Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Kaisma jäärada võlus võistlejaid kiirusega |
|
Kaisma jäärada võlus võistlejaid kiirusega
|
Loe lisaks |
|
|
14. veebruaril sõideti Kaisma suurjärvel jäärajavõistlus "Kaisma jää 2004". Ilus ilm ja kiire rada olid kohale meelitanud ligi sada võistlejat, kes võistlesid kaheksas erinevas masinaklassis.
Kui võistluse korraldaja soovis enne starti osavõtjaile "piiki perse", siis tegelikult piikidega rajale ei lubatud ning "sinna" läks ehk ainult mõne võistleja tulemus. Et võistlussõite oli plaanis vaid kaks ja mõlema vooru tulemused summeeriti, oli kaotada palju - iga pisemgi 2,4 kilomeetrisel ringil tehtud viga maksis armutult kätte.
Tujuküllast võistlust alustasid kuni 18-aastased noorvõistlejad, keda läks kaheveolistel autodel rajale neliteist. Esimese vooru kiireima aja saavutas VW Golfil võistelnud Kristjan Laskar. Teises voorus sai 16-aastane Raplamaa noormees kirja teise tulemuse, ent mõlema sõidu tulemus 9 minutit 5,85 sekundit tagas esikoha samuti VW Golfil võistelnud Martti Hoopi ees. Kolmanda aja sõitis välja Jaan Pettai autol VAZ 2108.
"Rada oli väga hea ja kiire. Sõita tuli rahulikult, ise tegin seda võibolla liigagi rahulikult," sõnas Kristjan Laskar. "Olen õnnelik! Sain isast ikka jagu lõpuks," sõnas Kristjan, kes võrdles oma aegu esiveoliste klassis võistelnud isa Helmut Laskariga. Aastaid tagasi aktiivselt autorallit sõitnud 52-aastane Helmut Laskar saavutas suurima osavõtjate hulgaga 2WD esiveoliste autode klassis üheksanda tulemuse.
Esikoht 2WD E klassis läks 1986. aasta Honda Civicul võistelnud Virko Jugale. "Rada oli väga hea! Võistlustrass oli hästi märgitud ja piisavalt lai," kiitis Juga, kes Kaisma jäärajal võistles esmakordselt järvejääl. "Vaid päev varem käisin autot testimas ja proovimas Kloogal," sõnas Juga.
Teine koht samas masinaklassis kuulus Lada Samaral võistelnud Andrus Vahile, kolmanda tulemuse saavutas 29 osavõtjaga võistlusklassis Nissan Sunnyl sõitnud Enn Kasari.
Tagaveoliste tänavaautode klassis sõitis parima aja välja Vallo Kägu (BMW 318iS). Teise koha saavutas ZAZ 968-l võistelnud Mati Kutser ja kolmanda Herki Ilves (BMW 325i).
4WD sõit kujunes vähemalt publikule kõige meeliköitvamaks. Kümme osavõtjat viiel eri marki autol tegid vaieldamatult ka kiireimat sõitu. Esimeses võistlusvoorus oli Subaru Imprezal võistelnud Priit Randala kahe sekundi võrra kiireim Mitsubishi Lancer Evo seitsmel sõitnud Helmet Palmist. Teises voorus sõitis Palm aga neliveolistest parima aja (4:08,21) ning kindlustas sellega klassivõidu. Ühtlasi mõõdeti Palmile raja kiireimal lõigul ka suurim tippkiirus.
Priit Randala lõpetas teise vooru viimase ringi väga efektselt - finišisirge kippus lühikeseks jääma ja Subaru paiskus lumevalli ning tegi seepeale spinni. "Oma viga oli," tunnistas Randala ja möönis, et kiirus oli võrdlemisi suur. "Ega spidomeetrit jälgida ei ole aega, oluline on vaadata, et teel püsid," kinnitas võistlusel 4WD klassis Olev Kaasi ees teise koha saavutanud Randala.
2WD vabaklassis (mootori töömahuga kuni 1400 cm3) võttis mõõtu seitse noort. Kiireim oli Egon Kaur autol VAZ 2109. Rait Vakrõõm VAZ 2108-l ja Jako Renter Lada Samaral saavutasid vastavalt teise ja kolmanda koha.
Esiveoliste autode vabaklassis võttis võidu napilt tänavasõiduautode 2WD klassis poodiumikohalt välja jäänud Ago Onton Ford Escortil. Virko Juga saavutas teise ning Andrus Vahi kolmanda koha.
Lada VFTS-il võistelnud Aimar Talvar oli kiireim 2WD tagaveoliste autode vabaklassi arvestuses ning edestas VAZ 2105-l võistelnud Martin Saart ning VAZ 2101-l sõitnud Tauri Jüriojat.
Naisi oli kaisma jäärajal sõitmas neli. Mõlemas voorus saavutas parima tulemuse Tiina Urm (VAZ 2108), edestades Sirje Potiseppa (Nissan Micra 1,4) ja Natalie Brovkinat (Audi 80).
Korraldajad said käe valgeks
"Korraldasime sellise ürituse esmakordselt," sõnas korraldustoimkonna liige Ain Rungi. "Paljud meist ei olnud analoogse üritusega varem üldse kokku puutunud," selgitas Rungi, kelle sõnul võib võistlust pidada kordaläinuks.
"Väikesi möödalaskmisi tekkis, kuid olen suuremalt osalt siiski häid sõnu kuulnud. Samas palume vabandust võistlejate ees, kellele lõppaegade summeerimisel liiga tegime. Loodame, et osavõtjad andestavad kogematuse vead. Teeme omad järeldused ja püüame tuleval talvel paremad olla."
Sel hooajal Kaisma suurjärvel tõenäoliselt ametlikke võistlusi enam ei peeta, kuid sõita saab seal jätkuvalt. "Rada on hooldatud ja huvilistel on võimalus sümboolse tasu eest seal tehniliselt korras autodega sõita," sõnas Rungi.
Kaisma jäärajal domineeris Nokian
rally.ee online ralliajakiri teeb esmakordselt põgusa ülevaate, milliste rehvidega jäärajal võisteldi.
Tootja järgi oli Kaisma jäärajal võistelnud tänavasõiduautode klassis originaalrehvina kõige enam kasutusel Nokian. Domineerisid Hakkapeliita 4 ja Hakkapeliita 2 rehvid.
Originaaltoodetest oli esindatud ka Hankook, GoodYear Ultra Grip 500, Gislaved Nord Frost 2, Uniroyal Nordic+ ning Vredestein IceTrack muster. Bridgestone ning Pirelli rehvide kasutajaid oli kumbagi üks. Esindatud oli ka Continentali WinterViking muster, samuti Venemaa toodang.
Protekteeritud rehvide ülekaalukas liider oli Kaisma jäärajal toimund võistlusel Master. Järgnesid Tecnic, Vallai, Calax ja Zone. Eranditult domineeris Hakkapeliita 2 muster ka nende rehvide puhul.
|
|
|
|