Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Ford valmis kaaluma Superally süsteemi
|
Loe lisaks |
|
|
Alates sellest hetkest, kui FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) president Max Mosley tuli välja ideega, et autoralli MM-võistlustel katkestanud osavõtjad võiksid järgnevatel päevadel rallit jätkata, on see leidnud erinevat vastukaja.
See nn. superally süsteem on praegu kasutusel Austraalia ja Aasia - Vaikse ookeani meistrivõistlustel ja arvatakse, et praeguses olukorras, kus tehaseautosid on vähe, võib see ralli viimastel päevadel tõsta pealtvaatajate huvi ning peaks vähendama olukordi, kus pühapäevasel päeval sõidetakse vaid lõpuni - ilma liigseid riske võtmata.
Superally süsteemi kohaselt jagatakse punkte iga päeva kolmele parimale, mis tagab, et sõitjad pingutavad kuni viimase katse finišini, isegi kui nad on üldarvestuses tagapool.
Peugeot Spordi direktor Jean-Pierre Nicolas on väljapakutu suhtes ettevaatlik. "Olen üllatunud. Panin selle idee kaks või kolm aastat tagasi lauale ja siis kartsid seda kõik. Peame teadma, mis tingimustel süsteem tööle hakkaks," selgitas Nicolas worldrallynews.com väljaandele.
Fordi meeskonna pealik Malcolm Wilson on valmis uue süsteemi kasutuselevõttu kaaluma. "Arvan, et praegu on iga idee hea, mis autosid rajal hoiab. Kindlasti on etappe, kus ei võeta ära kõiki tootjapunkte," sõnas Wilson. Fordi meeskonna juht usub, et ühe etapi kolmeks jagamine ei ole hea mõte.
Ford/M-Sport konsultant Phil Short soovitas, et katselt puudujale võiks määrata trahvi, kuid järgnevatele katsetele võiks sõitjad siiski lubada - see laseks tootjatel võtta tootjapunkte ka siis, kui on tekkinud tohutud vahed.
|
|
|
|