Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
20. jaanuar 2003 22:02
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg

Fakte Jari-Matti Latvala elust

 Loe lisaks
Meeke saab Tänaku ja Latvala tiimikaaslaseks

Tänak lõpetas Rootsi ralli Latvala järel teise kohaga

Latvala võitis, Tänak mahtus kuue parema sekka

Latvala võitis koduse MM-etapi kolmandat korda, Tänak oli viies

Soome rallit juhib Latvala, Tänak kümnendal kohal

Rootsis võitis Latvala, Tänak lõpetas viiendana

Jari-Matti Latvala: Olen selle autoga sõitmisest unistanud

Jari-Matti Latvala stardib Estonia rallil Audi Quattroga

Sündinud 1985, rahvuselt soomlane.

Alustas harjutamist võidusõidu tarvis 4-aastasena isa ostetud lasteautoga. Ta sõitis sellega hoovis, ent auto ei tahtnud tema karmile sõidustiilile vastu pidada - pidevalt kolises kuskil midagi.

6-aastaselt võttis osa kardivõidusõitudest - esimene võistlus oli 20.9.1992 Vaasas. Ta sõitis vahelduva eduga 2000. aasta suveni.

Juba väikese poisina oli ta unistanud rallisõitja tööst ning kui ta sai
8-aastaseks, hankis isa talle "igameheralli" jaoks ühelt nende
firma tööliselt Ford Escorti. Auto ei olnud väga võimas, mis oli muidugi hea, kuna poiss jätkas sõitu koduhoovis puude vahel. Peamine on see, et ta õppis korralikult sõitma.

Fordi müüs Jari-Matti isa peagi maha ja ostius asemele Henri Toivose vana ralliauto Sunbeam Avengeri. Sellega oli parem sõita - auto oli
võimsam ja ka kaardilugeja mahtus ära. Kui kiirused puude vahel kasvasid, lendas Avenger kord külg ees puusse. Siis arvas isa, et oleks parem vahetada autot ja sõidukohta.

10-aastasena asendati Avenger vana A-rühma kaheliitrise Asconaga. Uueks sõidukohaks valiti lähedal järve ääres asuv suvila. Seal sai Asconaga palju sõidetud ja ka kiirused kasvasid. Kord otustas Jari-Matti proovida autot teel ja sõitu tuli vaatama isa rallidega seotud hooldusmees, kellelt sai hangitud esimene auto. Ta oli hea õpetaja, aga Juha soovitas sõita kõrgemate käikudega, mis tekitas Jari-Mattile probleeme ja nii leitigi end tee viimases kurvis kraavist. See oli hea õppetund ja teel sõitmine hakkas sujuma.

Kui Jari-Matti oli 14-aastane, ostis isa talle Opel Astra, millest Jari Valtaala ehitas ralliauto. Jari sõitis sellega paar korda, ent ebaõnn jälitas teda kõikjal. Siis pääses Jari-Matti ise proovisõite tegema ja
peale väikest trenni hakkas sõit hoogsamalt sujuma.

2000. aasta sügisel vahetas isa Escorti ja selle tagavarakere Jukka Karjalaineni ehitatud Toyota Corolla 1600GT vastu. Escordi asemele pidi saama midagi 1600-kuubikulist, kuna rallisprindis võib noorteklassis olla maksimaalselt 1600 cm2 auto. Corolla oli tõepoolest Escortist palju parem. Kui Jari-Matti kevadel 16-aastaseks sai, võis ta selle autoga osaleda esimest korda 5. mail 2001 rallisprindis. Sama autoga sõitis ta 13 sprinti, ent oktoobri keskel lagunes autol mootor ära. Veebruari lõpus 2002 oli auto taas võidukonditsioonis ja ta võttis kuu aja jooksul osa veel viiest sprindivõistlusest.

Oktoobris 2002 oli vaja kiiresti osta uus auto ja isa leidis Hiltuneni vana
Toyota Corolla 1600GT (samuti Karjalaineni ehitatud). Selle autoga sõitis Jari-Matti 9 sprinti. Tema viimane sprint oli 19. mail 2002.
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia