Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Vene karikavõistluste etapp kukkus läbi
|
Loe lisaks |
|
|
Venemaa autoralli karikavõistlused on läbi kukkumas. Alles hiljuti kostus idanaabrite juurest, et kaks etappi kavas olnud 12-st jääb ära, viimane uudis räägib aga vaid 17-st startijast järjekordsel osavõistlusel.
Sarja teine ralli kandis nimetust "Jermak 2004" ja sõideti see Permi oblasti Tšusovski rajooni teedel 17. ja 18. jaanuaril. Ei tea, kas võistlejate arvule mõjus samal ajal toimunud Lõuna-Eesti ralli ja venelaste suurearvuline dessant siia, või valitses umbusaldus uue raja ning uue korraldaja vastu, igatahes kogunes starti tavatult vähe autosid - vaid 17. Need 17 jagunesid omakorda viie arvestusgrupi vahel ja finišisse jõudis lõpuks vaid 8 autot.
Ralli kogupikkuseks oli umbes 250 kilomeetrit. Kiiruskatseid oli 14, millest kolm nn publikukatsed autokrossirajal. Absoluutarvestuses võitis Andrei Truhin, teine oli Andrei Kurmašev ja kolmas meilgi võistelnud Aleksandr Gorlaškin, kes kaotas võitjale ligi minutiga. (Gorlaškin osales mullu erilise eduta Saaremaa rallil, Viru Ponsse rallil oli ta nimekirjas, aga tegi enne starti Võsul avarii.)
"Jermak 2004" suurim vaatamisväärsus oli esimene nullauto, mida roolis Permi oblasti kuberner ja rallivõistluse suurim initsiaator Juri Trutnev. Tegemist ei ole maskotiga - mees on Venemaal vägagi arvestatav rallisõitja, mullu saavutas ta oma riigi meistrivõistlustel kokkuvõttes kolmanda koha.
Internetilehekülg auto.ru andis "Jermak 2004" korraldusele ja rajale väga kiitva hinnangu ja lootis, et uus võistlustrass leiab edaspidi väga aktiivset kasutust.
Kuigi Venemaa autosport leiab üldjuhul internetis väga asjatundlikku ja huvitavat kajastust, tuleb kõnealusesse lehekülge suhtuda teatava umbusuga. Näiteks räägib auto.ru eraldi uudises Lõuna-Eesti rallist, ning väidab, et Stanislav Grjazin võitis väga kindlalt, et viimastel katsetel suurendas ta vastastele survet ning vahe järgnevatega aina kasvas.
Autoralli Jermak 2004 tulemused
1. Andrei Truhin - Aleksei Petrov (Subaru Impreza) 52:52,5
2. Andrei Kurmašev - Juri Tulupov (Mitsubishi Lancer EVO VI) +36,6
3. Aleksandr Gorlaškin - Nikolai Verzehovski (Mitsubishi Lancer EVO VI) +51,0
4. Dmitri Krõlov - Dan Šemel (Peugeot 206) +5:00,8
5. Jevgeni Vernutov - Marina Danilova (Citroen Saxo) +5:31,7
6. Aleksei Bakai - Aleksei Tšaikovski (Citroen Saxo) +6:14,2
7. Anatoli Zaloga - Mihail Gofman (VAZ 21083) +10:31,3
8. Sergei Usõnin - Vasili Tatarinov (VAZ 21083) +14:32,3
|
|
|
|