Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
29. september 2004 0:24
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg

Priit Saluri: Karikas ja tammepärg on kodus silma all

 Loe lisaks
Siim Saluri: Kui stardituled kustuvad, siis ma armu ei anna

Narva rallisprindil saavutas võidu Priit Saluri

Priit Saluri: Vorobjovsi võit ei tulnud üllatusena

Teisel katsel hanges istunud Saluri kaalub ralli jätkamist

Priit Saluri: Seekord jäime poodiumilt välja

Saluri, Kaur, Vierimaa, Ahu, Uus ja Gross lahingus

Priit Saluri kiitis Põltsamaa sprindi korraldust

Saluri valmistub Läti autorallil Saaremaa etapiks

Priit Saluri ja Indrek Lepp Škoda ralli finišis. Foto: Simo Kell
Veerandsajal korral võistlejana autorallil osalenud Priit Salurile tuli esimene rallivõit Paide Škoda rallil. Koos Indrek Lepaga Mitsubishi Lanceril võistelnud tartlane loodab väärika lahingu anda ka meistrivõistluste viimasel etapil Saaremaal.

Nüüd, kus sinu esimene võit on käes, mis mõtetega Škoda rallile tagasi vaatad?

Oli normaalne ralli - lõpuks ometi! Karikas ja tammepärg on kodus silma all.

Ütlesid tookord, et mehhaanikud on suure töö ära teinud ja auto hästi toimima saanud. Mis olid nõrgimad kohad auto juures, mille tõttu kõige enam katkestanud oled?

Jah, loomulikult tegid mehaanikud eesotsas Anto Kuslapiga ära tohutu töö. Iga katkestamisega tekib alati juurde erinevaid probleeme autoga, tuleb kõigepealt üles leida tekkinud probleem, parandada see ja alles siis hakata vaatama, mis seisus auto tervikuna on. Kõige hullem seejuures on krooniline ajapuudus.

Autol tegelikult tüüpvigu esinenud pole. Kord on probleem elektrisüsteemis, kord väsib raud. Enamasti tekivad probleemid ikkagi liigse kurvi lõikamisega või selle liigsuure kiirusega läbimises, mistõttu ei taha auto sealt hästi välja mahtuda. Siis saab enamasti kannatada kas auto alus või ka õliradiaator, mis asub Mitsul eriti lollis kohas.

Mis tunne sel hetkel valdab, kui tehnilise rikke tõttu ralli healt kohalt katki tuleb jätta?

Hooaja alguses tundus, et see on lihtsalt väike ebaõnn. Mida edasi, seda rohkem tükkis masendus peale. Pärast RS Rallit mõtlesin lõpetamisele - nii mõttetu on sõita iga kord pool võidusõitu.

Kas Škoda ralli tulemus andis sulle ka edaspidiseks kuidagi innustust?

Tegelikult juba RS-il nägime, et saame suhteliselt kiiresti edasi, kui korralikult keskendume. Viru ralli kinnitas seda ja Škoda rallil saime lõpuks märgi maha.

Oled öelnud, et sõitsid Paides "oma sõitu". Sinu endine kaardilugeja kinnitas, et üks oluline komponent on selle juures õige rehvivalik. Kui keeruline on seda sinul teha?

Rehvivalik - imelihtne! Sul kas on neid või pole olnud raha neid osta. Üldiselt oleme proovinud sõita igasuguse, st odava rehviga, aga kiiresti oleme sõita saanud vaid Micheliniga.

Milline pinnas sulle võistlemiseks kõige enam sobib?

Lai, kiire, kruus.

Sul seisab ees neljas Saaremaa ralli. Usun, et lähed võidu peale sõitma. Markko Märtin on öelnud, et Saaremaal on kitsastel teedel kiviaedade vahel üsna keeruline toime tulla, kuidas kommenteerid?

WRC-auto vastu võistelda ei saa, aga kodustel konkurentidel proovime küll elu kibedaks teha.

Kuna Saaremaa rallist, nagu mõni varasem kord on näidanud, võib kujuneda talvine võidusõit, kas oled selleks valmis?

Saaremaa jaoks ei ole ma kunagi valmis. Väga raske on kogu aeg arvestada, milline kurv on libe mahalangenud puulehtedest, millises on jääkirme. Kogu aeg on tunne, et sõidame liiga ettevaatlikult.

Samas meenub aasta 2002, kui meie auto sattus täiskiirusel kiilasjääle ja libisesime minupoolse küljega 100-aastase võsa poole. Õnneks oli tee serv siiski kruusane.

Tõenäoliselt tuleb ka sinul ette eksimusi, meenutades kasvõi sööstlaskumist talverallil. Kumb teist rohkem vigu teeb, kas sina või Indek?

Kindlasti mina. Sööstlaskumise põhjus oli ju tegelikult see, et legendi koostades oskasin ma enne seda vasak nelja kirjutada ühe vasak nulli. Ja täpselt nii me siis kolmanda käiguga võetavasse kurvi viienda käigu põhjagaasiga läksime. Päästa polnud muud, kui keerata auto nina nii, et me mäest alla üle külje ei läheks.

Indrekul on ette tulnud paar väiksemat eksimust, mis pole võidusõidu käiku eriti mõjutanud.

Millised on sinu plussid võrreldes konkurentidega?

Ehk on mul suhteliselt korras närvikava?

Mis on olulisimad asjad sinu jaoks autorallil, millele kõige enam tähelepanu pöörad?

Olulisim asi on õigesti koostatud kiiruslegend.

Kes on need, kes sind autospordis on toetanud?

Tänud kõigile toetajatele, koostööpartneritele, perekonnale ja fännidele, kes minusse on uskunud. NT Logistika, Olerex, Vianor, Transtar, Norden Grupp, Seri Disain, Ekström, Autoleht, ORC ja Sebe on osa neist.

Aitäh neile kõigile. Suurim tänu kuulub aga mu praegusele hästi toimivale meeskonnale, kelleks on kaardilugeja, mehhaanikud ja nõuandjad.

Mõni sõna ka tulevast hooajast. Oled endiselt rivis?

Autorallis ei tea kunagi väga pikalt ette. Kuni toetajaid on, tahan ka järgmisel hooajal kaasa teha. Minu plaanid piirduvad Eesti meistrivõistlustega.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia