Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Algab autoralli MM-võistluste kaheksas etapp
|
Loe lisaks |
|
|
Käesoleval nädalal on autoralli MM-võistlustest osavõtvad tiimid teistkordselt sel aastal Ameerikas, kus toimub Argentina ralli. Võistlus saab alguse neljapäeval, 15 juulil, kui toimub kaks katset paarisrajal.
Etapp toimub Pampase külje all ja mägedes Cordoba linna lähedal ning Argentina rallit on tihti nimetatud üheks ilusamaiks ralliks kalendris.
Sõitjatele on etapi märksõnadeks suur kiirus ja muutuvad tingimused. Laiad kruusateed mägedes asenduvad kitsaste lõikudega ja maastik muutub tihti. Argentina ralli on üks aasta kõrgemaid - mõned katsed on rohkem kui 1000 meetri kõrgusel üle merepinna ja ilmastikuolud on ettearvamatud. Märg, lahtine kruus võib olla erekordselt libe ja praegused talvetemperatuurid võivad kõikuda 20 kraadi piires.
Argentina ralli koosneb 26 kiiruskatsest. Sel aastal on tagasi kolmandal ringil ka El Condor nimeline katse, mis sõidetakse 2153 meetri kõrgusel mäestikus.
Citroen alustab Argentina rallit healt positsioonilt, sest nii tootjate kui ka individuaalarvestuse parimad punktid on just neil. Kuid see ei tähenda, et Citroen jääb loorberitele puhkama.
"Võit Argentinast? Miks mitte," lausub Sebastien Loeb. "Probleem on ainult selles, et Argentina ralli võit näib sama tõenäoline ka Marcusele, Petterile ja Markkole. Samuti ei tohi unustada Carlost."
Carlos Sainz on veendunud, et Argentinas sõidetakse heatasemeline ralli. "On palju huvitavaid katseid, Mul on hea meel, et on tagasi Giulio Cesare ja El Condori katsed. Need on legendaarsed. Mu pisike kahtlus on nende katsete seisukord, aga seda näeme rajakirjutamisel," sõnas samuti Citroen Xsara roolis võistlev Carlos Sainz.
Fordi esipiloot Markko Märtinile meeldivad kiired katsed. "Kiired rallid on lahedamad kui aeglased," lausus 28-aastane eestlane. "Kiirematel etappidel on tavaliselt rohkem põnevust ja see sobib mulle. Katsetes ei ole palju tehnilist, kuigi on sektsioone, mis on vajavad erilist tähelepanu."
Francois Duval harjutas Argentinas kahe aasta eest. " Läinud aastal osalesin ka, kuid seekord on üsna vähe katseid, mida ma olen kiiresti sõitnud," lausus Duval. "See on puudus võrreldes Carlos Sainzi ja Marcus Grönholmiga, kes on siin palju sõitnud."
Marcus Grönholm võitis Argentina ralli eelmisel aastal ja sellest ajast peale ei ole ta MM-rallidel võitu maitsta saanud.
Harri Rovanperäl on samuti Argentinast ette näidata häid tulemusi. Ta võitis ralli 1997. aastal kaheliitriste autode masinaklassis. Eelmisel aastal sai ta Peugeot 206 WRC autol neljanda koha.
Subaru piloot Petter Solberg kommenteeris Argentina rallit nii: "Argentina on eriline ralli, väga raske, sest on palju erinevaid teetüüpe, on käänulisi, kitsaid, kiireid ja teekate muutub samuti konstantselt. Ma ei ole enne Argentinas võitnud ja tundub, et kogemustega sõitjad on siin eelistatumas olukorras. Siiski annan endast parima."
Aastase pausi pidanud Mitsubishi meeskond ei ole sel hooajal kuigivõrd edukas olnud. Gilles Panizzi - Herve Panizzi lähevad rajale aga lootusrikkalt. "Türgis leidsime mõned seaded, millega auto on rohkem tasakaalus ja kergem on sõita. Loodan, et see töötab ka raskel kruusarallil nagu Argentina," lausus Gilles Panizzi. "Isiklikult ei tunne ma Argentinat hästi ja mul ei ole seal palju kogemust. Aga punktid on võimalikud."
"Ainult legendi kirjutamise põhjal on raske palju oodata, kuid mu eesmärk on Mitsubishile punkte tuua," kommenteeris Mitsubishi teine piloot Kristian Sohlberg. "Ralli on päris kiire, aga osad kohad üsna karmid ja teise dimensiooni lisavad kõrgused."
|
|
|
|