Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Tarmo Rosenberg stardib uuel põrnikal
|
Loe lisaks |
|
|
Rallikrossi hooaeg saab alguse sel nädalavahetusel Raadil, kus avastardi teeb uue võistlusautoga ka Tarmo Rosenberg. Vana sini-valge põrnikas on asendunud kollase sama marki võistlusautoga.
Saksa Auto võidusõidu boksi sisenedes võib näha erkkollast VW põrnikat, mille võidusõidu auto staatust reedavad vaid autos paiknev turvaapuur, OMP firma korviste ja ustel paiknevad suured numbrid. Lähemal vaatlusel võib tõdeda, et autol on vaid põrnika välimus - teised jupid on muudelt automarkidelt laenuks saadud.
"Minu taotlus on alati, et välisilme oleks põrnikas," selgitas Tarmo Rosenberg. "Põrnika orginaalist on siin ainult katus, uksed ja põhi. Mootor ei ole põrnikas, kastist on ainult korpus, sillad ei ole. Kõik on nii ümber tehtud nagu võidusõidu masinale kohane ja mul ei ole enam häbeneda millegi ees. Siin juures on kasutatud ühtteist erinevat auto firmat pluss käsitöö."
Rosenberg alustas uue põrnika ehitamist kohe pärast eelmise hooaja lõppu. "See aasta sai alustatud teistmoodi - eelarvest, otsitud sponsoreid, keda mul eelnevalt ei ole olnud," jutustas Rosenberg, kes siiani oli sõitnud oma rahakoti peal.
Auto torudega kere on toodud Soomest. Nüüdseks on autot ehitatud iga päev üle kolme kuu. "Mina olen selline, et ise ehitan ja ise lõhun," lausus Rosenberg, kellele auto ehitamine oni praktiliselt kogu elu - hommikul alustab ja õhtul lõpetab. Vanast autost on uude tõstetud ainult mootor, ülejäänu on kõik uus.
"Kuna stardivõitmise eest ei anta punkte, siis nüüd tuleb finišis eespool olla ja aasta lõpuks loodan olla esimese kolme hulgas," ütles Rosenberg, kelle auto kannab numbrit 7. "Eks esimesed stardid lähevad auto tundmaõppimisele - vedrustus on teine."
Autot on mees proovida saanud vaid paar ringi ümber Saksa Auto võidusõiduboksi. Kuna Rosenbergil ei ole ühtegi eeskuju, kellega põrnika ehitamisest konsulteerida, siis ta ei teagi, et kas esisild on äkki liiga jäik või ei sobi mõni muu auto parameeter.
Põhjusteks, miks Rosenberg põrnika ehitamisega jändab, on mehe eriline sümpaatia antud automargi vastu ja kuna sellel automargil on mootor taga, siis on see ka hea kaalujaotusega.
Tänu põrnikale on Rosenberg leidnud palju fänne, kellele tema auto ja sõit pakuvad vaatemängu. Saaremaal olevat kord olnud isegi juhus, kus temale pöidlahoidjad on auto roolivarda kohalike enda garaažis kokku keevitanud, et ei peaks autot treilerile panema. "Muidugi roolivarras läks pärast kolme ringi uuesti samast kohast katki, kuid vanem härrasmees, kes oli just põrnika pärast teisest Saaremaa otsast kohale tulnud, ei suutnud leppida olukorraga, kus ta ei saagi näha põrnika sõitu," pajatas Rosenberg.
Rosenberg üritab osa võtta rallikrossi etappidest ja rallisprintidest. Kuna auto kõrgust saab umbes kümne sentimeetri piires muuta, siis loodab ta vabaklassis ka mõnel ringraja etapil osaleda.
Tarmo Rosenberg on samuti soetanud bussi, millega ta hakkab oma põrnikat transportima. "Bussil on hea ajalugu: esialgu oli see Asmerite buss, siis kuulus Pentusele," ütles Baltbinksi ja Olerexi toetusel rallikrossihooaega alustav Rosenberg.
Tarmo Rosenbergi uus ja vana võistlusauto. Fotod: Tanel Kutsar, Rando Aav
|
|
|
|