Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
09. veebruar 2004 23:02
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg

Autoralli "Sarma 2004" võit jäeti koju

 Loe lisaks
2004. a Läti ralli MV punktiseis pärast 2. etappi

2004. a Eesti ralli MV punktiseis pärast 1. etappi

Martin Rauam võttis Sarma rallilt N-rühma võidu

Sarma ralli esikolmikus Vasaraudzis, Rauam ja Maspans

Rauam Sarma rallil Vasaraudzise järel teine

Ivars Vasaraudzis tõusis Sarma ralli liidriks

Peafavoriidina Sarma rallil stardib Matiss Mežaks

Sarma rallil stardib kümme Eesti rallipaari

Ivars Vasaraudzis - Valdis Spredzis Mitsubishil. Foto: Arnolds Šivars
Sarma rallil saavutas esikoha A-rühma Mitsubishi Lanceril võistelnud Läti rallipaar Ivars Vasaraudzis - Valdis Spredzis Subaru Imprezal kihutanud eestlaste Martin Rauami ja Peeter Poomi ees.

Lätis Gulbene regioonis peeti 6 ja 7 veebruaril rahvusvaheline autoralli "Sarma 2004", mis oli nii Eesti kui Läti autoralli meistrivõistluste teine etapp. Gulbene staadionilt startis 51 Eesti, Läti, Leedu ja Venemaa ekipaaži.

Kahepäevase ralli favoriidiks peetud lätlastele Matiss Mežaksile ja Arnis Ronisele (Ford Escort WRC) algas 10 kiiruskatsest koosnev Sarma ralli ebaõnnega. Ajalugu kipub korduma - mullu auto tehniliste probleemide tõttu võistlustel katkestama pidanud Matiss Mežaksi eesmärk võtta rallilt absoluudivõit, jäi seegi kord saavutamata. Nimelt jäi ainus Sarma rallile registreeritud WRC auto tehniliste probleemide tõttu rajaveerde juba enne esimese kiiruskatse starti.

Uue Mitsubishi Lanceri elektrisüsteemi tõrke tõttu ei startinud ka 2003. aasta Eesti suure A-rühma meistrid Vjatšeslav Popov ja Sergei Larens. Meeste endi sõnul oli see isegi hea, et ralli sõitmata jäi. "Olime mõlemad veidi tõbised ja Slaval oli järgmisel hommikul juba 40-kraadine palavik," sõnas Larens.

Ralli avapäeval läbisid võistlejad kahel korral kaks kiiruskatset. Esimene ja teine katse sõideti hämaras, kolmas ja neljas sõit kulges aga juba pimedaajal.

Avakatsel hakkas tõrkuma Eesti rallipaari Priit Saluri - Indrek Lepp Mitsubishi Lanceri elektroonika. "Kaks esimest katset läks metsa," tunnistas Saluri. "Elektroonika ei töötanud korrektselt ja seega ei saanud head aega. Teisel katsel olime tegelikult lähedal katkestamisele."

Ivars Vasaraudzis jättis konkurendid selja taha

Eesti meistrivõistluste arvestuses klassis AE 2000+ Lõuna-Eesti talverallilt maksimumpunktid kogunud Ivars Vasaraudzis - Valdis Spredzis tõusid teise kiiruskatse järel 17,2 sekundilise eduga N-rühma Mitsubishil võistelnud Aivis Egle - Juris Vilmanise ees ralli liidriteks. Neljandal kiiruskatsel Egle aga katkestas auto käigukasti rikke tõttu.

Mitsubishi Lanceril võistelnud Jaan Mölder juunior - Tõnu Vunn saavutasid neljandal katsel Kert Uusi ja Jakke Honkaneni järel absoluutarvestuse kolmanda aja. "Selle tulemusega võis rahule jääda. Oleks korralikud pidurid olnud, siis oleks ehk pareminigi saanud," sõnas Mölder junior, kelle kinnitusel puudusid võistlusautol tagapidurid.

Neljanda stardinumbri all võistelnud Martin Rauam - Peeter Poom alustasid pimedaajal sõidetud ralli avapäeva edukalt, olles nelja kiiruskatse järel N-rühma liidrid minutilise kaotusega absoluutarvestuse võitjale Ivars Vasaraudzisele. Läti rallipaari Armands Maspans - Normunds Aizkalns lahutas eestlastest 2,3 sekundit.

Duell Gunnar Tamme ja Priit Saluri vahel

Sarma ralli teist võistluspäeva alustas võistluse liiderpaar Ivars Vasaraudzis - Valdis Spredzis edukalt, ning suutis minutilist edu konkurentide ees hoida, võites kuuest kiiruskatsest neli.

Kuigi Vasaraudzist enam püüda ei õnnestunud, põnevusest A-rühmas puudu ei tulnud. Tõsine duell käis eestlaste Gunnar Tamme - Priit Kinnuneni ning Priit Saluri - Indrek Lepa vahel.

Avapäeval absoluutarvestuse üheksandat ning A-rühma teist kohta hoidnud Tamme ja Salurit lahutas aegade arvestuses harva enam kui sekund. Viiendal kiiruskatsel oli vahe 0,2 ja kuuendal 0,1 sekundit.

"Teadsime, et avapäeval meil sõit ei sujunud, aga teine päev oli juba sõidu moodi," sõnas Tamm. "Kui esimesel päeval kaotasime liidrile 2 minutit 10 sekundit, siis teisel päeval andsime vaid 35 sekundit järgi."

Vanade rehvidega ja liigset riski võtmata suutis Saluri Tammele vastu astuda. "Eesmärk oligi Gunnariga võidu sõita," märkis Saluri.

Pingelisest võidusõidust N-rühmas väljus võitjana Martin Rauam

Ralli viimasele, kümnendale kiiruskatsele läks juba avapäeval esikolmiku kohta kindlustanud Martin Rauam 2,6 sekundilise eduga lähima konkurendi Armands Maspansi ees. 5,32 kilomeetri pikkuse Ludza katse läbimisel sai parima aja Maspans rahvuskaaslase Vecvagarsi ees. Kahe sekundiline kaotus Maspansile andis Martin Rauamile katselt kolmanda koha ning tagas 0,6 sekundilise eduga N-rühma võidu.

"Meie jaoks käis siis sõit sekund-sekundis konkurentidega. Pinge oli pidevalt peal ja kerge see ei olnud, kuna pidevalt elati seljas! Nii piisavat vahet lähimate ründajatega ei õnnestunud sisse sõita, et saanuks sõidurütmi seada või kiirust kusagil natukene järgi lasta," rääkis viimast kolme katset kõige keerulisemaks pidanud Martin Rauam.

Melnupe kiiruskatse teistkordsel läbimisel kiireimat sõitu teinud Kert Uusi jäi kolmandast kohast lahutama 18,6 sekundit. "See ei tulnud üllatusena, et Kert kaugele maha ei jäänud. Ta võitis kruusasel osal," lisas konkurentsi positiivseks hinnanud Rauam.

Taliralli VS kruusaralli

"Kui teised sõitsid jäärehvidega, siis Kert kasutas lumerehve," selgitas Martin Rauam Kert Uusi võimalikku edu võtit rasketes rajaoludes sõidetud Sarma rallil.

Ka hindasid teised võistlejad teeolusid võrdlemisi keeruliseks. "kõik katsed olid väga kruusased. Kõige parem oli esimene päev, siis ei olnud muda. Teisel päeval oli täielik džiibi ralli - 80 protsenti kruusa, 20 protsenti jääd. Meile see kohe üldse ei istunud. Aga jälle kogemus juures - piikidega pole enne muda sees uisutanud," rääkis ralli N-rühmas kaheksanda kohaga lõpetanud Jaan Mölder junior.

"Sõitsin kaks korda välja kah. Ühe korra olin kindel, et katkestan, aga saime siiski jätkata," lisas viiendal ja kuuendal katsel rajalt väljas käinud 16-aastane piloot.

"Talverallist ei olnud seal küll palju järgi," kinnitas ka absoluutarvestuse üheksanda ja A-rühma teise koha saavutanud Gunnar Tamm.

Enam kui kehvad teeolud, tegid A2000 klassis võistelnud Riivo Pappelile ja Jaan Mölder seniorile muret probleemid auto piduritega, mille tõttu Honda Civicul võistelnud JR Racingu rallipaar kaotas võistluse avapäeval tublisti aega. "Esimene päev oli rist ja viletsus. Panime autole alla Integra veljed, aga siis juhtus see, et piduri suppordid kiilusid kuumenedes kinni. Lõpuks purunes pidurivoolik ja nii sõitsime esimese päeva katsed ilma piduriteta," rääkis Pappel.

Teise päeva tulemusega jäi Pappel rahule: "Kui esimesel päeval läks Kallaste meil 40 sekundiga eest, siis teise päeva kahe esimese katsega sõitsime vahe tagasi." Riivo Pappel - Jaan Mölder saavutasid Opel Astral võistelnud Arvis Vecvagarsi ja Ainars Kalninsi järel teise ning Rain Kallaste - Kajar Valle (Seat Ibiza) kolmanda koha.

Vasaraudzis 20 punktiga Eesti meistrivõistluste liider

Neljakümnest Sarma ralli lõpetanud ekipaažist esimesena võistluse finišisse jõudnud Ivars Vasaraudzis - Valdis Spredzis saavutasid absoluutvõidu vigadeta sõiduga. "Vigu me õnneks ei teinud," ütles Vasaraudzis rally.ee online ralliajakirjale. "Viimasel kahel kolmel katsel võtsin juba hoogu maha, sest meil oli pooleteist minutine edu," lisas 31-aastane lätlane.

"Ralli oli natuke jäine, kuid suuremalt osalt lumine ja mudane," möönis rallit mitte just lihtsamate kilda liigitanud Vasaraudzis. "Üldiselt raske ralli. Esimene päev oli minu jaoks keeruline ja eriti pimedas sõitmine, sest ma ei tundnud teed nii hästi," rääkis Vasaraudzis, kel talverallidelt kogemust nii piloodina, kui kaardilugejana.

"Kui kõik hästi läheb hästi, siis oleme ka Tallinna rallil stardis. See on hea võistlus ja mulle meeldib," kinnitas pärast etappi Eesti meistrivõistluste arvestuses AE 2000+ klassi maksimumpunktid kogunud piloot.



Sarma ralli 2004 tulemused


1. Ivars Vasaraudzis - Valdis Spredzis (Mitsubishi Lancer Evo 7) 55:14,6
2. Martin Rauam - Peeter Poom (Subaru Impreza) +1:28,3
3. Armands Maspans - Normunds Aizkalns (Mitsubishi Lancer Evo 7) +1:28,9
4. Kert Uus - Jakke Honkanen (Mitsubishi Lancer Evo 6) +1:46,9
5. Gatis Vecvagars - Juris Sprude (Mitsubishi Lancer Evo 6) +1:59,7
6. Saulius Girdauskas - Paulius Urbonas (Mitsubishi Lancer Evo 7) +2:01,5
7. Viktors Lebedevs - Maris Deklaus (Mitsubishi Lancer Evo 6) +2:12,7
8. Denis Levjatov - Aleksandr Šapiro (Mitsubishi Lancer Evo 6) +2:45,6
9. Gunnar Tamm - Priit Kinnunen (Subaru Impreza) +3:05,8
10. Jaan Mölder junior - Tõnu Vunn (Mitsubishi Lancer Evo 6) +3:27,4
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia