Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Superkrossi kolmas etapp avas Turva krossiraja
|
Loe lisaks |
|
|
27. veebruaril peeti Viljandimaal Turva külas asuval krossirajal superkrossi karikavõistluste kolmas etapp, mis peeti autokrossi reeglite järgi. Neljas arvestusklassis oli kokku 31 startijat.
Toimunud superkrossi etapp oli esimene võistlus vastvalminud rajal. "Väga hea rada on valmis tehtud," kiitis sarja korraldaja Eiki Eriste Turva krossiraja haldajat Raul Alliksaart.
Noori oli uuel krossirajal stardis üheksa. Noorte eelsõitude kiireim oli 10-aastane Joel Alliksaar (VW Golf). Eelsõitudest ei saanud aega kirja sarja üks liidritest Egon Kaur, kelle VAZ 2109 mootor lakkas enne kiirele ringile minekut töötamast.
Poolfinaalideks leiti viga, see parandati ja pärnakas asus "lammutama", võttes võidud mõlemast poolfinaalist. Finaalsõidus startis Kaur esimesena, kuid finišijärgses kurvis tõugati ta lumevalli ja esimese ringi lõpetas ta viimasena. Siiski suutis 17-aastane piloot finaalsõidu võita ning sai kirja esikoha punktid.
Teisele kohale tuli Tõivo Nõlvak (VW Golf) ja kolmandale Joosep Toots (VAZ 2101). Toots sai endale ka parima Viljandimaa võidusõitja karika.
"Tõivoga saime eelsõidus mõlemad viimased ajad, aga lõpetasime
topeltvõiduga. Tõivo pärast on mul isegi kõige suurem rõõm," sõnas Kaur.
Noorteklassi finaalsõit kujunes üldiselt põnevaks, sest seitsme ringise kihutamise jooksul suutsid võistlust juhtida peaaegu kõik võistlejad. Pikalt juhtis finaali Grete Männikus (Lada Samara), kes lõpuks pidi küll leppima kuuenda kohaga, kuid parima naisvõistleja karikas kuulus siiski talle.
Nagu ka noortes, siis võttis ka esiveoliste autode klassis võidu mees, kes kontrollsõidust aega kirja ei saanud ja pidi esimeses poolfinaalis startima viimaselt positsioonilt. Toomas Kasenurm (VW Golf) on korduvalt tõestanud, et ta suudab ka viimaselt kohalt esimeseks tõusta ja nii läks ka seekord. Kaido Orav (VW Golf) oli teine ja Rain Kaur (VAZ 2109) kolmas.
Tagaveoliste masinaklassis ei andnud Joosep Toots (VAZ 2101) teistele üldse eriti sõnaõigust, sest Viljandimaa mees noppis nii kontrollsõidu võidu kui võitis ka mõlemad poolfinaalid ning niisamuti finaali. Rainer Kens (VAZ 2105) tuhises üle finisijoone teisena ja Aivo Stern (Toyota Corolla) kolmandana.
Vabaklassis oli peafavoriit Riho Loit (Honda Civic), kes sai kontrollsõidus kirja päeva absoluutselt parima aja ja võitis samuti mõlemad poolfinaalid. Kahjuks pidi Viljandi võidusõitja finaalsõidu katkestama neljandal ringil. Seejärel tõusis liidriks teine Viljandi võidusõitja Joel Kislõi (Honda Civic). Teiseks tuli Egon Kaur (VAZ 2109) ja kolmandaks Ove Pärtelson (Peugeot 205 GTi).
Superfinaal, kuhu saab iga klassi kaks parimat, tõi ka päeva ainukese katuse, kui Joel Kislõi oma Honda "üle nipli" keeras.
"See oli mu esimene katus," märkis Kislõi pärast intsidenti. "Eks see tuleb väga lihtsalt. Lähed liiga ääre peale ja ongi korras. Kõik käis imekähku ja ei saanudki midagi aru."
Kislõi auto kaotas küll kaubandusliku välimuse, kuid kümnekonna minuti pärast alanud mehaanikute sõidus oli auto taas stardis.
Superfinaali võitis Egon Kaur. Teine oli Kaido Orav ja kolmas Tõivo Nõlvak.
Mehaanikute sõidu esikolmikusse jõudsid Priit Vadi, Riho Ringo ja Ove Link. Vadi roolida oli Joel Kislõi auto, mis oli natuke aega tagasi teinud hirmuäratava õhulennu.
Meeskondlikult said nii Provintsi Transport kui SKM Racing Team võrdselt 49 punkti. Kuna Provintsi Transpordi tiimis oli parima noorvõistleja koht parem, kuulus võit neile. VS Racing sai kolmanda meeskondliku koha.
Superkrossi neljas etapp toimub 6. märtsil Taali krossirajal.
|
|
|
|