Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
22. jaanuar 2003 8:39
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Vitols X 2

Isa ja poeg Kurzeme 2002 aasta rallil. Foto: Alex NakhapetovOn 21. jaanuari õhtupoolik kui ajan juttu autospordiga aastaid aktiivselt tegelnud lätlasest rallisõitja Juris Vitolsi poja Andrisega. Kaardilugeja debüüdi tegi Andris Vitols 1999. aastal Sarma autorallil, istudes kahe nulliga ohutusautos. Vitols X 2 on kiri, mis ilutseb Vitolsite ralliuauto Opel Calibra tagumistel aknaklaasidel.

Algatuseks ütleb internetikohvikut pidav 22-aastane Andris tagasihoidlikult, et praegu ei võistle nad tippkonkurentsis ega kuulu ka ühetegi teami ja lisab "Vitols x 2" kohta: "See ajab igaüht naerma. Tegelikult otsustasime, et edaspidi saab seal olema "monkeystuff".

On jah päris naljakas see Vitols x 2, huvitav idee!
Nõus, aga ega meil Lätis pole reeglit, et peaksime nimed panema tagaklaasidele. Kõik on ikka nii nagu varemgi on olnud, nimed ees poritiiva serval.

Millest sul autospordi vastu huvi on?
Vist on põhjus selles, et meil on perekond koguaeg veidi kokku hoidnud. Sündisin ka ses osas heasse peresse, kus isegi ema on teinekord seebiooperi vaatamiselt teleka ümber lülitanud ja öelnud, vaatame nüüd Paris-Dakari natukene...

Said rallipisiku isalt?
Lapsepõlves ei tahtnud ma küll muuga sõita kui kardiga, ainult see huvitas. Aga nüüdseks on ajad muidugi muutunud. Eks jah suuresti tänu isale.

Kas esimest korda võistlusautos co-driveri tööd tehes hirmu tundsid?
Veidi jah. Aga rallisõidu võti on alati meeskonnatöö ja automaatne teineteise mõistmine ilma sõnadeta, peab olema usaldus. Kindlasti ei saa unustada, et siis oli võistlusautoks kaheliitrise mootoriga Opel Ascona B.



Kas eelmisel ja praegusel autol on märgatav vahe?
On ikka. Praegusel Calibral on 2,1 liitrine mootor, 6-käiguline kast ja loomulikult turbo. Teisisõnu siis lihtne rahvusliku klassi auto, sest kahe liitrise mootori punul registreeritakse see nagu A-grupi auto. Võimsust on ligikaudu 250-260 hj.

Võimsust piisab?
Tegelikult mitte päris, plaanime ECU (nn. aju, mis kontrollib elektroonikat, kütuse jaotust jms) ära vahetada ja sellega seoses tulebki lähemal ajal väike Soome reis ette võtta. Tahame natuke kohendada.

Mida parimaks saavutuseks pead?
Vidzeme 2002. See oli normaalne finish, oma grupi kolmas tulemus.
Sama aasta Kurzeme oli paras õudus: turbo suri, kütusepump ei toiminud, siduriga olid suured probleemid...

Milline on sinu halvim kogemus rallirajalt?
Vast see, kui kahe järjestikuse katse jooksul rehvidega jamad hakkasid. Esimesel katsel seitsmeteistkümnenda kilomeetri peal ja kohe järgmisel 8 kilomeetrit hiljem. Üsna seletamatu lugu, tee oli normaalne, ei tea mis põhjus võis olla, aga rehvi enam velje peal polnud.

(Muigega lisab Andris, et trofeede galeriis alles hoidud velje nägemine selgitaks vast olukorda paremini.)

Kas oled väljaspool Lätit ka mõnel võistlusel osalenud?
Paraku mitte, ainult Lätis. Välisvõistlustel osalemine on väga kulukas. Sponsoreid aga teadagi pole.

Sõidate rallit oma kulude-kirjadega?
Just, nagu enamus läti autosportlasi. Olgem ausad, laias laastus oleme enamus amatöörid. Aga makstakse ainult proffidele, selles on asi. Ralli on minu arvates riiklik sport, Eestis on tõenäoliselt lihtsam sponsoreid leida, arvestades kasvõi Märtini edu. Lätlastest võib Caunet proffiks pidada.
Kui vaatad Läti võistlejaid, kellel on suured sponsorid, siis tegelikult on autosportlased kuidagi ka suurfirmadega seotud. Spreidis on Skandi direktor, müüb Mitsubishisid Lätis. Balodist sponsoreerib Idelaine, tema oma firma. Mezaksi sponsor on BRC, mis minu arvates tema isale kuulub...

Kas rallisport on sinu arvates madalseisust üle saanud?
Aasta-paar tagasi oli küll tõsine kriis, aga tundub, et väike ärkamine on toimunud ja asjad liiguvad paremuse poole.

Tean, et sa pole varem Eestis võistelnud, kas sel aastal on kavas mõnel etapil osaleda?
Jah, mul pole võimalust olnud veel ja väljas sõita pole just odav lõbu, aga kes teab! Tegelikult plaan on sel aastal E.O.S. rallile tulla küll, kuigi see pole Läti meistrivõistluste kalendris ja seega nagu midagi meile ei anna. Hetkel on olukord ka selline veel, et siduri ja turboga on mõningaid probleeme.

Kui ennustamisega tegelda veidi, keda pakud Läti MV võitjaks alanud hooajal?
Arvan, et Martins Balodis.
Tean, et Caunel on 2.0 FWD Honda Civic, seega peaks järgmine aasta tulema huvitav.



Lühidalt


Juris Vitols
Vanus: 49
Rallidebüüt: 1978 kaardilugejana.
1988 lõpetas ta tollase NSVL rallidel sõitmise peale 120 starti.

Andris Vitols
Vanus: 22
Rallidebüüt: Sarma ralli Lätis 1999
Vabaabielus. Üliõpilane. Internetikohviku juhataja.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia