Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Mikko Hirvonen Fordi tehasepiloodiks
|
Loe lisaks |
|
|
Mikko Hirvonen võistleb järgmisel hooajal MM-sarjas Fordi tehasesõitjana. 22-aastane soomlane on teinud 2+3 aastase lepingu Fordi MM-rallitegevuse eest vastutava M-spordiga.
Hirvonen on järgmisel hooajal MM-i noorimaid tehasesõitjaid. Noor piloot kommenteerib sündmust ise nii: "Päris uskumatu lugu, et olen nii kiiresti nii kaugele jõudnud. See tundub eriti hea, kuna Ford on olnud kogu aeg minu lemmikmark."
Aasta tagasi liitus Hirvonen Timo Jouhki tiimiga. Ta võitis lõppenud hooajal oma esimesed rahvusvahelised rallid Itaalias ja Inglismaal, sõitis kolm esimest MM-rallit ja tähistas hooaja lõppu A-rühma autol alla 2-liitriste Soome meistrivõistluste võiduga.
"Leping sai võimalikuks, kuna M-spordi juhataja Malcolm Wilson on laia silmaringiga oma ala professionaal. Sõitjate osas valikuid tehes mõtleb ta tulevikule," sõnas Jouhki. Järgmisel hooajal sõidab MM-sarjas Fordi tehasemeeskonnas andekas noorte sõitjate trio eestalane Markko Märtin, belglane Francois Duval ja Hirvonen.
"Soome Fordis võime olla rahul uue hooaja piloodivalikuga, kuna meie turustusala - Soome ja Baltikum, on üsna hästi esindatud tuleva aasta MM-rallisarjas," tõdes Oy Ford Ab tegevjuht Kaj Dahlman.
Jouhki sõnutsi läheb Hirvonen oma esimesse MM-sarja eelkõige kogemusi omandama: "Järgmisel aastal on tähtsaim sõita kõik sõidud finiini ja need selgeks saada. Muid eesmärke ei ole."
"Peale Jouhki kuuluvad tänusõnad kiire edenemise eest ka Tommi Mäkinenile ja Timo Hanttunenile. Mõlemad on aidanud mind mitmel viisil. Tommiga olen muu hulgas kaasas olnud testimist õppimas ja Hantunen on olnud abiks legendide koostamisel," tänab Jouhki aitajaid.
Rallisõit koduse pärandina
Mikko Hirvoneni huvi autoralli vastu on kodust külge hakanud. Isa Juhani Hirvonen sõitis rallit 1970. ja 1980. aastatel. Mikko mäletab, kuidas sõitis autoga juba 5-aastasena isa süles. Seejärel õppis ta erinevate autodega tundma kodu lähedale sisse lükatud jäärada. "Esmalt jälgisin huviga isa sõitmist ja siis läksin jääle ise proovima," meenutab Hirvonen.
Rallikarjäär algas 1998. aastal N-rühma Opel Kadetiga Laihia rallil. "Kolm korda sõitsime rajalt välja ja kaks korda läks auto katki, ent finiisse siiski jõudsime," muigab Hirvonen.
Aasta hiljem sai Hirvonen juunioride võistlustelt mitmeid üldvõite, 2000. aasta hooajal läks ta üle üldrühma. 2001. aastal sõitis ta Soome meistrivõistliste sarjas N-rühma alla 2-liitriste masinaklassis teiseks.
2002. aastal hankis Hirvonen kogemusi ja kiirust erinevatest oludest ja autodest: SM-sarjas võitis ta A-rühma alla 2-liitriste klassi. Lisaks on ta saanud Itaalias Subaru-cupil nö "tühjaks tehtud" N-rühma autoga võisteldes ka neljarattaveolise kogumusi.
WRC-sõidud algasid võiduga
Esimese ralli WRC-autoga sõitis Hirvonen Itaalias Prealpi Trevigiane rallil. Asfaldiralli lõppes üldvõiduga. Hirvonen meenutab sõitu: "See oli suurepärane kogemus. Vahest tuli lihtsalt lasta autol kurvides libisemisega minna ja nautida."
Oma karjääri esimese kruusasõidu WRC-autoga tegi Hirvonen Cambria rallil Walesis - nii lõppes ka november üldvõiduga. "Veidi hirmutas see, et sõita tuli ilma legendita. WRC-auto tundus aga hea," sõnas Hirvonen.
Hooaja jooksul sõitis Hirvonen ka oma esimesed kolm MM-rallit: Neste rallil oli ta kiireim Super 1600-klassis Reno Cliol. Itaalias Sanremo ralli ta katkestas, kuna sõitis samasuguse autoga kergelt teelt välja ja see tõi kaasa tehnilise rikke.
Novembris sõidetud Briti rallile läks Hirvonen Subaru WRC-autoga, kuid sõit lõppes juba alguses mootoririkke tõttu.
"Hooaja jooksul on Mikko olnud väga kiire nii piloodi kui inimesena. Usun, et ta on valmis võtma järgmise sammu oma karjääris," rääkis Jouhki.
Kaardilugejaks Jarmo Lehtinen
Mikko Hivoneni kaardilugejaks järgmise hooaja MM-sõitudeks saab Lahtist pärit Jarmo Lehtinen. Kogenud 34-aastane ettevõtja oli esimest korda kaardilugejaks 1988. aastal. Sellest ajast alates on ta oma kogemust ja oskusi kogunud Janne Tuohino, Marko Rämäneni ja Jouni Ampujaga sõites. Aastate jooksul on Lehtineni auhinnakapis koha leidnud ka N-rühma Soome meistrivõistluste hõbemedal. Rahvusvahelist kogemust on ta Hirvoneniga sõidetud sõitudele lisaks saanud muuseas ka Marko Rämaneniga Briti avatud meistrivõistlustelt 1999. aastal.
Mikko Hirvonen
Sünniaeg: 31.07.1980
Sünnikoht: Kannonkoski
Elukoht: Jyväskylä
Harrastused: sulgpall, jalgpall, uunikumid.
Debüüt autorallis: 1998, Laihia-ralli, Opel Kadett
2002 aasta olulisemad võistlused:
Soome MV sari (A-rühm, alla 2-liitrised), VW Golf Kit Car:
25.-26.1. Arctic Lapland ralli, klassivõit
22.-23.2. Osuuspankki ralli, klassi kolmas
15.-16.3. Nilsiä ralli, klassivõit
07.-08.6. Waltikka ralli, Valkeakoski klassivõit
12.-13.7. Exide ralli, Tampere klassivõit
06.-07.9. Uusikaupunki ralli, katkestas
Subaru-cup Itaalia, (Subaru Impreza N):
22.-23.3. Coppa Liburna, cup-klassi võitja
11.-12.5. Rally Dell Adriatico, katkestas
29.-30.6. Rally Golfo Dell Asianara, cup-klassi võitja
27.-28.9. Rally Costa Smeralda, cup-klassi võitja
Muud võistlused:
08.-11.8. Neste Ralli üldarvestuses 21. (kiirem Super 1600 võistleja).
19-20.9. Rally Sanremo katkestas, Renault Clio, Super 1600.
18-19.10. 7? Rally Internazionale Prealpi Trevigiane üldarvestuses võitja
Subaru Impreza WRC.
02.11. Cambrian Rally üldarvestuses võitja Subaru Impreza WRC.
|
|
|
|