Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Aivar Ojaperv
27. august 2004 11:56
Loe kommentaare (17)
Trüki lehekülg

Veokate üldjuhend on erinevalt tõlgendatav

Aivar Parts. Foto: Rando AavVeokate ja veobagide autokrossi meistrivõistluste punkte on tänavu mitu korda ringi muudetud. Veokakomitee liige Aivar Parts kinnitab, et see viimane versioon on nüüd õige, kuid mõnede võistlejate arvates mitte.

Enne tänavust hooaega muudeti nimetatud võistlusala üldjuhendit ja punktisüsteemi. Tänavu saavad punkte 12 esimest, kusjuures punktide saamise eelduseks on jõudmine finaalsõitu. Viimase nõude täitmiseks peab poolfinaalides läbima kindla arvu ringe – nende mitteläbimisel ei saa võistleja punkte ka siis, kui etapil on osalejaid 12 või vähem.

Paraku kukkus nii välja, et üldjuhendit tõlgendasid EAL-i veoautokomitee erinevad ametnikud erinevalt. Nimelt võib veel praegugi EAL-i ametlikult koduleheküljelt, aga samuti EAL-i aastaraamatust, lugeda: Üldjuhendi punkt 5.2. - Igal etapil saavad 12 esimest finaalsõidus startinud võistlejat punkte järgmiselt: 15-13-11-9-8-7-6-5-4-3-2-1.

Jättes kõrvale patustamise grammatikareegli vastu, loeb antud eeskirjast väga üheselt välja, et finaalis mittestartinud võistlejad punkte ei saa. Nõnda ka EAL esialgu talitas – päris paljudel bagimeestel, aga ka mitmel veokamehel ilutses tabelis ümmargune null. Tänaseks on aga meestel punktid kirjas ka nende etappide eest, kus nad finaalis rajale ei tulnud.

"Juhendis on sees sõna otseses mõttes näpuviga," põhjendas EAL-i veokakomitee liige ja üldjuhendi üks autoreid Aivar Parts (fotol). "Tegin esialgse variandi valmis, siis sellist sõnastust seal kindlasti polnud. Aga juhendit täiendasid ja parandasid ka teised komitee liikmed ning nõnda sattus juhendisse lause, mis on rahvusvaheliste reeglitega vastuolus."

"Tegelikult on rahvusvahelistes kiirusalade võistlusmäärustes kõikjal kirjas, et välja sõidetud finaalikohta ei asendata isegi juhul, kui võistleja teatab oma mittestartimisest ja punktid saab ta igal juhul," lisas ta.

Kui FIA reeglid ja EAL-i juhendid on vastuolus, siis kumb neist ülimuslikum on? Kas külamehed oma GAZ-idel peavad tõesti lähtuma vaid rahvusvahelistest määrustest ega või midagi omavahel kokku leppida? "Suur "kuritegu" see muidugi pole, kui kohalik juhend erineb FIA omast ja lähtutakse esimesest," tunnistas Parts.

EAL on muide varem ka nii talitanud, et tunnistanud kehtivaks kohaliku üldjuhendi, kuigi see oli vastuolus rahvusvaheliste reeglitega. Mäletate mullust lugu diskvalifitseerimistega ja EAL-i otsusega, et DQ arvatakse tabelist välja kui halvim tulemus, kuigi rahvusvahelistel sarivõistlustel selline asi tavaks pole. Mullu põhjendati otsust just nimelt asjaoluga, et kohalikku juhendit ei saa poole hooaja pealt muuta, kuigi tunnistati, et see on vigane ja tänavuseks hooajaks kirjutati ka kõnealune punkt EAL-i juhendis ringi.

EAL-i veoautokomitee esimees Marko Luhthein ütles, et kuuleb "punktiprobleemist" esimest korda. "Kui see nii on, siis minu arvates ei tohiks kinnitatud juhendi sõnastust poole hooaja pealt siiski muuta, " lausus ta. "Punktid paneb tabelisse EAL-i sekretariaat ja ma tõesti ei tea, kuidas ja millest nad lähtusid ning kelle käsul punktid ringi muudeti."

"Meie klubi kavatseb igatahes EAL-i saata protestikirja," pahandas VASK Plekikiisu juhataja ning võidusõitja Mart Kork. "Meie klubi bagimees Indrek Viibur ütles, et ta lükkab oma auto lihtsalt aia äärde, kui niimoodi jätkatakse. Teatud mõttes on tal õigus – mida me siis üldse sõidame, parem võtame sügisel loosi, et kes tuleb meistriks."

"Ma viibisin külalisena mullu sügisel veokakomitee koosolekul," lausus Plekikiisu esimees. "Siis polnud mingitest rahvusvahelistest määrustest juttu. Just nimelt sellest räägiti, et püüame "viilimist" vältida ja anname punkte neile meestele, kes ikka tõepoolest sõidavad. Aga noh, väga palju asju, mis kokku lepiti, jõudis üldjuhendisse hoopis teistsugusel kujul."

"Muide – see punktide kohta käiv muutus pole üldjuhendis ainus," jätkas Kork. "Poole hooaja pealt tekkis näiteks täiendus, et autokrossis võib ühel autol võistelda kaks meest! Ennekuulmatu asi. Ma saan aru küll, et olukorras, kus võistlejaid on vähe, tahetakse etapil nõutud "kvoot" täis saada, aga see on ju jama, kui tulemuse saavad kirja mehed, kel tegelikult pole autotki või ei viibi ta konkreetsel võistlusel isegi raja ääres mitte. Sellised asjad on tänavusel hooajal toimunud ja ma tahan nüüd EAL-i kindlat seisukohta – kas autokross koosnebki siis ainult palaganist?"

Tundub, et antud olukorras pole veoautokomitee liikmed taas omavahel suhelnud ja kokku leppinud. "Kõiki meid on juba ammu vaja välja vahetada," oli Aivar Parts enesekriitiline. "Mina panen küll hooaja lõppedes ameti maha. Mind näeb järgmisel aasta krossidel ainult raja ääres kaasa elamas. Ei, asi pole mitte "plõksimistes" internetis – mul on piisavalt paks nahk. Järg on lihtsalt uute meeste käes, las teised teevad ka."
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia