Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Türgi etapp lõpetab karmide rallide seeria
|
Loe lisaks |
|
|
Sel nädalavahetusel peetav Türgi ralli on viimaseks episoodiks praegu käimasolevatest "karmidest ja kuumadest" kruusarallidest. MM-võistluste seitsmendal etapil on tähtsal kohal õige rehvivaliku tegemine.
Tõsi, Türgis käidi juba korra eelmisel aastal, kuid siis oli aastaajaks talv. Enne starti sadas lund ja vihma. Praegu on aga Türgis suvi, mis tähendab, et eelmise aasta kogemus ei maksa enam peaaegu, et midagi.
Kuigi korraldajad on teinud palju tööd ja puhastanud teid lahtistest kividest, ei loo organisaatorid ega võistlejad illusioone ega arva, et Türgis peetav võistlus on nüüdsest Soome või Uus-Meremaa kiirete rallide koopia. Etapp on siiski Küprose ja Kreeka rallide raskusastmega ning rehvipurunemised kindlasti paratamatud.
Türgi ralile läheb liidrina vastu Citroeni meeskond. Tiim on kogunud enim punkte tootjate arvestuses ning Sebastien Loeb juhib individuaalarvestust.
Sebastien Loeb osales rallil 2002. aastal. Eelmisel aastal läbiti ka rajakirjutus ja starditi, kuid katkestamine etapi varases staadiumis tähendab, et prantslasel ei ole sealt olulisel määral kogemusi. Citroen on näidanud ennast karmides oludes samaaegselt nii kiire kui ka vastupidavana.
Kreeka ralli võiduga tõusis MM-arvestuses teiseks Petter Solberg. Uus Subaru Impreza on tõestanud oma kiirust ja vastupidavust. Lisades sinna kiire norraka Petter Solbergi, saamegi koosluse, mida on kruusarallidel kindlasti raske võita.
Markko Märtin (Ford) katkestas Akropolise ralli varases staadiumis ning langes individuaalarvestuses kolmandaks. See tähendab, et eestlane läheb teele kolmandana ja omab väikest edu esimese kahe konkurendi ees, kes puhastavad teed.
Neljas on Marcus Grönholm (Peugeot), kes on sel aastal kogenud palju ebaõnne. Mitmekordsel maailmameistril on olnud probleeme nii autoga, kui ka rajal püsimisega. Soomlane on teinud ka ise sõiduvigu, mis on maksnud vajalikke sekundeid.
Türgi ralli on üks pikemaid võistlusi, sest seitsmeteistkümnel kiiruskatsetel veedavad autod tervelt 383 kilomeetrit. Lisades sinna veel ülesõidud, on ralli üldpikkus 1236 kilomeetrit.
Türgi rallile antakse start neljapäeval, kui toimub esimene publikukatse. Tõeline kihutamine läheb lahti reedel, mil sõidetakse kuus katset. Laupäeval ja pühapäeval peetakse vastavalt kuus ja neli kiiruskatset.
|
|
|
|