Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Autoralli > Peugeot lahkumine MM-karussellist külvab segadust |
|
Peugeot lahkumine MM-karussellist külvab segadust
|
Loe lisaks |
|
|
Ajakirja Autosport andmetel on Markko Märtin allkirjastanud Peugeot meeskonnaga kaheaastase lepingu, mida tema mänedžer Paul Turner tühistada püüab, kuna tiim loobub 2006. aastal MM-il osalemisest.
Seni on Peugeot' mänedžment kinnitanud, et tuleval aastal sõidavad meeskonnas soomlane Marcus Grönholm ja rootslane Daniel Carlsson, kuid ekspertide arvates tahavad prantslased soomlase kõrvale veel teist tippsõitjat ning seetõttu sõlmiti leping Markko Märtiniga.
Märtin, kes on võitnud kaks viimast autoralli MM-etappi Korsikal ja Kataloonias, on septembris sõlminud kahe-aastase lepingu Peugeot' tehasemeeskonnaga. Eestlase liitumine tuleval aastal Prantsuse autotootja meeskonnaga on ebakindel, kuna Peugeot otsus järgmise hooaja lõppedes MM-karussellist loobumise kohta tuli külma dušina.
Fordi esipiloot allkirjastas lepingu Prantsuse meeskonnaga septembri keskel, kui Fordi jätlamine oli veel küsimärgi all. Sel nädalal kinnitas Ford, et jätkab MM-võistlustel osalemist veel vähemalt neljal aastal.
Tõenäoliselt jääb meeskonda Francois Duval, keda arvati vahepeal suunduvat Carlos Sainzist vabanevale kohale Citroeni meeskonnas.
"Võin järgmisel aastal sõita ükskõik millises meeskonnas. Loodetavasti on selleks Ford, kuna olen nautinud nendega koostööd ja sooviksin seda jätkata," kommenteeris Duval. Kiidusõnu belglase aadressil on lendu lasknud ka Fordi teenindava M-Spordi juht Malcolm Wilson.
"Markkol on Fordiga leping vaid hooaja lõpuni," ütles Märtini mänedžer Paul Turner, kes tulevaks hooajaks sõlmitud lepingut seni kiivalt saladuses hoidnud. Põhjus, miks Märtin Fordi otsust ootamata Peugeot'le allkirja andnud, olevat lihtne - kui leping taskus, on tunne kindel.
Et Peugeot meeskond 2006. aastal MM-võistlustelt lahkub, tuli ka Turnerile üllatusena. "Meid ei teavitatud eelnevalt, teadsime vaid nii palju, kui suutsin meie vestlustest välja noppida," sõnas Turner ajakirjale Autosport. "Ma pean tunnistama, et pidin hakkama mõtlema, et mis nüüd toimub. Praegu peame Markko ja advokaatidega maha istuma ja asjad läbi rääkima. Kuid see on meistrivõistlustele suur pauk."
"See oli tõesti paras üllatus," kommenteeris Colin McRae Peugeot ja Citroeni meeskondade teadet rallikarussellist lahkumise kohta. "Ma poleks kunagi seda uskunud, et Citroen kõrvale tõmbub, eriti kui järgmise hooaja lõpuks on tulemas uus C4 auto. Esialgu oli see väga üllatav, kuid kui hakata mõtlema, siis olekski kasulikum kõrvale astuda siis, kui sul on head ajad."
McRae mõte C4 kohta on asjakohane. Citroen'i boss Guy Frequein on viidanud uue auto debüüdile järgmise hooaja kahel viimasel etapil - otsus, mis nüüd ei sobi kokku firma pikaajaliste plaanidega.
Vähemalt nelja sõitjakoha kadumisega 2006. aasta alguseks jääb vabaks palju rohkem tasemel sõitjaid kui on konkurentsivõimelisi autosid. Oletatakse, et nõrgemad tiimid, nagu Škoda ja Mitsubishi, võivad tõusta suurteks tegijateks.
Vähem, kui kuu aja pärast peavad meeskonnad paigas olema, ent ametlikke teateid sõitjate kinnitamise kohta napib. "Olukord on huvitav tõesti, kuid aega veel on," ütles Turner SL Õhtulehele. "Kõik ootavad, kui turul hakkavad asjad klaaruma. Ford teatas lõplikult, et jätkab, seega algab liikumine."
|
|
|
|