Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
10. detsember 2003 21:48
Loe kommentaare (9)
Trüki lehekülg

Ivar Raidam: Arvan, et praegu on kõige õigem aeg lõpetada

Ivar Raidam. Foto: Rando AavEnam kui kahel aastakümnel kokku 156 rallil osalenud Ivar Raidam loobub tulevast aastast meistritiitli püüdmisest. Autoralli 11-kordne Eesti meister selgitas rally.ee autospordiajakirjale aktiivsest autospordist tagasitõmbumise põhjuseid.

Lõpetate tegevsportlase karjääri, miks?

Eks üks põhjus on see, et olen eluaeg üritanud sõita absoluutvõidu peale, mis on võrdse tehnikaga palju aastaid ka õnnestunud. WRC autode vastu on aga võimatu saada. N-rühma võit on ka võit, kuid väikse Eesti oludes see ei rahulda.

Kui teil avaneks võimalus istuda WRC auto rooli, kas jätkaksite?

Mu unistus oli sinnamaani jõuda, aga see ei ole kahjuks täitunud. Tegelikult ma ei ole WRC-autot proovidagi saanud.

Mis on varasemast kõige meeldejäävam?

Hästi sõidetud võistlused ja head tulemused. On tõusud ja mõõnad, kõik on üle elatud ja viimane hooaeg on edukalt lõpetatud.

Milline võit on oluline?

Kõik võidud on olulised. Samuti head tulemused. Seal taga on kogu tiimi ränk töö. Selleks, et võidu peale sõita, on töö alati suurem ja rahanumbrid suuremad. Üks asi on võistlusest lihtsalt osa võtta ja teine on minna võidu peale välja.

Mis on teie jaoks olnud võidu võti? Kogemus, tiim, auto?

Arvan, et need kõik kokku. Ei sõida hea sõidumees halva autoga, ei sõida halb sõidumees hea autoga. Võidu võti võib olla selles, et meil on olnud väga hea proffessionaalne tiim ja abivalmid toetajad.

Kes teid on aidanud?

Neid on tohutult palju! Aastate jooksul on kõige suuremad abilised olnud Harju KEK ja Harju Elekter, kelle tiiva all ma olen oma 22-aastasest rallikarjäärist olnud kakskümmend. Ei jõuaks seda nimekirja ette lugeda, aga nad kõik väärivad tänu!

Kuidas on lood pöidlahoidjatega? On teil paju fänne?

Fänne on, kuid kui palju, on raske öelda.

Tahaksite neile midagi öelda?

Tahaks neid kõiki tänada ja loodan, et olen nende aastate jooksul pakkunud vaatemängulist võidusõitu.

Mida ütleksite konkurentidele?

Usun ja loodan, et tase veelgi tõuseb. Tahaks, et Eesti autosport oleks võimalikult heal tasemel. Ilma koduse konkurentsita ja tugeva vundamendita on võimatu pääseda välisvõistlustele ennast tõestama. Üks näide on meil Markko Märtini näol olemas ja ma loodan, et see ei jää viimaseks.

Keda peate noortest potentsiaalikamaks sõitjaks?

Raske vastata. Arvan, et oskan seda järgmisel aastal öelda, sest ma ei ole saanud rallisid kõrvalt vaadata, kuna olen ise sõitnud. Tuleks ikka sõitu näha ja natuke analüüsida, aga praegu ma spekuleerida ei tahaks.

Kui keegi noortest pöördub teie poole, kas oleksite nõus õpetama?

Kui sellest abi on, siis loomulikult. Olen ju sõitnud nii tagaveolise, esiveolise, kui ka neliveolise autoga ja saadud kogemusi ei ole mul kahju edasi anda.

Kes saab teie mantlipärijaks?

Ma ei tea. Kui autot sõita anname, peab sõitja siiski katma ka võidusõiduga seonduvad kulud. Kes sellega sõitma hakkab, ma täna öelda ei oska. Autot ära müüa veel ei plaani.

Kas rallid on läbi aastate läinud paremaks? Korraldus ja rajad näiteks.

Arvan, küll. Olen näinud ka neid kõige nutusemaid aegu, krooni tulekul, kus meid oli stardis võibolla kõigest 15 autot. Lõuna-Eesti teed on aastakümneid köitnud nii meie kui teiste riikide sõitjaid.

Keerulised kiiruskatsed on teile rohkem meeltmööda?

Jah, rasked rajad ja rasked tingimused mulle meeldivad. Ei meeldi kerge võidusõit ja ei meeldi ainult kiirendused ja pidurdused.

Kuna võib rallimees öelda, et nüüd on sõit selge?

Seda on raske öelda. Inimene õpib eluaeg, nii ka rallisõitja. Iga võidusõidusõit annab uusi kogemusi. Usun, et isegi tipptasemel võistlejail, kellel on tohutu kogemustepagas, on alati midagi õppida. Võidusõidu juures on palju uut, mida koged aastatega. Iga sõit on uus treening. Erinevates teeoludes sõit ju muutub kasvõi ühe katse peal.

Kas rallisõitjaks on keeruline saada?

Kõike on võimalik õppida, kuid ma olen seda meelt, et ükskõik mis alal, kus soovitakse tipptasemele jõuda, peab olema ka natuke looduse poolt kaasa antud.

Kellega teil on olnud rallirajal kõige põnevam võidusõit?

Põnevaid võidusõite on väga olnud palju olnud. Ei ole lihtne kedagi konkreetselt esile tuua.

Kas olete pidanud autospordis osalemisega ka millegi arvelt lõivu maksma?

Kindlasti olen. Pere arvelt palju ja vaba aega on olnud väga vähe.

Milliseid tundeid lahkumine autospordist teis eneses tekitab? Hinges on kurbus?

On. Väga on. Aga ükskord see otsus tuli teha. Nii nagu sportlased peavad kaotused üle elama, tuleb ka ükskord loobumiskibedus alla neelata, tahame seda või ei.
Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia