Kliki siia Kliki siia
Kas sinu elu saab olema häiritud väljakuulutatud eriolukorra tõttu?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
autovaruosadonline.ee
www.veoautodevaruosad.com
Autodoc.ee
Topvaruosad.ee
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
timoanis.eu
rallifotod.eu
autod.ee
 
 
 
rally.ee
21. juuni 2004 17:00
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg

Saaremaal sõideti rallisprindi seitsmes etapp

 Loe lisaks
Eesti rallisprindi MV punktiseis pärast 2004. aasta 7. etappi

Saaremaa rallisprindil stardib 500-hobujõuline Celica

Algas registreerimine Saaremaa rallisprindile

Lembit Nõlvak Subaru Imprezal. Foto: Rando Aav
20. juunil sõideti Oriküla paarisrajal seitsmes Saaremaa rallisprint. Eesti meistrivõistluste arvestusse kuuluval võistlusel tegi kiireimat sõitu Subaru Imprezal kihutanud Lembit Nõlvak.

Ühtekokku osales Saaremaa rallisprindil 70 võistlejat seitsmes erinevas masinaklassis.

Vahest põnevaim võidusõit peeti maha kaherattaveoliste autode arvestuses, kus nii Ott Tänak (VW Golf) kui Margus Jamnes (VAZ 2108) said avavoorus kirja aja alla kahe minuti. Teises sõidus parandas 16-aastane saarlane aega veelgi, kuid Riivo Pappel (Honda Civic Type-R) oli käe soojaks saanud ning tema tulemusele samas masinaklassis võistelnud konkurendid vastu ei saanud.

Kolmas sõiduvoor kulges taas Pappeli dikteerimisel ning aeg 1 minut 52,6 sekundit kindlustas JR Racingu piloodile võidu klassis 2WD sport. Kahe vooru parimate tulemuste liitmisel sai Riivo Pappel kirja aja 3 mintuit ja 46,5 sekundit. Väga head sõitu teinud 16-aastane Ott Tänak oli sunnitud leppima teise kohaga (aeg 3:49,6). Poodiumi kolmanda astme hõivas Toyota Starletil sõitnud Lembit Soe.

Riivo Pappelit ei üllatanud, et saarlased kodurajal kiired on, küll aga kiitis mees Ott Tänaku sõitu. "Noorte kohta üldse on ainult häid sõnu öelda. Viimasel ajal on hästi edasi arenetud ja mul on selle üle ainult hea meel," sõnas klassivõitja. "Võistlusest kõneldes võib öelda, et ilmaga vedas ja sprint oli väga hästi organiseeritud. Ka rada oli hea, vaatamata sellele, et pärast vihmasadu oli see märg ja pehme," rääkis Riivo Pappel.

Pärast seitsmendat etappi hoiab meistrivõistluste arvestuses jätkuvalt liidripositsiooni Pappel, kellel nüüdseks punkte kirjas 124. Kuigi Ats Remmelg sai Saaremaalt seitsmenda koha eest juurde vaid 4 punkti, on Lada Samaral võistleval hiidlasel punktitabelis teine positsioon ning punkte kirjas 82. 76 punktiga on kolmandal kohal 10 punkti võrra skoori suurendanud Andres Kaabel ning neljandal kohal värskelt 15 punkti kogunud Ott Tänak.

Klassi 2WD ERK võit kuulus võistluse lõppedes Margus Jamnesele ajaga 3 minutit ja 51,3 sekundit. "Kõik klappis," sõnas teistkordselt Oriküla paarisrajal võistelnud Jamnes. "Esimest korda sõitsin seal möödunud aastal, kui Kogula krossil pooltelje purunemise tõttu tulemust kirja ei saanud."

Kui Kogula krossirada, kus päev enne Saaremaa rallisprinti sõideti meistrivõistluste etapp rallikrossis, peetakse pigem esiveolistele autodele sobivaks, siis Oriküla paarisrajal Jamnese sõnul seesuguseid eeliseid ei ole. "See, kes mõistab rooli keerata ja autot teel hoida, peaks hakkama saama ka Orikülas. Seal peaks kannatama arvestatavaid tulemusi kirja saada nii esi- kui tagasillaveolisel autol. Meeletuid mahapöördeid ega midagi keerulist seal ju ei ole," rääkis Jamnes.

2WD ERK klassi teine koht kuulus samuti Lada Samaral võistelnud piloodile. Kahe vooru parim aeg 3:54,9 andis võimaluse poodiumile astuda Valgamaa noormehel Mario Karusel. Kolmanda tulemuse saavutas autol Ford Escort RS 2000 võistelnud Harju KEK-i ralliklubi piloot Haiti Arendi ajaga 3:55,4.

"Edu ei saa enne kinnitada, kui viimane sõit on toimunud," märkis Margus Jamnes, kellel on Eesti meistrivõistluste arvestuses klassis 2WD ERK ja ringrada kirjas 110 punkti. Järgnevad Arendi 84 ja Karuse 76 punktiga.

Neljarattaveolistel autodel startis Saaremaa rallisprindil ühtekokku seitse võistlejat. N-rühma Mitsubishi Lanceril võistlesid Ago Ahu ja Kalle Ahu, ülejäänud piloodid kihutasid A-rühma võistlusautodel.

Avavoorus sai parima tulemuse kirja Slava Popov (Mitsubishi Lancer Evo 3), kelle aeg 1:51,2 oli 0,2 sekundi võrra parem Priit Salurist (Mitsubishi Lancer Evo 5). Teises sõidus oli parim Saluri ning kolmandas Lembit Nõlvak (Subaru Impreza).

Aeg 3 minutit ja 34,2 sekundit tagas esmakordselt Oriküla paarisrajal võistelnud Lembit Nõlvakule neljarattaveoliste autode arvestuses esikoha. Tasavägises võitluses jäi Priit Saluri esikohast ilma vaid 0,2 sekundiga.

Esimeses voorus pooltelje purunemise tõttu sõidu katkestanud Gunnar Tamm nentis, et kuna rada läbida ei õnnestunud, andis see konkurentidele eelise.

"Teised said esimese vooru korralikult läbida, minul oli teise sõidu alguseks aga ainus värskem kogemus rajaga tutvumine jalgrattal," sõnas Tamm. "Seega mul oli raske saavutada enamat kolmandast kohast. Eks Nõlvak ja Saluri olid kiired ka," märkis 4WD klassis 84 punktiga liidripositsiooni hoidev Subaru piloot.

Enne septembris toimuvat Hõreda rallisprinti on Nõlvakul kirjas 77 ja Saluril 70 punkti. Et kolmel mehel on veel võimalus Eesti meistriks tulla, usub Tamm, et viimasel osavõistlusel tuleb maha pidada tõsine lahing: "Keegi peab ju võitma! Loodan, et see olen mina!"

Lembit Nõlvaku sõnul tuleb pöialt pidada, et viimaseks etapiks selles masinaklassis tuleb starti vähemasti viis osavõtjat. "Viis võistlejat peab kokku saama, muidu ei lähe sõit meistrivõistluste arvestusse," ütles Nõlvak.

Oriküla paarisrajal saavutatud võiduga on esimest hooaega võistlev Lembit Nõlvak väga rahul: "Enam kõrgemat kohta pole olemas, loomulikult olen rahul!"

"Võitlusvaim oli kõvasti valmis pandud. Ka autol said pisemad vead enne võistlust kõrvaldatud," rääkis Lembit Nõlvak. "Rada mulle täitsa meeldis - see on iseenesest põnev, aga võiks veidi kiirem olla, et täit adrenaliini saada."

Noorteklassi liider on jätkuvalt Kaspar Koitla, kes Saaremaa rallisprindilt sai teise koha eest juurde 15 punkti. Lada Samaral võistelnud Viljandi noormees Tiit Rattasep võitis esikoha 8,5 sekundilise eduga Koitla ees. 14-aastane piloot pidi alla vanduma konkurendile, kes seekord "pani hullu".

"Rattasep pani tõesti hullu ja tema võit ei olnud sugugi ootamatu. Ta on teistelgi võistlustel väga kõvat taset näidanud," ütles noorteklassis kolmandaks tulnud Priit Ollino.

Ainsana ei saanud noortest tulemust kirja Martin Kiil, kellel teises sõiduvoorus läks auto tema enda sõnul "väheste kogemuste tõttu käest". Honda Integral võistelnud JR Racingu piloot sõitis üle valli ning hüppe tagajärjel purunes autol käändtelg. Märtsis 15-aastaseks saanud Kiilil on meistrivõistluste arvestuses jätkuvalt 62 punkti.

Noorteklassis on enim punkte Kaspar Koitlal (102). 76 punkti on Priit Ollinol ning 70 punktiga on kolmandal kohal Tiit Rattasep.

Veoautode klassis GAZ 51/52 on 125 punktiga liider Jaanus Ligur, kelle kontosse lisandusid Saaremaa rallisprindilt maksimumpunktid. Teise koha saavutas Orikülas peetud võistlusel Liguri tiimikaaslane Aivar Kender ning kolmanda koha võitis Helmut Uusmägi. Kui Uusmägi kaotus liidrile oli mõõdetav sekunditega, siis Ligur ja Kender said kirja täpselt sama tulemuse - 4 minutit ja 12,7 sekundit.

GAZ 53 klassi võit läks Aivari Lepikule. Teise koha saavutas Argo Allik ning kolmanda Aare Pärna. Eesti meistrivõistluste arvestuses on jätkuvalt liider Silver Tammemägi 60 punktiga. Lepikul on kirjas 51 ning Allikul 43 punkti.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
22.03.2020
VFTS (0)
14.03.2020
Mehhiko ralli 2020 (0)
28.02.2020
Serras de Fafe e Felgueiras ralli 2020 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
07.04.2020 15:00
Superkross, auto24ring, 7.03.2020 (1)
18.03.2020 10:40
wap.rally.ee (0)
01.03.2020 22:33
Tarvastu Karikas 2020 (0)
24.02.2020 08:38
Superkross, auto24ring, 23.02.2020 (0)
11.02.2020 14:26
A1M Otepää 1+1 rahvasprint (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia