Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
21. detsember 2003 20:41
Loe kommentaare (3)
Trüki lehekülg

Jari-Matti Latvala: Tahan tulevikuks kogemusi omandada

 Loe lisaks
Meeke saab Tänaku ja Latvala tiimikaaslaseks

Tänak lõpetas Rootsi ralli Latvala järel teise kohaga

Latvala võitis, Tänak mahtus kuue parema sekka

Latvala võitis koduse MM-etapi kolmandat korda, Tänak oli viies

Soome rallit juhib Latvala, Tänak kümnendal kohal

Rootsis võitis Latvala, Tänak lõpetas viiendana

Jari-Matti Latvala: Olen selle autoga sõitmisest unistanud

Jari-Matti Latvala stardib Estonia rallil Audi Quattroga

Jari-Matti Latvala. Foto: Lehtikuva / Scanpix
Fordi meeskonnas sõitev Jari-Matti Latvala teeb tuleval aastal debüüdi uue Ford Fiestaga juuniorite autoralli MM-võistlusel. 18-aastane soomlane kinnitas, et algav hooaeg saab temale olema kogemuste omandamise aasta.

Kinnitati, et sa osaled 2004 aastal JWRC sarjas. Oled põnevil?

Jah, väga põnevil. See on mulle suur võimalus, et töötada Astra Racinguga koos. Loodan saada maailmameistrivõistluste etappidelt suure kogemuse. Olen kindel, et konkurents on väga tugev ja seega peame me väga kiiresti sõitma.

Mida sa tead Fiestast?

Stardime Monte Carlos Ford Pumaga, sest Fiesta ei saa selleks ajaks veel homologatsiooni. Fiestaga plaanime rajale tulla Akropoli rallil. Olen autot testinud ja see on Pumaga võrreldes eriline, palju parem. Mootor ja vedrustus on fantastilised. Kokkuvõttes on see igati parem auto. Disainerid on teinud väga head tööd. Auto tundub veatu.

Kas sa oled sõitnud nii asfaldil kui kruusal?

Sõitsin Fiestaga vaid asfaldil ja seega ei oska kommenteerida selle kruusapotentsiaali. Saan vaid öelda, et see on asfaldil palju parem. Akropolis saame teada, kuidas auto kruusal käitub. Loodan, et uus auto on Pumaga võrreldes suure samm edasi.

Kuidas Fiestat võrrelda Focus WRC'ga, millega sõitsid Briti meistrivõistlustel?

Need on kaks erinevat autot. Kõige tuntavam on see kurvist väljatulekul. Focusel on nelivedu ja 300 hobujõudu ning tundub alati kiirem kui Fiesta. Kindlasti saab Fiestaga sõita kiiresti, kuid kurvist väljatulek võtab kauem aega. Teine asi, et WRC autoga sõidad palju kiiremini ja kurvid tulevad ka kiiremini.

Kuna sul on Focusega kogemus, kas see annab sulle JWRC-s eelise?

Mitte ilmtingimata, sest mul ei ole erilist kogemust kaherattaveolise autoga. Nagu öeldud, siis see on mulle hea kogemus. Osalen juunior WRC-s ja samuti võistlen mõnel etapil N-rühma autoga.

Kas sa tunned kõiki JWRC etappe?

Tean neist nelja. Monte Carlo on mulle uus ja ma ei ole kunagi osalenud Kataloonias ning Türgis, seega need kolm etappi on mulle äärmiselt rasked. Akropoli ootan, sest siis saame Fiesta ja ma tunnen seda etappi. Tunnen samuti Saksamaad, Suurbritannia rallit ja Itaaliat ning see kogemus aitab. Arvan, et meistrivõistlustele tuleb palju inimesi suuremate kogemustega kui mul on.

Kuidas hindad oma tiitlivõimalusi?

Arvan, et see on natuke liiga raske, sest meil on uus auto. Tean, et auto on kiire, kuid põhiküsimus on, kas ka vastupidav? Uue autoga on alati samamoodi. Peame vaatama, kui kiiresti suudan sõita ja kui tugev see on. Kommenteerida on väga keeruline, sest mul puuduvad suured kogemused kaherattaveoliste autodega. Ma ei võta endale liiga palju kohustusi.

Monte Carlo rallini on vaid paar nädalat. Mis on su plaanid?

Monte Carlo on ääretult raske ralli, mida tean vaatamata sellele, et ma ei ole seal sõitnud. Plaan on võistlus lõpetada. Tahan koguda tulevikuks niipalju kogemusi kui võimalik. Seal on väga lihtne teelt välja sõita.

Kes saab olema sinu kaardilugeja?

2003 aasta Briti meistrivõistlustel startisime Walesi kaardilugeja Carl Williamsoniga ning siis meil juhtus Jim Clarke Memoriaalrallil suur õnnetus. Ta sai üsna palju kannatada, kuid nüüd on temaga kõik korras, sada protsenti. Kui Carl oli vigastatud, siis töötas minuga koos Soome kaardilugeja Miikka Anttila. Plaan on, et JWRC etappidel töötan Miikkaga ja teistel rallidel, mida sõidan N-rühma autoga, Carliga.

Vaata lisaks:
www.fordrallyesport.com

Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia