Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Jaapani MM-rallil stardib neli tehasemeeskonda
|
Loe lisaks |
|
|
Kuna Jaapani ralli on autoralli MM-võistluste kavas esmakordselt, on väga raske hinnata pilootide ja meeskondade potentsiaali. Kõik tiimid peavad tegema kõva tööd, et võistluselt hea tulemus kirja saada.
Kui Citroeni tiimis võistlev autporalli MM-võistluste üldliider Sebastien Loeb peaks Jaapanist veel ühe võidu võtma, on ta väga lähedal esimese MM-tiitli võidule. Loeb on sel hooajal võitnud kümnest peetud etapist viis ja prantslane on pärast õnnestunud sõite väga enesekindel. Eelmisel aastal Loeb tegi läbi Hokkaido ralli rajatutvuse, mis peaks talle andma esimesteks katseteks väikse eelise.
Loebi tiimikaaslane Carlos Sainz on esmakordselt MM-võistluste kalenderplaani lülitatud võistlustel sageli edukas olnud ning rallidel võitjana finišeerunud. Ka sel korral on hispaanlane üks Jaapani ralli favoriitidest.
Fordi esipiloot Markko Märtin on pärast Saksamaa rallit arvatavasti natuke enesekindlam. Eestlane on rahul, et taas peetakse võistlus pinnasel, mis on temale meeltmööda.
Loodetavasti on Märtin Argentina ralli õnnetusest paranenud ning saab Hokkaidos konkurentidele väärika lahingu anda. Praegu asub ta meistrivõistluste arvestuses teisel kohal. Eestlase sihiks on võit, et saada Loebile lähemale ja suurendada oma vahet kolmandal kohal oleva Sainziga.
Francois Duval sõitis Saksamaal väga hästi ning lõpetas teisena. Tihtilugu on belglasele saatuslikuks saanud vähesed kogemused, kuid Jaapani rallilt ei ole märkimisväärseid kogemusi ka konkurentidel.
Argentinast, Soomest ja Saksamaalt ei kogunud Subaru esisõitja Petter Solberg punktigi. Norrakas langes Saksamaa etapi järgselt MM-arvestuses kahe koha võrra ning on enne Jaapani rallit neljandal positsioonil.
Kui Solbergi sihiks on ka sel hooajal MM-tiitel, peab Imprezal kihutav piloot võitma järgnevad etapid ning olema nobe Jaapanis, mis on Subaru koduralli. Solbergil on võitmiseks potentsiaali ja Impreza on sel aastal end kruusal tõestanud. Loodetavasti on Solberg täielikult Saksamaal juhtunud raskest avariist taastunud.
Teisel Subaru piloodi, Mikko Hirvoneni eesmärgiks on koguda veel teadmisi ja saada meeskonnale nii palju punkte kui võimalik.
Alatihti Peugeot' võistlusauto rattaid kaotava Marcus Grönholmi katkestamine Saksamaa ralli esimeses kurvis on Peugeot meeskonna pannud väga raskesse seisu. Grönholm võttis Soomes 307 WRC autole esimese võidu, kuid jättes kõrvale selle suurepärase tulemuse, on soomlase sõit sel hooajal pettumust valmistav.
Harri Rovanperä, kelle Saksamaa rallil vahetas välja Cedric Robert, on Jaapanis Peugeot meeskonna teiseks sõitjaks. Soomlane võitleb kindlasti Jaapanis hea tulemuse nimel ja kes teab, ehk võtab 307 teise võidu.
Mitsubishi tehasemeeskond otsustas hooaja katkestada ja keskenduda Lancer WRC arendamisele. Jaapani autotootja usub, et rahade suunamine auto arendamiseks annab pikaajalises perspektiivis paremaid tulemusi, kui "poolpiduse" võistlusmasinaga etappidel kruiisimine.
Škoda meeskond ei osale sel hooajal täisprogrammiga ja Jaapanis neid väljas ei ole. Tšehhi meeskond naaseb võistlustele Suurbritannia rallil, kus osaletakse kolme ekipaažiga.
Allikas: rally.racing-live.com
|
|
|
|