Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Villu Teearu
19. september 2004 22:34
Loe kommentaare (17)
Trüki lehekülg

Tääksi krossirajal sõideti superkrossi kümnes etapp

 Loe lisaks
Tääksis sõidetakse superkrossi kümnes etapp

Tääksis sõidetakse üle pika aja superkrossi

Balti meistrisarja hooaja lõppvõistlus toimus Tääksis

Superkrossi etapp toimub Tääksi asemel Põltsamaal

 Foto: Villu Teearu
19. septembril sõideti Viljandi maakonnas Tääksi krossirajal superkrossi karikavõistluste kümnes etapp. Lisaks tavapärastele superkrossi võistlusklassidele võeti mõõtu ka bagidel.

Kuna superkross on sari, kus sõidetakse mitmete erinevate kiirusalade juhendite järgi, tekitas seekordne autokrossi reeglite järgi peetud võistlus osavõtjate hulgas parajalt segadust.

"Absoluutselt kõik on erinev," selgitas võistluste juht Erko Eriste. "Tegelikult on kõik siiski samasugune nagu alati - kui stardifoori tuled kustuvad, tuleb andma hakata, kuni langeb finišilipp. Kohtunikud teevad ülejäänud töö ja järjestavad teid järgmistesse sõitudesse," jagas Eriste võistlejaile õpetussõnu.

Võistluse avas noorte sõit, kus osales esmakordselt 13-aastane Grete Männikus. Pärnu tüdruk võistles Alar Hundi Lada Samaral. Üheksa osavõtja hulgas sai ta seitsmenda koha.

Puhta töö tegi noorteklassis võistelnud Egon Kaur (VAZ 2109). Tema nimele jäi nii ajasõidu võit, mõlema poolfinaali võit, kui ka finaalsõidu võit. Denes Truu (VW Golf II) oli teine ja Martin Saar (VAZ 2105) kolmas.

"Raja iseloom ja kurvid on head, aga liiga auku ja hüppavaks läheb ning mulle tegelikult ei meeldi see rada mulle," lausus Egon Kaur, kes näitas, et hea sõidumees võidab ka sellisel rajal, mis talle ei meeldi. "Ju siis oskasin korralikku trajaktoori valida ja seda hoida," lisas Kaur võitu kommenteerides.

Esiveoliste klassis tegi Toomas Kasenurm (VW Golf) sama, mis noorte arvestuses võistelnud Egon Kaur. Ta võitis kõik sõidud. Teise kohaga lõpetas võistluse Kaido Orav (VW Golf) ja kolmandana Kert Rungi (VW Golf).

Esiveoliste klassis viienda koha saavutanud Mareck Pukk võis tänada õnne, sest kohe pärast esimese poolfinaali lõppu rajalt ära keeramist hakkas ta auto suitsema. Auto süttis, kuid õnneks saadi põleng kustutatud ja järgmistes sõitudes oli Optitransi esindaja jällegi stardis.

Tagaveoliste klassivõidu võttis Opel Asconal kihutav Asmo Aulik. Ameriico Jöffert (VAZ 2105) oli teine ja Aivo Stern (Toyota Corolla) kolmas.

Ameriico Jöffert tegi terve päeva kiiret sõitu, kuid poolfinaalides ei suutnud Paikuse noormees kuidagi autot teepeal hoida ning käis ka poolteist tiitu üle katuse.

"Auto tegi tiiru ära, vaatasin, et jääb ratastele ja saan edasi kütta, kuid ikkagi keeras inertsiga uuesti katusele," lausus Jöffert, kelle nimelised on nüüd Tääksis koguni kaks kurvi. Ka kevadel peetud võidusõidul keeras Jöffert auto katusele.

Vabaklassi kiireim oli Tiit Rattasep (Lada Samara). Kui ajasõidus oli õnn Ramsi noormehe poolt, siis poolfinaalides pidi ta mõlemas leppima alles viienda kohaga.

Finaalis aga võttis Rattasep oma ja ületas finišijoone esimesena, vaid 1,5 sekundilise eduga Priit Vadi (Honda Civic) ees. Joel Kislõi lõpetas finaalsõidu kolmandana.

Bagisõidu kiireim oli Ivo Sults, kes sai ajasõidus ainsana aja alla neljakümne sekundi.Tal oli kasutada mulluse Balti meistri Remee Raametsa tehnika.

Bagide arvestuses oli teine Siim Kaur, kes hoidis esikohta kuni finišini, mil Sults temast möödus. Kolmanda koha sa Aivo Allik.

Meeskondade arvestuses said nii Vändra kui ka Optitransi meeskond 45 punkti. Kuna punktide võrdsuse korral vaadatakse parima noorsõitja kohta, siis sai tänu Denes Truu teisele kohale Vändra tiim meeskondliku esikoha. Kolmandaks tuli võidusõidule karikad välja pannud Viljandi SKM Racing Team.



Tääksis oli kasutusel tavapärasest erinev stardisüsteem


Tääksi raja haldajad olid kasutusele võtnud elektroonilise stardisüsteemi, mida kasutati autospordis vanadel aegadel.

Kella sekundiseier hakkab kolmkümmend sekundit enne starti kellaosutile sarnaselt jooksma. Starti ootavad võistlejad saavad 25 sekundit jälgida sekundiseieri liikumist. 25 sekundi möödudes tuleb nn. "must piirkond", mis tähistab, et stardini on jäänud aega 5-10 sekundit. Täpse aja valib elektroonika ja see on igas stardis erinev.

Raja haldajad palubvad osavõtjail avaldada arvamust stardisüsteemi kohta.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia