Pärast Saksamaa rallit, kus juhtus mitmeid õnnetusi tehasetiimide sõitjatega, on FIA meeskondade surve all. Sõitjad soovitavad tõsiselt kaaluda taas esiautode kasutuselevõttu alates järgmisest rallist.
Esiautod keelati veebruaris, mil toodi põhjenduseks kulude kokkuhoid Kuigi Saksamaa ralli korraldajatel oli endal üks üldine "esiauto", ei aidanud see kuigivõrd ning äärmiselt muutlikus ilmas sattusid viis tehasemeeskondade sõitjat avariisse.
Tegelikult on arutluse all kaks probleemi. Esiautodes istuvad professionaalsed sõitjad ja nad saavad teha "viimase hetke legendiparandusi", kui kuskil on ilmast või millestki muust teeolud kardinaalselt muutunud. Teine aspekt on hoolduse reegel, mistõttu peavad sõitjad valima rehvid neli tundi enne katse tegelikku toimumist.
"Kui on tulemas suur torm, siis ei ole oluline, kas on sul enda isiklik esiauto, või korraldajapoolne esiauto," lausus Citroeni piloot Carlos Sainz. "Iga ralli on ohtlik - ainult ilm võib selle veelgi ohtlikumaks teha. Mind teeb see murelikuks, et keskpäeval ei saa sõita katset nende rehvidega, mis said valitud hommikul kell pool kaheksa."
Fordi esisõitja Markko Märtin on konkurendiga nõus: "Meil ei ole absoluutselt mitte mingit ettekujutust, mis juhtub!"
"See ei ole asjade normaalne käik. On hullumeelne, et üle katse viiakse üks tipp-ekipaažidest haiglasse. Palju asju peaks olema ohutuse osas paremad," lausus Märtin.
Vaata lisaks:
www.worldrallynews.com