Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Kulbilohu rallisprindil tegi kiireimat sõitu Gunnar Tamm |
|
Kulbilohu rallisprindil tegi kiireimat sõitu Gunnar Tamm
|
Loe lisaks |
|
|
14. veebruaril peeti Elva lähedal kiirel ja hästi läbitaval rajal Eesti meistrivõistluste teine etapp sõidu- ja veoautode rallisprindis. "Meie poolt oli super," andis oma hinnangu võistlusele korraldustoimkonna liige Ahti Sei.
Ilusa ilma ja rohkearvulise publiku ees peetud rallisprinti hindab võistluse korraldaja kordaläinuks. Tõenäoliselt nõustub sellega ka suurem osa võistlejaist ning publikust.
"Sõitjaid oli piisavalt ja publikul oli, mida vaadata," märkis Ahti Sei. "Väga ilus kask väga ilusas kohas võeti küll maha, aga kiirabi kellelgi vaja ei läinud," lisas Sei publikule vaatamist pakkunud paarile väljasõidule viidates.
2WD sport klassis võidutses Riivo Pappel (Honda Civic Type-R), kes saavutas tulemuse 5:27,2. Lada Samaral tegi head sõitu Ats Remmelg, ent 2,1 sekundiline kaotus liidrile jättis hiidlase teisele kohale. Kolmanda koha võitis 2WD sport klassis samuti Lada Samaral võistelnud Andres Kaabel (kaotust liidrile 5,2 sekundit).
Head sõitu tegid ka noored piloodid Ott Tänak ja Rainer Aus, kes saavutasid selles masinaklassis vastavalt neljanda ja viienda tulemuse.
Nissan Sunnyl võistelnud Jaan Ollino ja Toyota Starletil sõidnud Lembit Soe sõidud läksid aga rajalt väljasõidu tõttu untsu. "Kõik oli korras ja kellelgi õnneks kiirabi vaja ei läinud," kinnitas Ahti Sei.
4WD sport klassi võidu kirjutas enda nimele Subaru Imprezal võistelnud Gunnar Tamm, saades 3,8 kilomeetriselt rajalt tulemuse 5 minutit 3,5 sekundit. Vaid sekund jäi Tammega võrdsest ajast puudu Priit Saluril (5:04,5) ning kaks sekundit Slava Popovil (mõlemad Mitsubishi Lanceril). Esimese mehena jäi poodiumilt välja Subaru Imprezal sõitnud Lembit Nõlvak, kuna kaotust liidrile kogunes sprindivõistluse lõppedes 3,4 sekundit.
Võistlusklassis ERK 2WD tõsine heitlus esikohale Haiti Arendi (Ford Escort RS 2000) ja Margus Jamnese (VAZ 21083 ) vahel. Esimeses kahes sõiduvoorus saavutas Arendi ERK 2WD parimad tulemused, ent kolmandas voorus, mil enamus võistlejaid oma aega parandas, osutus kiiremaks Jamnes ning edestas Harju KEKi rallitiimi pilooti vaid 0,4 sekundiga.
Tublit sõitu tegi ka Mario Karuse Lada Samaral, ent esikolmikusse seekord pääsu ei olnud. VW Golfil võistelnud Avo Vaher sai kirja komanda ja Karuse neljanda aja (kaotus liidrile vastavalt 1,7 ja 2,3 sekundit).
Uskumatu aga tõsi: noorteklassi esikoht libises Martin Kiilil (Honda Civic Type-R) käest 0,1 sekundiga, kui Priit Ollino (Nissan Sunny) sai kirja aja 5 minutit ja 57,4 sekundit. Noorte kolmas oli Kaspar Koitla (Lada Samara) ajaga 5:59,7.
Veokamehi oli seekord stardis neli. Esimese koha saavutas Aivar Kender (aeg 6:39,7), teise Jaanus Ligur (aeg 6:42,0) ja kolmanda kaheksateistkümne sekundilise kaotusega liidrile Raivo Prukner. Olnuks poodiumil neli astet, pääsenuks sinna ka Marco Lee.
Lisaks sportautodele mõeldud sprindidistantsil võeti lühemal rajal mõõtu ka tänavasõiduautodel. Moskvitšidel startis viis võistlejat, neist kiireim oli Andres Olvik. Teise koha Moskvich Liiga arvestuses saavutas vaid 0,2 sekundilise kaotusega Jaak Maaten autol AZLK 2140 ning ligi poole minuti kaugusele jäi Rudolf Sarv, samuti autol AZLK 2140.
Kaheveoliste tänavasõiduautode arvestuses saavutas parima tulemuse Jarek Lepik Opelil, edestades Honda Civicul võistelnud Jaan Kollot 1,4 sekundiga. Mazdal sõitnud Ken Järveoja kaotas liidrile 3,1 sekundit.
Neliveoliste tänavasõiduautode klassis võidutses Andres Kask (Subaru Impreza WRX), kes ainsana selles klassis võistelnuna sai kirja tulemuse 3 minutit 8,8 sekundit.
|
|
|
|