Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Algas Venemaa meistrivõistluste teine etapp autorallis
|
Loe lisaks |
|
|
Täna, 27. veebruaril startis Karjalas autoralli "Laadoga", mis on Venemaa autoralli meistrivõistluste teine etapp ja ühtlasi Citroeni karikavõistluste teine etapp.
Karjala võistlusrada loetakse praegusel hetkel Venemaa parimaks. Paljud rasked tagasipöörded ja trampliinid teevad võistluse huvitavaks mitte ainult pealtvaatajaile, vaid ka võistlejaile.
Laadoga rallile registreerunud 76 võistleja hulgas on Andrei Žigunov, Sergei Uspenski, Stanislav Grjazin, Venemaa mullune karikavõitja Jevgeni Aksanov, 2002. aasta meister Maksim Novikov ja tema meeskonnakaaslane Ruslan Fedik, 2002. aasta pronksmedalivõitja Aleksandr Želudov ja paljud teised.
Eesti rallipaare on rajal kaks. Mitsubishi Lanceril võistleb Kert Uus koos soomlasest kaardilugeja Miikka Anttilaga ning Venemaa meistrivõistluste avaetapilgi osalenud Aivar Linnamäe - Aivo Hintser Subaru Imprezal.
Kert Uusile on Laadoga ralli debüütralliks Venemaa teedel. "Sõidan esimest korda Venemaal ja esmakordselt Miika Anttilaga. Jakke Honkanen ei saanud tulla, kuna tal Hiinast õpilased rallikoolis ja ei jõua," sõnas Uus.
32-aastane Anttila on varem kaardilugeja ametit pidanud Janne Tuohino, Kosti Katajamäki, Mikko Hirvoneni ja Jari-Matti Latvala kõrval.
Eile tutvuti trassiga, mis lõppes enam-vähem rahulikult vaatamata tugevale lumesajule. Enamik ekipaaže lõpetas treeningud juba lõuna ajal, jättes endale aega valmistumaks testikatseks ja väikeseks puhkuseks.
Õhtul koos pimeduse saabumisega algas võistlusautode testimine. Mitmetele võistlejatele osutus testikatse parajaks katsumuseks. Andrei Matjuhin eksis näiteks lumevalli ja jõudis ilmselt lisaks masinale testida ka lumelabidat - hädavajalikku lisavarustust talvistel rallidel.
Seltskonda pakkus talle Viktor Sergejev, kes kündis lund 200 meetrit enne finišit. Kohe tema järel proovisid Karjala lund ka Andrei Blinkov ja Sergei Uspenski, kusjuures Uspenski ei saanud pihta pöördele, mis asus juba finšilipu taga. Selle "trikiga" õnnestus Uspenskil põhjalikult hirmutada ka kohtunikebrigaadi ja testikatset vaatama tulnud publikut.
Täna varahommikul algas võistlusautode tehniline ülevaatus. Kell 13.30 toimus ralli pidulik avamine ja juba kell 14.01 tõusis esimene ekipaaž stardipoodiumile, et lahingusse minna.
Esimesel päeval ootab võistlejaid kolm lisakatset pikkusega 52 kilomeetrit. Põhiline võistlus toimub siiski laupäeval ja pühapäeval. Kolme päeva jooksul tuleb võistlejail läbida 216 kilomeetrit.
|
|
|
|