Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Vaakuna ralli võitsid Lindholm Tuominen
|
Loe lisaks |
|
|
Sel nädalavahetusel sõideti Mikkelis Soome meistrivõistluste neljas etapp autorallis. Autospordiajakiri rally.ee käis oma esimesel sünnipäeval vaatamas, milline tase on soomlastel kohalikus sarjas.
Vaakuna ralli stardinimekiri oli muljetavaldav numbreid oli välja antud 156, stardinimekirja avasid viis WRC-autot, nelikveolisi tuli rajale kokku 45 ning Honda Type-R tüüpi masinaid kargas metsast välja aina uusi ja kirjumaid.
Ei puudunud ka tuttavad Toyota Starletid ja Ford Escortid. WRC-autodel tulid rajale Eestiski sõitmas käinud Jouni Ampuja Ford Focus WRC-l, sama marki võistlusautol osales ka Jarmo Mikkonen, kes küll hiljem lumehange sõitmisega oma hea tulemuse ära nullis.
Toyota Corolla WRC-l võistles Jari Latvala koos kogenud kaardilugeja Juha Repoga ning Juuso Pykalistö koos Ampuja endise kaardilugeja Mika Ovaskaineniga.
Autol Peugeot 206 WRC startis ainsana mitmekordne Soome meister ja hilisem ralli võitja Sebastian Lindholm.
SM-Vaakuna ralli oli hooaja neljas etapp ning toimus Mikkelis, mis on Helsingist ligi 250 kilomeetri kaugusel kirdes. Rallit iseloomustab kindlasti tasemel korraldus ja info liikumine.
Esimest korda Mikkelis olnuile ei tekitanud mingit probleemi leida üles võistluste sõlmpunkte, nagu pressikeskus, võistluskeskus või hooldeala, igal võimalikul ristmikul oli suunavad viidad.
Lisakatseid kokku oli kuus, kogupikkusega 92 km, korduvkatseid ei olnud. Oma ülesehituselt meenutas Vaakuna ralli Lõuna-Eestis toimuvaid sõite, rada oli suhteliselt väikesel maa-alal ning hästi ligipääsetav. Pikim katse oli 23,79 km ning lühim 6,75 km.
Teise ja neljanda katse järel olid hoolduspargid, esimene 20 minutit ja teine pikkusega üks tund.
Kui meie rallidel annavad kõvasti tooni välisvõistlejad, siis Soomes leiab neid nimekirjast suhteliselt vähe. Stardinimekirjast jäi silma Itaalia meeskond Pierfranseco Zanchi Tania Canton Mitsubishi Lancer Evo 7-ga, inglased Clive Wheeler Kenneth Bartram VW Polol ning eestlastele tuttavad Venemaa sõitjad Igor Sokolov Timur Kafarov. Tõsi, esimene katse tutvustas neile ja itaallastele mitme minuti pikkust hanges istumist, ning hangesid Soomes jagus puusani lumme sulpsatada polnud just eriti kunst.
Soome rallidel on lisakatsed vaatamiseks tasulised ehkki enne ja pärast rallit oli tõsiseks foorumiteemaks, miks ikka piletit müüakse. Kulunud teema, millel siinkohal peatuma ei jääks. Rallisõbrale ei tohiks pilet kunagi takistuseks olla.
Pilet igale katsele maksis 5 eurot, sama hinnaga oli rallipakett, mis sisaldas rallikaarte ja stardinimekirja. Eesti rahas teeb see kokku ca 160 krooni.
Samas olid pealtvaatajatele mootorkelkudega sisse sõidetud rajad, mida mööda sai ohutult raja kõrval liikuda.
Rally.ee meeskond valis vaatamiseks esimese kiiruskatse esimesed 200 meetrit, kus 80 meetrit pärast starti tehti hakatuseks ilus hüpe ning seejärel hakati taluõuel küüni sihtima. Eelmisel aastal olid just selles kohas toimunud esimesed katkestamised, sel aastal püüdsid paljud sama korrata, kuid õnneks ei jäänud peale närvikõdi tegemist keegi sellesse kohta katkestamise nimekirja täiendama.
Esimene, kes hange tugevust proovis, oli numbri 11 all startinud Ari Laivola Mitsubishi Lancer Evo 7-l, ning sama teed üritasid laiemaks sõita koos küüni kaasavõtmisega veel mitmed.
Ralli lõpp kujunes ühemehe showks üldvõidu võttis Sebastian Lindholm 16,4 sekundiga Jouni Ampuja ees, kolmas koht jäi juba 1 minuti 27,3 sekundi kaugusele Juuso Pykalistö roolimisel.
Parim suure N-rühma sõitja oli üldtabelis neljas, Juha Salo Mitsubishil edestas Toyota Corolla WRC-l sõitva Jari Latvalat omakorda ligi 10 sekundiga.
Tähelepanu väärib naisekipaaži Minna Lindroos Sari Kontro-Silvennoise sõit autol Honda Civic Type-R absoluudi 31. koht ning N2 klassi 7. koht.
Suhteliselt vähe oli ka katkestanuid - veidi üle neljakümne, enamus neist tehnilise rikke tõttu, kuid piisavalt oli ka neid, keda kaevamise ja käte abil õigesse kohta tagasi paigutati.
Elamusi saab Soomes rallit vaadates kindlasti, tasub vaid vaadata, milline sõit on tulekul. SM etapid on kõik eeltutvumisega, populaarne F-Cup aga pimeralli. Järgmisele F-Cupile on registreerunud 187 meeskonda, toimub see Kemis.
Soome meistrivõistluste sari jätkub juunis, Joensuus toimuva Abloy ralliga. Kellel tekkis huvi edaspidi sealseid võistlusi vaatama minna, siis peaks arvestama umbes 1500-2000 kroonise väljaminekuga inimese kohta. (Seda siis, kui minna kuni 300 kilomeetri kaugusele Helsingist, ning oma autoga.)
|
|
|
|