Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Quo vadis Läti rahvaralli?
|
Loe lisaks |
|
|
Nagu kahel varasemal aastal, peetakse ka sel aastal üks Eesti rahvaralli karikavõistluste etapp Lätis ning Viljandi rahvaralli on ka Läti rahvaralli meistrivõistluste osavõistlus. Millised on sel hooajal aga lätlaste plaanid?
Sel aastal on planeeritud nn. Cup'id turismirallidest - kes ei ole valmis sportrallil osalema, saavad osa võtta amatöörrallist. See fakt teeb olukorra raskeks - on selliseid, kes saaksid kihutada kiirematel teedel, kuna neil on korralik varustus, teiste autod ei ole aga nii konkurentsisvõimelised ja neil puudub turvavarustus.
Probleemi näevad võistluste korraldajad selles, et kui ilma turvapuuri, -istmeteta ja -rihmadeta auto sõidab kiirusel 100 km/h teelt välja ja hakkab rulluma, võivad tagajärjed olla traagilised. Organisaatorid peavad tegema kompromisse leidmaks huvitavat, keerulist ja kiiret võistlustrassi, kuid samaaegselt mitte suurte tippkiirustega ja ohutuna sõitjatele.
Lahenduse leidmine ei ole aga lihtne. Rahvaralli Milzis 2003, mis oli ka Eesti karikavõistluste etapp, see oli näide ideaalsest Läti amatöörrallist - üsna kiire, üsna raske ja samal ajal väga ohutu. Kuid nagu me nägime Eesti parima etapi valimistelt, siis eestlastele ei meeldinud Milzis üldse.
Lätis ei ole sarnast amatöörrallit nagu oli "Tartu Sügis" ja seda just turvalisuse kaalutlustel. Olukord on tingitud ka kohalikust seadusandlusest, mis on autospordi õnnetuste määramiseks.
Turvalisust on Lätis 1999. aastast prioriteediks, sest siis sai kümme pealtaatajat Madona autokrossil surma. Järgnesid kahe piloodi surmad (sportrallis) 2001 ja 2002 aastal. Seetõttu kardavad amatöörrallide korraldajad võistlustel kiirusi tõsta, kui seal osalevad ohutuspuurita võistlusautod.
Lätlased on teelahkmel ning püüavad selgeks rääkida nö. teise liiga loomist. Peetakse tõenäoliseks, et osalejate hulk amatöörrallidel kasvab ning võistlused tuleb jagada kaheks. Esimene klass oleks vaheaste rahvarallist sportrallisse üleminekul, kusjuures autod on eranditeta turvavarustusega. Teine võistlusrühm osaleks aga aeglaste katsetega võistlustel. (Läti rahvarallidel osalevail autodel turvapuuri kasutamise keeldu ei ole.)
2004 aasta algas läti amatöörsportlastele revolutsiooniliselt - lubatakse kasutada sportautode kruusarehve. (Talve- ja asfaldirehvide kasutamine seevastu ei ole lubatud.) Lätlaste lootus on, et Viljandis ja Milzises peetavate ühiste võistluste puhul saavad tingimused olema võrdsed. Mõlemad rallid kuuluvad nii 2004 aasta Autolehe karikavõistluste kui ka Läti rahvaralli meistrivõistluste arvestusse.
Juulis toimuv Talsi rahvaralli ja septembris Milzises peetav võistlus tõotavad tulla selle aasta põnevaimad, kuna mõlema ralli korraldajad on seotud ka sportrallide korraldamisega (Talsi, Cesis, Latvija). Talsi rahvaralli hääletatati võistlejate poolt 2003 aasta parimaks ralliks Milzise ees.
Soovitan Eesti rahvaralluritel kasutada ära auku kalendris (juulis) ja osaleda rahvarallil "Talsi 2004", mis toimub 3. juulil. (Talsi asub 120 km Riiast läänes.) Kohalikud aitaksid eestlasi, kui nad plaanivad Talsi rallile tulla.
|
|
|
|