel 50 26 020. Võistluste juht Aigar Jürjens, tel 50 56 602. E-mail autospordiklubi@hot.ee
2. Võistlusklassid. Tingimused
2.1 Võistlused toimuvad järgmistes klassides:
1. Tänavasõiduautod 2WD (2WD F ja 2WD R)
2. Tänavasõiduautod NOORED (ainult 2WD/alla 18 eluaasta)
3. Tänavasõiduautod Naised (2WD)
4. Tänavasõiduautod 4WD
5. 2WD Piik
2.2 Tänavasõiduautodeks kõiki sõiduautosid mis kasutavad antud juhendis määratletud tänavasõidurehve.
2.3 Klassides 2.1.1-2.1.4 kasutatavad naastrehvid peavad vastama järgmistele tingimustele:
Tänavarehv peab vastama järgmistele tingimustele:
naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui:
- rehvis, mille velje läbimõõt on kuni 13" - 90;
- rehvis, mille velje läbimõõt on 14 ja 15" - 110;
- rehvis, mille velje läbimõõt on enam kui 15" - 130;
- rehvis, mille velje läbimõõt on 17 ja enam - 150;
kõvasulami läbimõõt on max 2,5 mm ja väljaulatuvus rehvist max 2,0 mm
2.4 Arvestusklassis 2WD PIIK kasutatavad naastrehvid peavad vastama järgmistele tingimustele:
Kasutada võib ainult FIA/Rootsi MM tingimustele vastavaid naastrehve
Vaata: KV Üldjuhend joonis 1.
- naastud peavad olema kõvast materjalist, teritamata, silindrilise kujuga
- naastu ristlõige peab moodustama kogu naastu ulatuses täisringi
- naast ei tohi olla torujas, seest õõnes ka mitte kulununa
- tüve osa läbimõõt kuni 9 mm
- naastu keskosa kõvasulami läbimõõt on vähemalt 2,5 mm. Südamik peab olema silindriline, homogeene ja lamedalt lõigatud.
- naastu pikkus kuni 20 mm
- naastu kaal on kuni 4,0 grammi
- naastud tuleb rehvile kinnitada väljaspoolt
- naastude arv on kuni 20 tk. rehvi veerepinna ümbermõõdu iga vabalt valitud pikkusdetsimeetri kohta. Naastude arv loetakse 3 dm ulatuses, mõõtealasse ei tohi jääda üle 60 naastu.
- naastude töötlemine on keelatud. Naastud võivad erineda etteantud tingimustest ainult kulumise tagajärgedest tulenevalt.
2.5 Kontroll rehvide üle toimub pärast registreerimist ja enne starte. Rehvid markeeritakse, võistelda võib ainult markeeritud rehvidega. Rehvid peavad vastama tingimustele võistluse igal ajahetkel.
2.6 Ühel autol võib osaleda kaks võistlejat.
3. Võistlemise kord
3.1. Sõidetakse kaks vooru.Esimene voor sõidetakse vastupäeva ja teine päripäeva. Kasutatakse vaba stardijärjekorda .Start on eraldi koridorist.
3.2. Võistlustulemus selgub kahe võistlussõidu aegade summeerimisel.
3.3. Valestardi korral on karistusaeg 10 s.
3.4. Korraga võib autol nähtav olla ainult üks (1) stardinumber.
3.5. Ringi pikkus kuni 1,4 km, raja laius 3-10 m. Raja servad on tähistatud
3.6. Start ja finiš antakse tõusva lipuga. Start paigalt, töötava mootoriga. Finiš lendav.
3.7. Raja lühendamine ja rajapiirde puude - 10 s, raja oluline lühendamine võrdub diskvalifitseerimisega.
3.8. Võistlejad on kohustatud täitma ohutusnõudeid ja rajakohtunike märguandeid.
3.9. Starditakse intervalliga 30 sekundit kuni 1 minut. Sõltuvalt konkreetsetest tingimustest lastakse rajale kuni 3 autot.
3.10. Ühes voorus sõidetakse 3 ringi. "Piikidega" klassides 4 ringi.
3.11. Kohtunikud annavad märguandeid signaallippudega.
3.12. Võistleja peab olema stardikoridoris enne eelmise sõidu lõppemist. Kui auto, millel võistleja osaleb, on samal ajal rajal, siis peab võistleja seisma oma stardijärjekorras. Sellisel juhul toimub autode vahetamine stardikoridoris. Autol võib korraga näha olla ainult üks stardinumber.
3.13. Kui startinud võistleja ei lõpeta 1.vooru sõitu, kuid soovib startida järgmises voorus, omistatakse talle konkreetse klassi viimane aeg +10 s.
3.14. Proteste saab esitada ,15 minutit peale sõitja finišeerimist, kirjalikult võistluste vuhile.
3.15. Võistleja võidakse vastavalt EAL VM eemaldada võistluselt ebasportliku käitumise eest.
3.16. Juhul kui võistlejale jõuab järgi kiirem võistleja, on ta kohustatud kiirema mööda laskma koheselt ja kiiremat võistlejat takistamata. Käesoleva nõude eiraja võidakse võistluste juhi poolt diskvalifitseerida.
4. Tulemused
4.1. Ajavõtt 1/10 sekundilise täpsusega.
4.2. Võrdse tulemuse korral saab eelistuse teises voorus parema tulemuse saavutanud võistleja.
4.3. Igas masinaklassis autasustatakse 3 paremat.
5. Dokumendid ja varustus
5.1. Arvestusklassis 2.1.2. nõutakse vanema või vastutaja allkirja registreerimislehele ja kehtivat elukindlustuspoliisi. Osavõtt lubatud ainult vanema vastutusel ja autoomaniku nõusolekul. Elukindlustust ei nõuta EAL litsentsi omanikelt.
5.2. Arvestusklassides 2.1.1; 2.1.3; 2.1.4; 2.1.5 nõutakse juhilube, allkirjastatud registreerimislehte ja kehtivat elukindlustuspoliisi 50 000 EEK, mis sisaldab autospordiriski. Elukindlustust ei nõuta EAL litsentsi omanikelt.
5.3. Kohustuslik on turvavöö ja kaitsekiivri kasutamine treening ja võistlussõitudes.
5.4. Mandaadis peavad kõik võistlejad andma allkirja nõustumaks juhendiga.
5.5. Eelregistreerimine toimub internetis aadressil www.zone.ee/autospordiklubi
Registreerimine algab juhendi avaldamise hetkest ja lõpeb 4. märtsil kell 15.00.
6. Osavõtumaks
6.1. Stardimaks
NOORED ja NAISED: 100 EEK
2WD: 200 EEK
4WD: 300EEK
2WD PIIK: 400EEK
6.2. Registreerimine kohapeal +50 EEK.
7. Võistluste territoorium
7.1 Võistluste territooriumiks loetakse Kamari järve ja võistluspaiga sissesõiduteed.
7.2 Võistluste territooriumil tuleb alluda Võistluste Juhi ja tema poolt volitatud isikute korraldustele.Võistluste territooriumile lubatakse ainult võistlejate ja korraldajate autosid.
8. Autasustamine
8.1. Igas klassis autasustatakse 3 paremat karikate, auhindade ja diplomitega.
8.1.2. Eriauhinnaga autasustatakse kiireimat noort piigiklassis.
8.2. Autasustamine toimub peale võistlust kohapeal.
8.3. Kui klassis osaleb 5 või vähem võistlejat, autasustatakse ainult võitjat, kuid karikasarja punkte arvestatakse kõigile võistlejatele.
Võistluste juhil on õigus teha võistlusjuhendis kohapeal muudatusi lähtuvalt võistlejate arvust, ilmastikutingimustest ja raja seisukorrast
Võistlustest osavõtt omal vastutusel.
Võimalike õnnetusjuhtumite ja nende tagajärgede eest EAL ega korraldaja vastutust ei kanna.
|
|
|
|