Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Villu Teearu
05. september 2004 7:30
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

BMW Autocrossingul oli kiireim Jaanus Murakas

 Loe lisaks
Laupäeval toimub Sauga ringrajal võistlus BMW Autocrossing

Algas osavõtjate registreerimine BMW Autocrossingu võistlusele

Jaanus Murakas Mitsubishi Lanceril. Foto: Villu Teearu
Pärnu lähedal Est-Ringil toimus 4. septembril BMW Autocrossingu nimeline üritus, mille tulud suunati Tallinna Lastehaigla toetusfondi. Võistlejad said osaleda oma autodel ja ka BMW sõidukoolituse autodel.

Sportliku laupäeva korraldasid BMW esindaja United Motors, Tehnikamaailm ja Eesti BMW Klubi.

Nii suure kui ka väikese ringi võistlusel olid reeglid samad - sõideti kolm vooru ja iga maha aetud kurika eest sai trahvisekundeid. Finišis pidi auto teljevahe jääma stoppjoonele, sest vastasel korral sai võistleja ka sealt karistuseks lisasekundeid. Sõideti kolm vooru, millest arvesse läks parima tulemus.

Enne teist võistlusvooru oli finišisirgel näha sõitjaid, kes hindasid konkurentide järgi, millal peab pidurdama hakkama, et auto tejevahe ikka stoppjoonele jääks ja karistussekundeid ei lisanduks.

"Esimeses voorus oli mul finišisirgele tulles väga hea aeg, aga hakkasin liiga vara pidurdama ja sinna see läkski," lausus Mitsubishi Lancer Evo kaheksal kihutanud Helmet Palm.

Kuni 1800 kuupsentimeetriste autode klassis noppis võidu Tarmo Reineberg (Honda Civic CRX), kes edastas Rain Kõnnusaart (VW Golf) alla ühe sekundiga. Kolmandaks tuli Raivo Reineberg samuto Honda Civic CRX-il.

"Pidasime Kõnnusaarega väga huvitava duelli maha," lausus Tarmo Reineberk. "Mulle ja autole asfalt sobib. Eelmisel nädalal jäin Kõnnusaarele Võrus napilt alla - nüüd oli võit seda magusam."

Üle tuhande kaheksasaja kuupsentimeetriste klassis sõitsid ka nelivedused autod ja esiviisik oligi 4WD klassis osalenute päralt. Päeva kiireimat ja konkurentsitult parimat aega näitas Jaanus Murakas (Mitsubishi Lancer Evo 7). Andres Kask (Subaru Impreza) kaotas võitjale ligi viis sekundit. Henry Ots (Subaru Impreza) tuli kolmandaks, kusjuures edestas vaid 0,02 sekundiga Jüri Risti (Mitsubishi Lancer Evo 7).

Kiireim kaheveoline üle 1800 ccm masinaklassi võistleja oli Ander Tenno (Mazda MX-5), kes sai 2WDb ja absoluutarvestuse kuuenda koha.

Juhendi järgselt oli 40 kohta broneeritud Moskvich Liiga osavõtjatele, kuid reaalselt oli kihutamas vaid seitse julget. Klassi kiireima aja tegi Aimar Aavik. Tauno Aarma sai kirja 0,83 ja Rein Tomingas 1,71 sekundit kehvema aja.

Naisteklassis võttis Triin Kask neliveolisel Subaru Imprezal vaid 0,02 sekundilise võidu Audi Coupel sõitnud Viktoria Paveli ees. Kolmandaks tuli Moonika Pärt (Peugeot 206 XS sport).

"Minu arvates läks üritus korda," lausus võistluste direktor Kaido Soorsk. "Võistlejaid oli natuke vähe, aga segasid rahvaralli Milzise etapp ja Vasalemma rallikross, et palju üritusi sattus samale ajale."

"Väiksel rajal said kõik soovijad ilma kalli autota kaasa lüüa ja sõita - kui sul ei ole konkurentsivõimelist autot, siis tuled käed taskus kohale, maksad pisikese osalustasu ja selle eest saad võistlusest osa võtta. Kõigil on ühesugused autod, et ei ole seda muret, et kellelgi ei ole rehve või kellegi tehnika on kehvem," selgitas Soorsk natuke võistluse olemust.

Ka võistluste juht Eedo Raide jäi üritusega rahule: "Mulle tundub, et võistlus läks korda. Arvestades seda, et täna oli Vasalemmas rallikross ja Lätis rahvaralli. Meil oli kohal siiski 69 võistlejat."

Kuna Eedo Raide on endine rallimees ning BMW sõidukoolituse läbiviija, hindas ta võistlust professionaali pilguga: "Nagu ma olen alati rääkinud oma sõidutreeningus kui ka liiklusalastes diskussioonides - inimesed harjutage autoga sõitmist. Meil oli kolm katset igal võistlejal ja kõik võistlejad parandasid oma tulemust iga katsega. Arvestades, et koguaeg oli kolm-nelikümmend sekundit, siis kaks-kolm sekundit parandust on suur aeg. See näitab, et pärast harjutamst olid nad märksa kiiremad. See tõi veelkord esile selle, et kui treenida, siis saab paremini sõita."
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia