Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > «Ralli oli tõesti hea katsete valikuga ja kompaktne» |
|
«Ralli oli tõesti hea katsete valikuga ja kompaktne»
|
Loe lisaks |
|
|
Järvamaal peetud Koeru rahvaralli võitja Jaanus Murakas hindab Vao Külaseltsi korraldatud võistlust heatasemeliseks ning kinnitas, et lumistel teedel peetud võistlus pakkus tõelist sõidurõõmu.
Ligi 140 kilomeetri pikkune rahvaralli "Koeru talv 2005", kus võistlejad said kahel päeval kihutada ühtekokku kaheteistkümnel kiiruskatsel, oli Jaanus Murakase hinnangul hästi organiseeritud. Ralli võitja märkis, et korraldajad olid leidnud sobiva lahenduse - jagus nii kiireid teelõike, kui ka šikaane, mille vahel tuli manööverdada.
"Osad katsed olid korraliku laia tee peal, mitte kitsad metsasihid. See andis võimaluse vabamalt trajektoori valida ning vajadusel külg ees kihutada," rääkis Murakas. "Olid ka mõned kiiremad lõigud, kuid need asusid väga ohutute kohtade peal põldude vahel," sõnas Murakas.
"Rahvaralli korralduse kvaliteedi näitajaks on kindlasti ka mõndade kiiremate katsete leidmine, mis oleksid sõitjaile ohutud. Üks eesmärke üldise sõidumeisterlikkuse tõusu kõrval on ka tulevaste proffide leidmine ja koolitamine. Ainult esimese ja teise käiguga nikerdades võivad nad leidmata jääda!"
"Šikaanidega on selline lugu, et kui korraldaja šikaanid liiga kitsad teeb, siis võib nende ohutuse tagamise eesmärgist hoopis vastupidine efekt tekkida. Šikaane kasutatakse ju ainult siis, kui kiirus liiga suureks kipub minema. Seega on neile kunstlikele takistustele lähenedes tegemist suhteliselt suure kiirusega. Šikaanide tegelikust kaugusest on aga piloodil väga raske aru saada, kuna need on kunslikud ega lähe kokku ümbritseva loodusega," rääkis Murakas.
"Kui auto šikaanile läheneb on piloodil keeruline takistuse kaugust reaalselt hinnata," jätkas Murakas. "Šikaanile lähenedes avastada, et sealt on peaaegu võimatu läbi mahtuda, siis on loomulik jätk paaniline pidurdus ja auto võib kaotada juhitavuse. Šikaan peab täitma kiiruse alandamise eesmärki, mitte auto seisma jäämise eesmärki. Libedal teel suure kiiruse pealt seisma jäämine on keeruline ja ohtlik," rääkis Murakas.
Ralli korralduskomitee liige Margus Laanep ütles rally.ee autospordiajakirjale: "Korraldaja ei pidanud vajalikuks kogu võistlustrassi kunstlikke takistusi täis tippida. Kui väljasõidud aset leidsid, siis hinnati kiirust ja pidamist valesti. Selliseid juhtumisi oli omajagu, kuid apsudest ei pääsenud just paljud."
Eksisid ka Koeru rahvaralli võitjad Jaanus Murakas - Arvo Arula. "Teise päeva esimesel katsel käisime korra põllul. Sõidu jälg oli täitsa jääs. Kohe katse alguses andsin kurvist väljudes liialt gaasi, auto läks tee peale risti, saba jooksis valli kinni ning tõmbas inertsiga nina kaasa. Nii me põllule sattusime. Hoidsime hoo üleval ning püüdsime leida kohta teele tagasi pääsemiseks. See ka õnnestus," ütles Murakas. Ta lisas, et ralli oli kokkuvõttes hea katsete valikuga ja kompaktne. "Suur tänu korraldajale!"
Laanepi sõnul tunnevad korraldajad heameelt, et võistlejad ei võtnud liigseid riske. "Meil on siiralt hea meel, et sõideti mõistlikult. Ei olnud küljelikäimist, rääkimata katustest."
"Vallidesse sõideti palju, aga kõik need lõppesid õnnelikult. Üldjoontes võib öelda, et rahvale tehti kino täie raha eest. Omaette tähelepanuväärne on see, et kraavis käidi ka ülesõitudel. Kohati suisa nii, et auto kraavist väljaõngitsemiseks läks vaja traktori abi," lisas Laanep.
Ka sõnas Laanep, et on tänulik kõigile, kes andestavad korraldajaile nendepoolsed eksimused: "Tuleb tunnistada, et esialgsed mitteametlikud tulemused, mis internetti jõudsid, ei olnud päris õiged. Loodetavasti suutsime siiski osavõtjaile pakkuda meelepärase võistluse ning tõrvatilk ebatäpsete tulemuste näol on andestatav."
|
|
|
|