Tehasetiimid on ehmunud teatest, et FIA otsustab alates 2005. aastast MM-rallidel päevased hooldusalad kaotada. Selline reeglimuudatus on aga plaanis kasutusele võtta koos superally süsteemiga.
Tootjad on seni olnud teadlikud, et kavandatav teeninduste muutmise skeem lubab tankimise ja rehvivahetuse alades autode juures teha pisiparandusi. FIA reeglimuudatus näeb aga ette, et igasugune kõrvaline abi peale tankimise on võistluspäeva kestel keelatud. Mehaanikud saavad autode juures tööd teha iga võistluspäeva lõpus, mis tähendab, et autod peavad läbima ilma hoolduseta 90 kuni 200 lisakatse kilomertrit.
FIA ettepanek on seotud "superally" süsteemiga, kus punkte jagataks igal võisltuspäeval. Sellega lubatakse katkestanud autosid remontida ja järgmisel päeval neil uuesti alustada. Tootjad kurdavad aga, et neile ei ole antud võimalust arutada hooldusalade keelustamise üle. Idee on käinud välja FIA president Max Mosley.
"Ma ei usu, et see on hea idee. Kõik tootjad teavad, et nad peavad autod teenindusse tooma kasvõi promoeesmärgil. Me töötame koos leidmaks lahendust, sest kõik tahavad seda. Autol on raske sõita hommikust õhtuni probleemivabalt," lausus Peugeot meeskonna juht Corrado Provera.
Prodrive/Subaru rallimeeskonna pealik David Lapworth lisas, et WRC autod võivad hakkama saada 150 lisakatse kilomeetriga, sest Imprezad seda tegid, kuid möönis, et võistlus on hoopis midagi muud.
"See on tehniliselt võimalik, kuid ma ei ole kindel, kas ka mõistlik. Mida me teeme töötajatega ja infrastruktuuriga, millesse oleme investeerinud? See tekitab palju probleeme. Rallis tehaksegi vigu - näiteks sõidad kivi otsa, mida legendi kirjutamise ajal seal ei olnud," lausus Lapworth.
"Olen natuke šokis. 10 minutit hoolduseks oleks siiski parem, kui mitte midagi. Saab vähemalt pidureid jahutada. Kruusal ei ole olukord nii halb, kuid asfaldil mängib see turvalisuse kohalt olulist rolli," sõnas Malcolm Wilson.
Vaata lisaks:
www.worldrallynews.com