Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Vasalemmas tegi kiireimat sõitu Haiti Arendi
|
Loe lisaks |
|
|
Eesti meistrivõistluste teine etapp sõidu- ja veoautode rallikrossis sõideti 22. mail Vasalemma krossirajal. Kogu võistluse kiireim oli autol Ford Escort RS 2000 võistelnud Haiti Arendi, kes võttis ka ERK klassi võidu.
Eesti Rallikrossi Komitee korraldatud võistlus algas noorteklassi sõiduga. Viiest võistlejast kaks katkestasid esimese sõiduvooru ning nii kihutasid teises eelsõidus vaid kolm noort pilooti. Kiireimat sõitu tegi Hendrik Kers (VW Golf), kes võitis ka finaalsõidu. Teise koha sai stabiilset sõitu teinud Karl Hans Õunpuu (Lada Samara) ning kolmanda Sten Karuks (VAZ 2105).
ERK standard klassis startis kokku 13 võistlejat. Klassivõidu võttis Lada Samaral võistelnud Asso Ojandu. Noormees sõnas küll tagasihoidlikult, et tehnikaga oli probleeme, kuid seda enam on tulemus kiiduväärt.
"See tegi tuska, et teiseks jäin," ei andnud Priit Vadile rahu teine koht standardklassis. Arusaadav - Honda Civicul võistelnud noormees tähistas kahe päeva eest sünnipäeva, ning esikoht oleks olnud vääriline kingitus. "Läksime seekord rehvivalikuga alt," selgitas kahekümnel võistlusel osalenud Vadi.
"Seevastu mulle meeldis, et konkurente palju oli. Rada oli ka hea, sile ja kõva," rääkis mullu autospordiga algust teinud 18-aastane piloot, kes sel korral pidas kõvemateks vastasteks Toomas Seppa ja Hannes Junkerit.
Saarlasel Toomas Sepal lõppes võistlus aga valusalt. Finaalsõidus jäi tema VW Golf pärast Joel Kislõi Honda Civicuga kokkupõrget rajapiirde rammimise tõttu vaid seisvaks võistlusmasinaks. Junkeril vedas seevastu rohkem, tulemuseks klassi kuues koht.
Kolmanda koha saavutas standardklassis Mait Koosa (VW Golf I). "Autoga oli suuri probleeme, mootor ei töötanud hästi," kommenteeris esmakordselt Vasalemma rajal võistelnud Koosa. Koosa naases autosporti pärast kuut aastat eemalolekut võidusõidust. "Varasemat kogemust on kolme aasta jagu," täpsustas Põlvast pärit piloot.
Kui B-finaalis keeras Riho Loit Honda Civicu üle katuse kuival maal, siis Mario Naruski õhulend lõppes sügavas tiigis. Seega ei pidanud päris täpselt paika väide, et põnevust jagub peaasjalikult masinaklassis ERK.
Kõige edukam oli sõit ERK klassis võistelnud Haiti Arendile (Ford Escort RS 2000), kes võitis kõik kolm vooru ning finaalsõidu. "Jackpot," sõnas mullune meister oma tulemuse kohta.
"Eks pressimist oli eesotsas ka, aga suuremjagu ikka peeglite mäng. Oluline oli "uksed kinni hoida". Finaalideni oli kerge. Võis oletada, et ega lätlased kruusarehvidega vastu ei saa. Aga autod liikusid neil nobedalt," kirjeldas võidumees sõitu. "Põhikonkurent oli mulle muidugi Margus Jamnes," lisas Arendi.
"Tegin kaks "näpukat" ka. Ühel korral eelsõidus, kui Ahti Seiga puksimiseks läks. Finaalis tuli aps sisse eelviimasel ringil, aga selle klattis ilusti ära."
Vasalemma rada Ford Escortile tundub sobivat. "Kolmelt viimaselt Vasalemma rallikrossilt on kolm võitu," kiitis Arendi.
Vastupidiselt Arendi Fordile ei paista Vasalemma krossirada üldse kõlbavat Volkswageni põrnikale ja nii jäi Tarmo Rosenberg auto tehniliste probleemide tõttu finaalsõitudest taaskord välja. "Mis autol viga on, et see siin ei liigu? Vasalemma sündroom," märkis kollasel "põrnikal" võistelnud Rosenberg. (Ühtlasi peaks see olema kuues aasta, mil Rosenberg Vasalemma rallikrossilt tulemust kirja ei saanud.)
ERK klassis läks pealtvaatajaile võistlus huvitavaks juba teises eelsõidus, kui nii Arendi, Sei, Jamnes kui ka lätlane Kaspars Bloms (VW Golf) ühes tempos liikusid. Ford Fiestal kihutanud Ahti Sei sel korral poodiumile ei pääsenud, küll aga oli sinna asja teise koha võitnud Margus Jamnesel ning kolmanda tulemuse saavutanud Blomsil.
Väga head sõitu tegi ka JR Racingu noorvõistleja Kaspar Koitla, kuni...
"Viimase sõidu alguses üritas lätakas mind välja mind suruda, aga ma hoidsin gaasi peal ja sain auto uuesti sirgeks. Siis seal tagumises lauges vasakus ei näind peeglist midagi ja järsku oli lätakas kõrval ning pani küljepealt sisse. Siis lendasin lahtise kruusa peale ja enam ei olnud midagi teha - vajutasin pidurit, keerasin rooli aga miski ei toonud autot rajale tagasi," kommenteeris Koitla. Veel lisas ta: "Päev oli niikaua hea, kuni põõsasse panin."
Tõsisemat pusimist tuli ette teistelgi ERK klassi võistlejatel. "Eelsõitudes toksimine on normaalne, aga finaalis ta keeras end alt üles tulekul vägisi ette," rääkis VAZ 2101-l võistelnud Mait Mättik kokkupõrke eelloost Marko Kuigi autoga. "See on halb, et ta juhiuksest sisse tuli," ütles 11 aastat rallikrossi sõitnud Mättik, kel Vasalemma rajal sõidukogemust enam kui kümnelt võistluselt.
"Rada oli viimasepeal. Fantastiline!" kiitis Mait Mättik korraldajate poolt tehtud tööd. "Eesti kohta on see ikka väga vahva. Tore, et ka väikse rahaga on võimalik väga normaalne võistlus pidada," jäi Mättik rahule.
Kiidusõnu nii raja kui võistluse korralduse kohta laususid pea kõik võistlejad. "Väga tore võistlus oli, probleeme ei olnud. Eks meil finaalis oli pusimist, aga ei hullu, sõit oli hea ja rada tip-top. Nuriseda pole millegi üle, oskan ainult kiidusõnu öelda," rääkis Aivar Kender, kes saavutas Jaanus Liguri järel ja Olev Utno ees klassis GAZ51/52 teise koha.
Masinaklassis GAZ 53 võidutses Mait Mäesaar. "Võit tuli küll raskelt," selgitas varem poolteist aastat GAZ 51 rooli keeranud mees. "Võistlus oli küllalt pingeline ja auto jukerdas. Aga viimane sõit mulle täitsa meeldis, start läks hästi," ütles esmakordselt GAZ 53-ga Vasalemmas võistelnud Mäesaar.
Mõlemas eelsõidus parima aja kirja saanud Argo Allik alustas finaalsõitu edukalt, ent langes mõne ringi möödudes esikoha konkurentsist välja. Teise koha võitis Silver Tammemägi ning kolmanda koha Aivari Lepik.
Tanel Kutsar: Arvan, et süsteem toimis
"Jäin võistlusega rahule," kinnitas seekordse "rallikrossi hing" Tanel Kutsar, kelle õlul lasus lisaks rajahooldusele ka palju muid korralduslikke ülesandeid.
"Graafik pidas paika, suuremaid apsakaid ei olnud," jäi Tanel Kutsar rahule. "Arvan, et täna võin rahulikult magada."
Ka märkis võistluse direktor, et tänusõnad tuleb raja heakorra osas edastada Soomerite Autole, alustades Tõnu Soomerist, kes on pinnase püsivamaks muutmisel igati kaasa aidanud ning teinud ära suure töö.
"Samuti olid meile abiks JR Racing Team, Ramirent, Kia Auto ja Kuku raadio. Odessa käis välja šampused," rääkis Kutsar. "Ka tahan tänada Rein Salurit, Märt Jamnest ja Aivar Partsi. Eriline tänu kuulub Villu Mättikule ja Villu Clubile."
|
|
|
|