Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Sarma 2003: Ivar Raidam võttis võidu
Eesti ja Läti autoralli meistrivõistluste teise etapi võitsid Ivar Raidam - Robert Lepikson N rühma Mitsubishil ligi 14 sekundilise eduga lätlaste Ivars Vasaraudzise ja Valdis Spredzise ees. Tõsises heitluses absoluutarvestuse kolmandale kohale pidi Ahude ekipaazh alla vanduma Läti rahvuslikus klassis sõitvale Martins Balodisele.
Sarma rallil startis 71 meeskonda, neist võistluse lõpetas 44. Mitmed ekipaazhid olid võistluse sunnitud sõidu katkestama väljasõitude tõttu, kuid paljuski kimbutasid võistlusautosid tehnilised rikked.
Tehnika vedas alt
Sarma ralli eel Läti MV arvestuses teisel kohal asunud Matîss Mežaksi renditud Ford Fiesta ei käivitunud kinnises parklas ja lõplikult seiskus mootor vahetult enne esimest katset. "Seega, võidusõitu ei teinud meeskond mitte sentimeetrikti," rääkis teami esindaja Maris Ozolins.
Üürikeseks jäi ka ekipaazhi Martin Rauam - Peeter Poom võidusõit, kuna paar kilomeetrit enne esimese katse lõppu Subaru mootor seiskus. Rauam kommenteeris juhtunut järgmiselt: "Ülesõidul proovisin kiirendada, tundus imelik. Hakkasime esimest katset sõitma, aga jõud kadus ära. Tagatipuks tegime veel paar spinni... Lõpuks kadus õlirõhk ära."
Martins Balodisel oli autoga tehnilisi probleeme kolmandal-neljandal katsel, seetõttu kaotas ekipaazh aega, mida teisel päeval polnud lihtne tagasi võita. "Meie Celica peaaegu läks põlema, väike bensaleke mootoris..." iseloomustas avapäeval tekkinud probleeme Balodise mehaanik.
Lada VFTS-il kihutanud Harri Rodendau - Tom Rist olid hädas keema kippuva mootoriga, mistõttu vahepeal viiendaks langeti. Viimase lisakatse eel lahutas R1600 klassi teisest kohast vaid 5 sekundit. Kuus kilomeetrit enne finišit oli Rodendau jaoks võistlus lõppenud. "Läks jah õnnetult. Generaatori peavoolujuhe murdus ära ning auto läks põlema," rääkis Rodendau.
"Teed olid väga head, isegi järsemad mahapöörded polnud kruusased. Väga kiire ralli oli. Kokkuvõtteks võib öelda, et meeldiv elamus," tunnistas Rodendau ebaõnnele vaatamata.
Eksimusteta sõit viis sihile
Esimesena rajale läinud Eesti meistrivõistluste liidri Ivar Raidami arvates oli rada kiire ja vaheldusrikas. "Mõnel lisakatsel küündis keskmine kiirus 140 kilomeetrini tunnis. Mootorile seab see tohutu koormuse," rääkis Raidam.
Tõenäoliselt oli Raidami kogemus see, mis viis sihile - absoluudi esimene koht, vahe N rühma teise koha saavutanud Ahudega poolteist minutit.
"Sarma tulemusega jäime ise ka üsna rahule, aga eks see napilt kolmanda koha kaotamine natuke kripeldab ikka," rääkis Kalle Ahu rally.ee toimetusele. "Ilmaga vedas sellel aastal - olid head lumised teed ja lust oli sõita. Vahetult enne sadanud lumi küll tegi veidi pidamise kehvemaks."
"Ralli kahel avakatsel testisime natuke kummide rõhku, mis mõjus kahjuks negatiivselt. Parandasime oma kolmanda katse aega 19 sekundit. Teise päeva hommikul startisime neljandana ning tõusime kahe katsega kolmandaks. Arvates, et keegi tagant ei ohusta, võtsime veidike tempot maha. Lõpus aga selgus, et laupäeva hommikuste kolme katse ajad ei olnud õiged ning viimase kahe katsega polnud enam võimalik vahet tagasi teha. Kokkuvõtteks oleme sõiduga väga rahul, sest ilmselt olemasolevate vahenditega poleks enam palju kiiremini võimalik sõita. Lisaks võtab veel kindlasti autoga harjumine aega, et täishoog peale saada. Õppisime me ju ka Ladaga viimase hetkeni!"
Finiši eel 120 kilomeetrise tunnikiirusega lumevallis Lada VFTS-i vasemat külge rihtinud Marko Mättik kinnitas Raidami sõnu: "Rada oli tõesti väga kiire, Eestis selliseid rallisid eriti polegi, kus pidevalt gaasi põhjas hoiad." Sarma rallilt sai Mättik kirja parema tulemuse, kui esimeselt Eesti MV etapilt Tartus.
Absoluutarvestuse seitsmenda aja välja sõitnud lätlane Aivis Egle liikus palju ettevaatlikumalt võrreldes "Eesti Talvega". Kuuldavasti oli Eglel tekkinud talverallil rajalt väljasõitmise tõttu psühholoogiline barjäär. Eelmise hooaja kahel talverallil ei õnnestunud Eglel lõpetada tehniliste probleemide tõttu. Egle otsustas natuke tagasi tõmbuda ja mitte päris viimast anda ralli teisel poolel, tulemuseks seitsmes koht absoluutarvestuses ja Läti MV kolmas koht grupis N4.
Jätkab Aivis Egle: "Pärast võistlust avastasime, et Novikov võtab samuti osa Läti meistrivõistlustest. Seda teades oleksin kindlasti kiirem olnud, sest enne viimast servist olin Novikovist kõigest 3 sekundit maas."
Absoluutarvestuse 10 parimat
1. I.Raidam - R. Lepikson (N4, Mitsubishi Lancer Evo 6) 0:51:42.1
2. I. Vasaraudzis - V. Spredzis (A8, Mitsubishi Lancer) +0:0:13.0
3. M. Balodis - A. Bîriòð (R13, Toyota Celica) +0:1:19.9
4. A. Ahu - K. Ahu (N4 Mitsubishi Lancer) +0:1:30.2
5. A. Maspâns - N. Aizkalns (N4, Mitsubishi Lancer Evo 7) +0:1:50.0
6. M. Novikov - A. Novikov (N4, Mitsubishi Lancer) +0:2:9.7
7. A. Egle - J. Vilmanis (N4, Mitsubishi Lancer Evo 5) +0:2:27.9
8. V. Ïebedevs - M. Deklaus (N4, Mitsubishi Lancer Evo 5) +0:3:3.3
9. M. Meriloo - E. Vettur (N4, Mitsubishi Lancer) +0:3:24.9
10. S. Popov - S. Larens (N4, Mitsubishi Lancer Evo 3) +0:4:42.2
|
|
|
|