Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Ralli lõpus võib kaotaja olla võitja
|
Loe lisaks |
|
|
Järgmise aasta autoralli MM-etapid on jagatud kolmeks ühepäevaseks mõõduvõtmiseks, kus punkte jagatakse iga päev ja katkestanud autod saavad sõitu järgmisel päeval jätkata.
FIA, kes on autoralli MM-meistrivõistlusi haldav instututsioon, on selle reegli põhimõtteliselt heaks kiitnud. Ralli üldvõitja selgitamist uus reegel ei muuda, sest võitja on ikka see, kes on vähima ajaga ralli kõik katsed läbinud, kuid ralli võitja ei pruugi saada MM-arvestuses enim punkte.
Kui selline süsteem oleks olnud kasutusel eelmisel kuul toimunud Mehhiko rallil, siis oleks Subaru piloot Petter Solberg saanud enim punkte kui ralli üldvõitja Markko Märtin.
FIA arvates on tõstetakse sellise käiguga, kus esiotsa piloodid saavad ka pärast katkestamist rallit jätkata, televisiooni huvi.
"Oluline on saada meistrivõistlustele juurde inimeste huvi ja vähendada kulusid. Vastasel korral, ma kardan, et kaotame veelgi enam tootjaid," lausus FIA president Max Mosley.
David Richards, kes on autoralli maailmameistrivõistluste teleõiguste omanik lisas: "Peamine probleem on see, et kaotame tippsõitjad võistluse varases staadiumis. Rääkige korraldajatega ja pühapäviti on kõige vähem pealtvaatajaid ja see mõjub televisioonile ralli viimase päeva promomisel."
"Mida lihtsam sport on, seda parem," viskas David Richards siiski mõtte õhku, millest võib järeldada, et ka tema ei ole täielikult uute reeglitega nõus.
"Mitte ühelegi tootjale ei meeldi mõte, et iga päev punkte jagataks. Meil meeldib mõte, et autod saavad pärast katkestamist naasda, kuid me ei taha publikut segadusse ajada. Tahame kolme päevast rallit, ilusat ja lihtsat," lausus Subaru rallimeeskonna direktor David Lapworth.
Allikas: Guardian Unlimited
|
|
|
|