Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Urmo Aava eesmärk on Türgi ralli lõpuni sõita |
|
Urmo Aava eesmärk on Türgi ralli lõpuni sõita
|
Loe lisaks |
|
|
Türgi ralli avakatsel saavutasid Suzuki Ignisel võistlevad eestlased Urmo Aava ja Kuldar Sikk absoluutarvestuse 27 tulemuse. "Läksin liiga palju üritama. Kolm-neli kurvi läks pidurdusega pikaks," selgitas Aava.
Juunioride MM-võistluste arvestuses on pärast kahte etappi liider Renault rallipaar Nicolas Bernardi - Jean-Marc Fortin 18 punktiga. Teisel kohal on 10 punktiga Suzuki sõitjad Guy Wilks - Phil Pugh ja kolmandal Renault Cliol võistlevad Larry Cols - Filip Godde.
Kaheksa punkti on hooaja avaetapilt Monte Carlost kirjas Suzuki rallipaaril Urmo Aava - Kuldar Sikk. Akropoli rallil saavutasid eestlased ka katsevõidu, kuid olid sunnitud võistluse auto tehniliste probleemide tõttu katkestama.
Teist hooaega JWRC sarjas osalevad Aava ja Sikk sõidavad sel aastal sama autoga, millega mullu. Tiimikaaslaste Guy Wilksi, Mirco Baldacci ja Kosti Katajamäki kasutuses on seevastu Suzuki Ignise värskem mudel. Suzuki Ignis Super 1600 eelmise aasta mudel jääb Urmo Aava sõnul uuele versioonile alla.
"Uuel autol on kindlasti parem vedrustus ja difrilukk töötab paremini," kommenteeris Aava meeskonnakaaslaste käsutuses olevat Ignist. "Uus auto peaks juhi sõna paremini kuulama. Mina pean seetõttu rohkem riskima."
Testikatsel sõitsid Urmo Aava ja Kuldar Sikk tiimikaaslastega välja sarnase aja. "Baldaccile kaotasime kümnendiku ja kiireimale Suzukile 2,5 sekundit," ütles testikatset ühel korral läbinud eestlane. "Eesmärk oli kontrollida, et auto ei laguneks ja olulised seadistused paigas oleks."
Teeolud on Urmo Aava sõnul Türgis üsna halvad. "Siin on oluline ära tabada, kui halvaks rada läheb," kirjeldas Aava. Et Eesti rallipublik paremini sealset olukorda mõistaks, tõi Aava võrdluse: "Ütleme nii, et kui mäkketõusud ära jätta, saab tee iseloomust aimu võrreldes Türgi teeolusid näiteks Matsimäe või Kakerdi katsetega, mida on Kesk-Eestis Paide rallidel sõidetud."
Urmo Aava hinnangul kannatab võrdluse kõige paremini välja kitsas lahtise kruusaga metsatee, mis kiiresti tööpasse läheb. Vihmaste olude korral on Aava sõnul sõit Türgis oluliselt raskem. "Vihmakogemust on mul Eesti rallidelt küll, kuid siin ei ole sellega midagi teha! Enamus on savine pinnas ja kui see libedaks läheb, muutub läbitavus väga raskeks. Pole välistatud, et mõnel katsel kinni jääme."
Türgi ralli avapäeva lõpetasid eestlased A6 klassi üheksanda ajaga. Aava hinnangul ei tasu sellega täna oma pead vaevata, sest reedene täispikk võistluspäev muudab kindlasti palju.
"Meie eesmärk on lõpuni minna - punkte on vaja. Loodan, et jõuame finišisse, et siis Soome rallil saaks kiirusele rõhku panna," ütles Urmo Aava. "Praegu on tähtis auto ühes tükis hoida. Türgi rallil on tähtis osata riske jagada."
|
|
|
|