Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Avaleht > Jaan Mölder junior: Loodan saada MM'ile |
|
Jaan Mölder junior: Loodan saada MM'ile
|
Loe lisaks |
|
|
Rallisprinti, rallikrossi, noorterallit ja jäärada sõitnud Jaan Mölder junior sai esimese võistluskogemuse 2002 aasta märtsil toimunud Haapsalu rallisprindilt. Aasta lõpul kuulusid 15-aastasele tallinlasele juba rallisprindi noorteklassi esikoht, noorteralli esikoht ning rallikrossi noorteklassi kolmas positsioon.
Mitsubishi Colt oli esimene võistlusauto, millega sõitsid vaheldumisi nii Riivo Pappel, kui värskelt autosportlase karjääri alustanud Jaan Mölder junior.
"Arvestades seda, et ma istusin päev enne Haapsalu võistlust esimest korda autorooli, oli esimesel katsel kahe sekundiline kaotus noorteklassi teisele hea tulemus. Teisel katsel libisesin kraavi ja kolmandal katsel oli auto juba katki... Aga kuna oli ainult kolm noort, siis jäin kolmandaks," rõõmustab Mölder junior.
Autospordiga hakkasid tegelema tänu isale?
Põhjuseks oli jah isa, ta ütles lihtsalt - sul on sellel nädalavahetusel võistlus ja nii ma sinna läksingi. Aga enne mul autospordi vastu erilist huvi ei olnud, käisin paaril rallikrossil isa vaatamas.
Suhteliselt lühikese ajaga oled saavutanud häid tulemusi erinevatel alatel. Mida õigupoolest sõitnud oled?
Sõitnud olen rallisprinti, rallikrossi, noorterallit, jäärada ja ka autorallidel 0-autot.
Eelmine aasta oli rohkem harjutamine ja erinevate autode proovimine. Sel aastal proovin saada rallisprindis noorteklassi tiitli ja võimalikult hea koha klassis 2WD.
Sellel aastal olen sõitnud jääradadel, Eesti talve rallil ja ka ühel rallisprindil ja krossil. Tulemustest siis nii palju, et olen korjanud 3 esikohta ja ühe teise koha.
Räägid ehk põgusalt võistluautodest, mis sind poodiumile on aidanud?
See 1,6 liitrise mootoriga Lada Samara, millega ma põhiliselt eelmine aasta sõitsin, toodi 2002 aasta aprillis Soomest Harri Turtiaineni käest. Rallikrossiks oli eraldi Samara, sest noored võisid sõita kuni 1,4 l mootoritega. Krossi Samara oli varem Henri Franke ralliauto.
Aasta lõpus sai valmis Honda Civic Type-R, millega jõudsin sõita Saaremaa ralli, ühe rahvaralli ja veel mõndadel jäärjajad. 2001. aastal toodetud Honda Civicu ostsime 2002 aasta märtsis ja ehitasime selle ralliautoks, valmis sai ta septembris.
Ülesvõte 2002. a Paide rallilt. Erakogu.
Plaanid ka välisriigis võistelda?
Seni on ikkagi piirdunud Eestiga, aga see aasta lähen võibolla tõesti mõnele Läti rallikrossile. Ja juunis võibolla Läti meistrivõistluste rallile nulli sõitma.
Millele tulevikus keskendud?
Suvel, kui algaja juhiloa saan, siis saab võibolla mõnel suuremal rallil ka võistelda. Tulevikuplaan on keskenduda autorallile.
Seni saad kaks aastat edukalt jätkata noorteklassis...
Jah. Need noorteklassi vanusepiirangud muutuvad pidevalt. Hetkel olen 15 ja see piirang peaks olema 17 - nii, et 2 aastat veel. Seni olen startinud kahekümne üheksal võistlusel.
Milliseks sa hindad oma võimeid ja potentsiaali autorallis?
Võimeid ja potentsiaali ise eriti hinnata ei oska, aga lootus on ikka saada MM'ile. Selle aasta keskel saab võibolla ka mõne neljaveolise masina, et alguses veidi tunnetust aretada.
Ma usun, et selle ühe aasta kohta, mis ma autoga sõitnud olen, on oskused üsna normaalsed. Sprint on ainuke, kus ma võistlen ja üritan piiri peal sõita. Krossis tuleb rohkem konkurente selja taga hoida ja rallil 0-autona peab kindla peale sõitma, kui seal näiteks välja sõidad, võetakse litsents kuueks kuuks ära...
Milline on kõige ekstreemsem kogemus?
Eks see viimane talveralli oli (Eesti talv 2003). Seal oli kohati juba 0-autoga kindla peale sõites kiirus 170 km/h. Ma arvan, et seal oli ka kõige ohtum sõita, sest ei saa endale ega autole eriti haiget teha. Aga vahepeal muutus libedaks küll ja eks ma suutsin numbrimärgist lahti saada ning esispoiler läks ka veidi katki.
"Katust" olen pannud kolm korda ja kõik need rallikrossidel. Kaks korda veeres lihtsalt katusele, aga kolmas kord oli veidi kiirem ja tegi paar tiiru peale. Ja oma esimese võistluse eelmine aasta lõpetasin ka kahjuks kraavis.
Milline on ebameeldivaim kogemus võistlustelt?
Meie enda korraldatud Vasalemma krossil võitsin eelsõidud ära, aga autos oli bensiini vähe. Näitajad olid korras... aga finaalis raja sirgetel lõikudel jäi auto praktiliselt seisma. See oli ainuke ebameeldivus.
Kas on midagi, mis sind autospordi juures kõige enam võlub?
Enamasti kiirus. Eks ma hetkel sõidan enamasti enda lõbuks. Päris esikohal autosport mu elus ei ole, sest käin koolis. Suvel eksamid ja nende tõttu pean arvatavasti ka mõndadelt võistlustelt puuduma, aga autosport omab ka väga tähtsat kohta.
On sul võistluse eel närv sees või võtad rahulikult?
Väike närv peab sees olema, aga üldiselt võtan asja rahulikult. Kaasvõistlejate peale vihastand ka ei ole, pole nagu põhjust olnud.
Keda sa noorteklassist endale suuremaks konkurendiks pead?
Ega seda konkurentsi eriti ei olegi ju... need, kes konkurentsi võiksid pakkuda, on meie tiimi all võistlevad Osvald Tilk ja Henri Pihel. Kuigi mu auto võim käib juba nii palju üle.
Milline rada sulle enam meeldib?
Enamasti meeldib kiire kruusane rada, kus on palju külglibisemist. Lõuna-Eestis on kõige paremad rajad.
Kui palju sa võistluste vaheajal treenid?
Ega eriti ei treenigi, need rallisprindid ja -krossid ongi tegelikult treeninguks. Nüüd, talvel, oleme paar korda käinud Hondat testimas näiteks Klooga järvel ja suvel oleme käinud paar korda Tabasalu ringrajal, mitte rohkem.
Mis on järgmine võistlus, millest plaanid osa võtta?
Võibolla järgmine nädalavahetus lähen Igamehe Rallisprindile nulli sõitma, et suveks veidi harjutada.
Lühidalt
Jaan Mölder junior
Sünniaeg: 09.06.1987
Meeskond: JR Racing Team
Võistlusauto: Honda Civic Type-R
Parimad saavutused: noorteralli I koht 2002. a, rallisprindi I koht noorteklassis 2002. a, rallikrossi III koht noorteklassis 2002. a
|
|
|
|