Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Raskeima rahaümbriku viis Jaanus Ligur
|
Loe lisaks |
|
|
Veokamees Marco Lee arvas autasustamisel oma teise koha eest saadud betoonist ümbrikku uurides, et see tuleb vist väärtusliku kraami kättesaamiseks vastu kivi puruks lüüa.
Auhinda polnud vaja siiski lõhkuda. Ligemale kümnekilosest betoonist "rahaümbriku" seest sai rahatähed kätte ka väiksema vaevaga.
Paistab, et 5000-kroonine peaauhind veokamehi eriti ei peibuta. Igatahes registreerus Tapa rahastardile üheksa julget, neli-viis autot konutas samal ajal nukralt rajaservas. Või mis tõenäolisem nii mõnigi mees ei uskunud oma võimalustesse, kui Tapa krossirjale tulid starti rallimehed Jaanus Ligur ja Marco Lee ning Raivo Prukner kaalus viimase hetkeni oma osalemist.
Nagu juhend ette nägi, rivistuti stardijoonele vastupidiselt sprindi tulemustele. Esimesena leidis endale lähtepaiga lätlane Bruno Leimanis, viimastena Ligur ja Lee. Võistlusmaaks 10 ringi.
Esimeselt ringilt tuli liidrina nooruke Argo Allik GAZ 53l. Lee oli juba kusagil võistlejaterivi keskel ja poksis rajaperemees Mart Korgiga. Ligur võttis asja rahulikult, et mitte autot kortsu ajada.
Esimesel ringil viimaste hulka jäänud mehed läbisid kohe ka "tasku" võistlusjuhendis ette nähtud võistlusraja täienduse. Ligur, Lee ja positsiooni pärast heidelnud Allain Karuse veel ei käinud.
Sama "tasku" tekitas pealtvaatajais sedavõrd elevust, et praktiliselt kõigil jäi nägemata ka Mait Mäesaare trikk, mille tagajärjel tema GAZ 53 külili käis. Ometi toimus see publikule hästi nähtavas rajalõigus.
Kui pool võistlusmaast sai läbitud, olid liidrid Ligur ja Lee läinud juba oma teed. Mõlemal oli mahti käia ka "taskus", ilma, et sellest koht oleks halvenenud. Kolmanda koha eest pidasid ägedat heitlust Karuse ja Kork, ainult selle vahega, et esimesel oli taskus käimata ja teisel käidud.
"Ma teadsin, et Allainil on käimata, mehhanikud andsid märku," lausus Kork.
"Mul oli meeles, küll, et pean taskusse keerama. Aga Mart istus kogu aeg sabas polnud aega. Lootsin, et ta teeb näpuka ja jätsin "tasku" viimasle ringile," lisas Karuse omalt poolt.
Palju ei puudunud, et Kork oleks Karuse oodatud sõiduveaga eelviimase ringi lõpumeetritel ka hakkama saanud. Mingil seletamatul põhjusel üritas ta Karusest siiski möödasõitu, kuid lasi tema kõrvale jõudes oma 53e rajale risti ning Karusel pruukinuks vaid gaasi vajutada ja olnukski Korgil rattad taeva poole. Seda siiski ei juhtunud ja sõit lõpetati järjekorras Ligur, Lee ja Kork.
Viiendale-kuuendale kohale heideti samuti viimaste meetriteni. Bruno Leimanis ei tahtnud kuidagi alla anda rallimees Ants Kristallile ja masinad olid pidevalt füüsilises kontaktis. Lugu lõppes tõuklemisega enne otsustavat ringi, mille tagajärjel Kristall poolkogemata veelkord taskuteele sattus ja oma koha kaotas.
Sõidu lõppedes oli Jaanus Ligur oma esitusega muidugi väga rahul. Esimese emotsiooni ajel kargas ta oma GAZi katusele, hiljem tunnistas, et kõik oli ootamatult kerge: "Isegi ühtegi kriimu pole autol peal. Tapa rada on möödasõitudeks tõesti piisavalt lai. Samuti oli kümme ringi parajalt pikk maa, päris ära väsitas see rapsimine. Kui midagi sellist veel peaks toimuma ja kutsutakse, siis tulen kindlasti."
|
|
|
|