Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Taali krossirajal tegi kiireimat sõitu Jaanus Murakas |
|
Taali krossirajal tegi kiireimat sõitu Jaanus Murakas
|
Loe lisaks |
|
|
Laupäeval sõideti Taalis järjekordne rahvasprindi etapp. Raudroosi ja Erki Spordi klubide poolt ühiselt korraldatud etapi märksõnadeks olid vihm ja libe rada. Päeva kiireima aja sõitis välja Jaanus Murakas.
Kuna Pärnumaal oli sadanud vahelduva eduga terve eelneva nädala, siis muutsid korraldajad varem paika pandud võistlustrassi veel hommikul. Välja jäeti lõigud, mis võisid minna rööpasse ja muutuda läbitamatuks. Ka võistluspäeval olid paduvihma hood, kuid hoolimata sellest jäi rada suhteliselt heasse korda. Kindlasti oli siin kasuks libedus, sest rada ei läbitud ühtse sõidujoonena, vaid igaüks uisutas seal, kus sai.
Nagu tavaks saanud, alustasid päeva Moskvich Liiga võistlejad, kes läbisid oma kolm vooru siis, kui teistel võistlusklassidel oli alles mandaadi aeg.
Eelvoorudes sõitis parima aja välja Andres Käsper, kuid seejärel ütles tema võistlusauto üles ja finaali saarlane ei jõudnud. Esikolmikusse mahtusid Joosep Ausmees, Reemo Michelson ja Janno Sepp. Käsper pidi leppima neljanda kohaga.
Naisi oli Taali krossirajale kohale tulnud kuus. Finaalsõite saatsid probleemid ajamõõduga ja naised pidid finaalsõitu mitu korda sõitma. Siiski saadi ajamõõt toimima ja naisteklassi võitjaks pärjati Viktoria Pavel (Audi Coupe). Alisa Kitsas (Toyota Celica) oli teine ja Nissan Micral sõitvad Sirje Potisepp ja Kairi Tina vastavalt kolmas ja neljas.
Kuni 1800 kuupsentimeetriste autode klassis (2WD-V) tuli võitjaks Andrus Vahi (Lada Samara), Raino Verliini (VW Golf), Rain Kõnnusaare (VW Golf) ja Hanno Raiendi (VW Golf) ees.
"Võistlus oli vägev," lausus Andrus Vahi, kes sellisel "sopasprindil" võistles esmakordselt. "Olen palju jääradasid sõitnud ja usun, et see tuli tänase libedaga kasuks."
2WD-S klassi võitjaks pärjati Aigar Pärs (Honda Civic Type-R). Vahur Err (Nissan Sunny GTI) ja Jaan Kollo (Honda Civic Type-R) hõivasid poodiumi teise ja kolmanda koha.
Neljarattaveoliste autode masinaklassis jagus põnevust võistluse lõpumeetriteni. Ja siis mahtus esikolmik poole sekundi sisse.
Alguses oli näha, et finaalikoha pärast hakkavad võitlema Lembit Nõlvak (Mitsubishi Lancer Evo 7), Andres Kask (Subaru Impreza STI), Jaanus Murakas (Mitsubishi Lancer Evo 7) ning sama Mitsubishi Lancer Evo kuut kasutanud Helmet Palm ja Margus Remmak.
Andres Kasele jäi finaalikoht pooleteistkümne sekundi kaugusele ja finaal oligi seega Mitsubishide päralt. Finaalis näitas päeva kiireimat aega Murakas. Palm oli 0,35 sekundit aeglasem ja Remmak sai omakorda 0,13 sekundit kehvema aja. Lembit Nõlvak pidi seekord leppima neljanda kohaga.
"Vinge! Vägev," kinnitasid 4WD klassi esikolmiku mehed ühest suust. "Tingimused olid kõigile võrdsed. Ei olegi enne sellist sopasprinti sõitnud. Mulle meeldis," lausus Jaanus Murakas.
"Tegelikult peaksid sprindirajad olema vähemalt kahe ja poole kilomeetrised," arutles Murakas. "Siis ei ole stardil nii suurt kaalu. Aga korraldajad andsid endast parima - rada muudeti ju seoses ilmastikuoludega veel hommikul."
Margus Remmak kiitis samal autol võistelnud Helmet Palmi ja kurtis, et oli finaali viibimine ajamõõdu probleemide tõttu tuli temale kahjuks. "Panin alla porikummid ja iga minut, mis rada kuivas seoses ootamisega, töötas minu kahjuks," selgitas Remmak.
"Kõik oli üldjoontes hea," lausus võistluse peakorraldaja Jüri Roost. "Ajamõõdu süsteemiga ei saa väga rahul olla, aga midagi peab natuke nihu ka minema. Tekkisid mõned ebamugavad ja pikad pausid sisse, kuid ajagraafik oli varuga pandud ja saime kõigega enne lõppu valmis."
"Aastas korra või kaks võib niimoodi vihmaga sõita," lisas Roost. "See käib autospordi juurde. Ega me ei saa siis koju jääda, kui vihma sajab. Kehv suusailm, nagu öeldakse ja Eestis tuleb sellega leppida. Väga suur aitäh Erki Spordile. Väga tõhus abi nende poolt ja kõik mis oli kokku lepitud, see oli ka nende poolt olemas."
|
|
|
|