Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Subaru meeskond pooldab Hans-seadme kasutuselevõttu |
|
Subaru meeskond pooldab Hans-seadme kasutuselevõttu
|
Loe lisaks |
|
|
Istmed, turvavööd ja kiivrid tuleb enne pea- ja kaelatoe, Hans-seadme kasutuselevõttu ümber disainida. Subaru meeskonna juht David Lapworth aga Hans'u eelistes ei kahtle ja on soovitanud, et tiimid võiksid seadme kasutusele võtta juba sel hooajal.
Pea- ja kaelatugi Hans on kohustuslik ringraja sarjades ja saab tuleval hooajal kohustuslikuks ka autoralli tehasemeeskondades. Tänu sellele võib ralliauto vajada erinevaid turvavöid katsetele ja ülesõitudele.
Teoorias ei kaitse Hans mitte aunult laupkokkupõrkel, vaid ka diagonaalsete löökide puhul, kus sõitjaid ohustavad pea või kaela vigastused.
"On üsna selge, et Hans on disainitud üheistmelistele, kindlasti mitte ralliautodele," lausus David Lapworth. "See ei ole raketiteadus, kuid on hea, et meil on kuus kuud aega selles selgusele jõudmiseks. Selle kasutuselevõtul on siiski palju rohkem positiivseid külgi, kui negatiivseid. Iga kord kui lähen ralliautos testile, ma kannan seda. Mõningatel juhtudel on see isegi olulisem kui kiivri kandmine."
Subaru piloot Petter Solberg on öelnud, et ta võib Hans-seadet kasutada mõnel autoralli MM-võistluste etapil juba tänavu. "Tegemist on siiski turvalisust tõstva vahendiga," märkis Solberg.
Pärast augustis toimuvat Soome rallit korraldab FIA kõigile tehasetiimidele Hans-seadmega tutvumiseks testipäeva.
|
|
|
|