Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > Autoralli > Märtin kuulub sel ralliaastal soosikute ringi |
![](pics/clearpixel.gif) |
Märtin kuulub sel ralliaastal soosikute ringi
![](pics/clearpixel.gif) |
Loe lisaks |
|
![](pics/clearpixel.gif) |
Fordi rallitiimi juht Malcolm Wilson usub, et Markko Märtinil on reaalne võimalus lõpetada Sebastien Loebi valitsemine Monte Carlo rallil. "Oleme auto vastupidavuse nimel tööd teinud," lisas Wilson.
Tõenäoliselt muutub sel hooajal tiimide strateegia ja taktika. FIA uute nõudmiste kohaselt saab iga meeskond välja panna kaks punktidele sõitvat pilooti, mõlema tulemus läheb arvesse. Järelikult saab otsustavaks kahe tippsõitja olemasolu ja auto töökindlus.
Hooajaks ettevalmistumine algas Fordi meeskonnal juba möödunud aastal, kui toimusid testid Rootsis ja Alpides. Markko Märtini kinnitusel oli 15-17 detsembrini Monte Carlos toimunud rutiinsel võidusõidu eelsel testil põhirõhk suunatud rehvidele ja vedrustusele.
"Talvel on testid pühendatud sellele, et saada usaldatavus sajaprotsendiliseks," ütles Malcolm Wilson. "Eelmisel aastal tutvustasime uut Focust ja näitasime, et võime igal rallil võidu eest võidelda. Kuid autol olid lastehaigused," rääkis Wilson.
"Selle hooaja kuueteistkümnel MM-etapil on võtmeks vastupidavus. Samas ei saa öelda, et meie arendus on paigal seisnud. Näitame Focuse uuendusi jällegi Uus-Meremaal, kuid mitte nii radikaalseid kui eelmisel aastal," lisas Malcolm Wilson.
"Arvan, et Ford on väga hea auto. Sellesse projekti on pandud palju aega ja pingutusi. 2004 aasta on aeg, millal hakata tulemusi saama ja autolt midagi tagasi küsima," kinnitas Markko Märtin.
Võistlustingimused teevad Monte Carlo ralli väga keeruliseks ning Märtini sõnul on see ka ainus ralli, mille tulemus ei ole etteaimatav. "Kui sealt normaalselt punkte saaks, siis oleks see hooajale hea algus," sõnas Märtin, kes mullu sellel rallil napilt poodiumikohalt välja jäi.
"Kõik sõltub ilmast," kinnitas ka Wilson. "Usun, et Markko on piisavalt kogenud võitmaks, kui ilm püsib stabiilsena. Ilma pideva muutumise korral on võitmine raskendatud."
Mullu jäid Markko Märtini saagiks MM-sarjas Kreeka ja Soome ralli võidud, 51 kiiruskatsevõitu, 49 punkti ja viies koht. Ühtlasi tõi eelmine hooaeg Fordi esipiloodile kaasa kuus katkestamist, millest neli olid tingitud auto tehnilistest vigadest.
"Eelmisel aastal näitasime, et oleme konkurentsivõimelised. Iga asi vähem kui meistritiitel, on Fordile sel hooajal pettumuseks. Plaan on võita iga ralli, kuigi arvan, et iga ralli võitmine on võimatu," lausus eestlase kaardilugeja Michael Park.
Markko Märin usub, et noorte võidusõitjate domineerimine autoralli MM-võistlustel jätkub. "Kui vaadata rallisid alates Kreekast, siis oleme ainult mina, Sebastien ja Petter, kes on rallisid võitnud. Panizzi sai ühe võidu ja ma arvan, et ta oli väga õnnelik. Võibolla Hispaanias ei olnud ta seda ära teeninud - see oli Sebastieni võit, kuid selline rallisport on, et peab olema ka õnne."
![](http://www.rally.ee/pics/adminadded/martin_evans.jpg)
Ford Focus WRC testil Itaalias Genoas. Foto: Gianlucabad
|
|
|
|