Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Ford esitles Los Angeleses uuendatud Focus WRC-d
|
Loe lisaks |
|
|
2.-4. aprillini toimunud SEMA IAS autonäitusel Los Angeleses esitles Ford Motor Company uuendatud Ford Focus RS WRC võistlusautot. Näitusel oli väljas ka Fordi ja Wings Westi ühistööna valminud Focuse versioon.
Kaksteist kuud tagasi tõi Fordi meeskond välja uuendusliku võistlusauto. Täpselt aasta hiljem, samuti Uus-Meremaa rallil, vahetab Focus WRC03 välja 2004 aasta spetsifikatsiooniga auto.
"Rääkida Focus RS WRC04 autost, kui uuest, on vale," selgitas Fordi tehnikadirektor Christian Loriaux. "See on rohkem ikka 03 versiooni edasiarendus. Kui me esmakordselt 2002. aastal laua äärde istusime, siis võtsime valge paberilehe ja lõpetasime radikaalselt uuendatud ralliautoga, millel säilisid kõik head omadused, mis varasemal versioonil olid. Auto võitis eelmisel hooajal kaks rallit ja sai kaks poodiumikohta hiljutisel Mehhiko rallil. Sellist edu ei visata ära ja 04 aasta auto on peaaegu sama, kuid mõningate uuendustega."
"Homologeerimisel konsentreerusime kolmele aspektile - aerodünaamika, kere ja mootor. Esimesed kaks tehti ära M-Spordi poolt ning mootoriga tegeles Cosworth Racing."
Autol on lähemal vaatlusel ümber ehitatud esistange, millel on mõlemal küljel jahutuse jaoks kaks ventilatsioonipiirkonda. Kogu jahutussüsteem on ümber tehtud ja esistange on osa sellest.
Kere on muudetud niipalju, et see vastaks 2004. aasta uutele reeglitele (kere võib kaaluda vähem). "Uus kere miinumumkaal on 320 kilogrammi, me vähendasime kere kaalu 10 kilo võrra - 330 kiloni. Seega meil on veel kümme kilo varu," märkis Loriaux.
"Mootoris on parandatud pisivigu, mitte midagi radikaalset ette võetud ei ole. Vahetatud on turbolaadur ja parandatud turbosüsteemi."
Ford Focus WRC8. Foto: Ford / Paul Maggetti
Wings Westi modifikatsioon Ford Focus WRC autost. Foto: Ford / Paul Maggetti
|
|
|
|